4/22/10

Ko da buat...tapi...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hurmmm...aku sebenarnya jarang masukkan hal semasa yang berlaku keliling kita dalam blog neyh. Tapi entah nape, masa membaca berita on9 tadik... aku terpanggil lak nak buat post neyh... Maaf kalau kata2 selepas neyh berbaur kemarahan yang amat sangat atau terkeluar kata2 makian.

Fine...aku memang suke gile budak2... sangat2 suke... tue sebab bila aku baca kes buang bayi, kes dera atau yang sewaktunya, tahap kemarahan aku akan mencanak tinggi seperti Gunung Everest. Aku pasti kowang ade baca pasal kes dera seowang budak pompuan name Syafiah Humairah. Seriyesly, masa aku baca berita neyh, ta silap aku bulan lepas... aku tetibe jadi naek angen. Shit !! Sial !! dan sangat2 cilake !!

Dan ary neyh, ade rentetan berita tentang kes itu. Dan yang paling buat aku marah, owang yang mendera... iaitu kekasih hati ulam jantung mak arwah yang bodoh lagi bengap tue, mengaku yang dea langsung ta mendera budak tue. What the bloody hell ?? Ape jadahnya ?? Ello... kalau yer aku ta nampak, tapi berita sahih da mengatakan mase kes tue terjadi, ko da pijak, dera budak comel yang ta bersalah tue sambil disaksikan oleh owang ramai, okeh ?? Banyak saksi kowt, so ape jadahnye ko ta nak ngaku yang ko da dera budak tue sampai dea meninggal !! Aku sangat benci bile si maun yang bernama Mohd Fazli Azri Jamil neyh tak mengaku !!

Dan yang paling aku benci bile tengok mak dea yang konon2 suci tue menangis... Huh !! Ape jadi manusia sekarang neyh sebenarnya ?? Mak dea neyh lar yang punca sebenarnya... Ta kan ko ta nampak badan anak ko tue berbirat2 atau berlebam2 sana sineyh kan ?? Sebab ape yang aku baca dari sumber yang dipercayai, dea sebenarnya lame da COUPLE ngan mamat setan neyh... Dan arwah pown sebenarnya mengalami penderaan jangka panjang !!! Dan sekali lagi, sebenarnya ayah sebenar arwah masih hidup dan ada dipenjara. Dan sekali lagi, mak dea yang cun neyh sebenarnya TAK BERCERAI LAGI DENGAN BAPA ARWAH !!! what the .... ??

SunggOh, bile berita kematian adik comel yang dirahmati ALLAH neyh tersebar, sebenarnya membuka sejuta cerita yang tersimpan dalam family yang ...... hurmmmm... ta salah aku kata yang moral keagamaan yang sangat2 rendah neyh. KALAU... satu hari nanti, tetibe aku baca lik berita yang si maOn jahanam neyh terlepas tuduhan, makna kata dunia neyh memang da porak peranda lar... memang da akhir zaman. Aku pown ta taw yang si maOn neyh boleyh dikategorikan sebagai manusia atau ..... hurmmmmm... mungkin paling tepat ialah SYAITAN !! Semoga roh adik comel ineyh dirahmati ALLAH, ade hikmah dea pergi dahulu, ta lar dea melalui keperitan lagi dan paling penting dea da membongkar segala kejahilan yang berlaku dalam keluarga dea. AL - FATIHAH dan semoga rohnya ditempatkan di syurga ALLAH yang tertinggi.

Nota kaki :
>> Anak itu anugerah ALLAH yang ta ternilai sebenarnya... tapi mengapa yer, zaman sekarang neyh macam da kembali ke zaman jahilliyah. Kalau kowang ta nak, bagi lar kat sape2 yang nak... umah kebajikan ada... kenapa sampai sanggup membunuh ?? Neyh baru kes dera, ta termasuk kes buang anak lagi... Aku mengharapkan kehadiran bayi dalam kehidupan aku secepat mungkin, cuma yer... hanya masa yang menentukan !!


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!