5/28/10

Ku ada kamu - Adira

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Wah noks, sude2 dengan Shahir kowang... Aku blogwalking beberapa ary neyh, wah setiap blog yang ku terjah ade sajew lagu cik abang sayang aku neyh. Wah...abang ke uols ?? Adik okeh... anak ikan mak gtuh...huhuhu * gela kaw anak ikan pakai braches...kalah jaws kan noks...wuwuwwu~ * Ta de sape nak letak lagu Adira neyh kan ?? Padahal mase dalam diari lae, otw buat vc dea, aku da terpikat lame da, tapi lupe lak nak gtaw, abesh jer konsert AF, aku menerima lagu neyh sebagai long lasting dedication... Wah, nyah...Kaw engat mak ta de peminat !! Huhuhuhu... Ta de lar. Okeh...mari kite usha lirik nya dan tanya mengapakah ia dedikasi kepada diriku yang kurang kendu tapi menarik neyh...hehehehehe

Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh

Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Nota kaki :
>> Sebagai sahabat kepada kawan2 aku, aku cube menjadi yang terbaik dalam memberi nasihat, memberi pandangan dan menjadi bahu kepada kawan2 yang punye masalah... Aku ta nak sekali2 buat silap pada persahabatan sepertimana ape yang aku lakukan pada adik2 awal tahun neyh dulu. Kesilapan itu mengajar kita menjadi seorang yang lebih baik... Wah... Ku ada kamu !! Terima kasih sahabat... Saya sangat menghargai lagu yang didedikasi. Paling sangat seronot bila di akhir vc, ade rentangan kaen di KLCC

" Smiles coz Someone Loves You"


ENJOY READING MY STORY !! :)

Mungkin kah jodoh anda begini ??

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Blogwalking... mengarut di FB akhirnye terjumpe benda besh ineyh... biase lar kan, kalau da jumpe benda besh, ape lae, mari kite share di blog... hehehehe...

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.


[ 1 ] Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

[ 2 ] Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

[ 3 ] Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

[ 4 ] Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi
hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

[ 5 ] Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

[ 6 ] Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

[ 7 ] Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

[ 8 ] Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

[ 9 ] Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

[ 10 ] Mimpi

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita? =)

Nota kaki :
>> Ta terfikir lagi nak cari jodoh, sangat serik dengan benda yang terjadi... penat dan lelah...single itu indah =)


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/26/10

Tetibe rase entry neyh menarik

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Sangat2 tertarik dengan entry di blog sya semalam...

mungkin dalam diri orang tu ada 1001 sifat yg kita tak suka tapi hidup kita ni kan macam roda, we wouldn't know satu masa mungkin hanya orang tu je yg ada waktu kita susah. i always believe kalau dalam 10 keburukan tu mesti ada 10 kebaikan, Allah jadikan semua mende sepasang so it balance. cuma kita ni sebagai manusia kita susah nak nampak 10 yg baik2 bila kita dh nampak 10 yg buruk... kita mudah saja nampak 10 yg buruk walaupun kita sedar dia ada 10 yg baik2... :)"

Mahap yer sya... Owang paste kat cneyh =), hope sya ta marah... Cume ntah rase tertarik sangat... Nasihat yang bergune actually...

Nota kaki :
>> Kite kerap kali merasakan diri kita sebagai manusia yang penuh ngan kekhilafan terlalu bagus dalam menilai seseorang yang buat salah dengan kita. Kenapa terlalu banyak menghukum padahal ta da seowang manusia pown yang maksum ? Bila aku menghukum seseorang, tetiba aku terpk, perlu ke aku bertindak macam tue ?? Ade jugak kesilapan aku yang buat dea jadi begitu... Ta salah menerima kesilapan sendiri... Mengenali manusia yang penuh dengan kekhilafan, yang bergaul dengan kita sebenarnya bukan satu penyesalan, tapi satu pengajaran. Ta salah kalau kita memaafkan... Bak kata seorang sahabat, bila kite membenci seseorang, malaikat meletakkan satu titik hitam buat kita. Hurmmmm... Nasihat untuk diri sendiri sebenarnya... Manusia ta pernah sempurna... Kerana itu namanya manusia...


ENJOY READING MY STORY !! :)

Pilihan anda

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Ta de benda nak update 2 3 ary neyh... tapi semalam mase tengahari, aku dapat kol dari sowang member baru * wah...boleyh gtuh...sekarang neyh pantang aku kate ade member baru, musti yang len usha aku de pakwe baru...ades !! *. Berbalik pade cite si member neyh tadi, dea tetibe bertanya satu soklan yang aku kire menarik... sangat2 menarik...menarik untuk aku yang single pown yer jugak... tetibe terengen nak bertanya kat kengkawan dalam blog pule :

Anda akan pilih pasangan yang bagaimana :
a) rupanya hanya sedang2 sahaja, kerjanya juga sedang2 sahaja, tapi ta suka bercampur dan bergaul dengan orang sekeliling.
b) rupa yang hencem, kerja yang ta de dan mengharap orang yang menampung kehidupan dea.
c) rupa yang sedang, kerjanya juga sedang tapi sangat disenangi orang ramai.

Kalau kowang, kowang pilih yang mane satu ae ?? hehehehehe... tadik aku bagi jawapan kat dea, aku pilih nO 3... Tapi tetibe, aku nak pilih nO 1... ahah...leh tak ?? hehehehe.. Sebabnya, kalau dea suke sangat bercampur gaul dengan owang len, berkemungkinan untuk di ejaz untuk owang len pown ade. Huhuhu... Yer, aku cemburu !!

Nota kaki :
>> Tapi kalau pilih Shahir AF tue, maknanya aku kene terima hakikat yang diri bakal diduakan lar kan ?? wuwuwuwu !!


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/22/10

Menang dengan membawa kisah ku...yes !!

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

(ulang chorus)
Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

Uhuk3... * batOk ckit sebab nak buat pengumuman neyh * ... hurmmmm... tetiba lately neyh disogokkan dengan negeri Perak Darul Ridzuan tue...engatkan sindrom abang PULAPOL yang digembar gemburkan adik ku...upenya, kekasih aty nak menang peugeot malam tue...muahahahaha... Okeh...dari jam 8 aku punya status FB pasal cik abang sayang neyh da dapat tentangan hebat, apetah lae selepas kemenangan nye...huhuhu... Salah kah aku ?? Ta salah berangan jap... Sabar adik2 jangan jadi hangen... Akak korang sedang gela... Kalau ade pakwe, aku ta jadi gneyh...muahahahahaha... Sile setuju dengan saya, wahai Mica ?? Lalalalala ~ * paksaan lak kan *

Nota kaki :
>> Lirik lagu mencengkam dada... Terkena batang idOng sendiri... dush sekali kat pipi !! Sepoi2 bahasa betOl sindirannya...Huhuhu...Kecik aty jap, tapi sib bek Shahir yang nyanyi... Adeh bilau mata sebab terpana dengan kependekan dan keputihan dea... Plus ++ tengok gigi dea ade besi... Si yaya neyh leh lak tido, baru aku nak kenalkan dea ngan bakal Pak Usu dea... Muahahaha !! Mule2 aku ta de lar berkenan sangat ngan AF8 neyh, jap g, si Yaya neyh la yang promote ta hengat kat Dak Shahir neyh
" Ucu, tengok ar AF... Shahir tue kan, yaya suke dea, sebab gigi dea pasang besi... Yaya suke gigi besi. * wokeh, dea anak sedara sape neyh ? aku ke shayra ? boleh pulak same taste ngan si shayra neyh * "

Atas promote tue lar, aku terus berkenan kat dea... Aaaaaaa aaaaaa Aaaaaa aaaaaa... melting... jadi cekelat cair...

P/S : Jangan isaw, neyh ilang pedoman sekejap jer neyh...Nanti kembali ke bentuk asal...lalalalala ~


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/21/10

Susah ke jaga baby lepas lahir ??

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Susah ke jaga baby lepas lahir ?
Mak kata kalau mengandung senang, lepas lahir susah jaga macam tue jugak sebaliknya...
Tapi macam mane pulak dengan keadaan legasi incik Iswan * wah...macam cite legasi 43 karat kan ? *
Semalam Syafikah bikin hal lae... =(
semenjak aku balik 2 minggu lepas senye dea bikin hal begini
Sebelum tue mak kata dea ta de masalah

Lately neyh dea macam jaki gela ngan ibu dea,
Macam semalam, elok jer masa maghrib aku tdokan dea....
Eceh.... pok2.. enjut2... ciOm2 ckit...
Elok jer dea tdo
Tapi... Bile jer berganti tangan dengan ibu dea
Dea langsung bukak mata terang benderang macam mata belalang kan ?
Mak kata memang kebiasaan baby2 neyh macam neyh
Kenapa ??
Biase lar kalau mak da bukak mulut
musti ade kaitan dengan mistik... Huhuhuhuhu

Dan semalam sampai pukul 2.00 pagi,
Syafikah still ta tdo lae
Bile di buai, * mak ar kan yang buai ...kalau ibu dea buai...memang sampai rini pown dea ta tdo *
Elok jer dea sleep sambil bikin muke Himawari adik Sinchan tuh
Tapi bile alih jer atas tilam
Dea bikin konsert AF 8 dulu pulak
Tetibe aku lak leh nangis bile akak da elang sabar
Yer lar abes dea pujuk anak dea
Kalau nak diikutkan habis sume benda da mak & abah buat,

[a]Tukar nama suda * owang dulu2 selalu kata kalau baby kuat nangis, sebab name yang diberi ta sesuai...kami tukar jadi nama AISHA * -- pown same gak lantunan sore dea...hades !!
[b]Urut suda * engat tergeliat urat ker sebab selalu nO mengelinjang --eheh, mahap yer, terkeluar pulak bahasa negeri kuh -- * -- pown resultnye same... tiap kali nangis, musti ibu dea urut...
[c] Tukar pampers * ner lar taw kan, pampers penuh...baby kan mane pandai cakap pape...dea nangis lar kan * -- pown same jugak.
[d] Azan * ta payah cakap lar kan bape kali umah neyh dengar abah Azan... setiap kali dea nangis abah akan azankan, tapi senyap kejap jer...pas tue...nangis lik !! *
Abah siap turun Johor, jumpe sowang Kiyai neyh... katanya kene sawan tangis...Kiyai tue bagi air, pown same jugak !!

Aku actually kesian gela kat akak + mak
Akak tue manja gela * okeh, now my word musti ade gela macam haku jugak...wuwuwuwuwu *
Semalam aku ngeri jer dea ilang sabar, dea baling anak dea
Sebab semalam Syafikah macam bikin kelas vokal pulak... dea punye nangis...wah2 memang macam nak kalahkan Shahir AF 8 tue lar...
Bile akak da start nangis...Aku da risau...
Gela kaw ta esaw nangis tetengah malam buta pukul 1.30 pagi sambil bawak anak duduk dalam gelap
Aku isaw dea MEROYAN jer
Yer lar, dea baru pas bersalin.
Normal lak tue, diri pown ta chat lae
kene melayan karenah anak yang kuat nangis lak
Last2 aku hamik anak dea bila dea da start nangis kuat
Anak nangis + ibu pown nangis...mak lak ade kursus aji...Faham jer lar mak kalau ta cukup tdo...
Sib bek abah ade * sumpah aku nak cari lelaki macam abah !! *
Last2 akhirnye dea tdo gak
Tue pown bukan kat tangan ibu dea,
tetap kat tangan mak.

Nota kaki :
>> Mahap jika terpanjang lak entry kali neyh... Sajew nak berkongsi cerita... Aku pown pelik, tengok Carissa, tanya keadaan Carissa dalam pantang macam mane, Kina kate elok jer...Biase lar nangis ckit2... Tapi bile tengok Syafikah, macam sumthing wrong lak. Ke sebab keturunan ae ? Mengapakah aku cakap macam tue, sebab dari historical view mak & abah, aku + akak + aleeya + aleesa * hohoho...ineyh juara tangis keluarga neyh aku se...mama nek cuti pantang, kurus gela kowt *, macam neyh lar kami sewaktu baby... Huhuhuhu
>> Tetibe pegang perot, terbayang bakal penyambung legasi incik iswan yang bakal lahir dari pewot kempis aku neyh, waduh... Jangan lar buat umi cam tue yer ?? Moga2 senang di jaga dan ta meragam... AMIN... * lu, cakap kan macam lu da ade baby !! * huhuhu.. Chow !! Mandi dulu !!


ENJOY READING MY STORY !! :)

Tag daripada adik saya

www.tips-fb.com

Salamualaik...

=), bile aku dapat jer tag neyh dari Shayra, aku terus tersengih kembang... Hahaha... Kenapakah aku yang di tag ? Sedang berhati walang neyh kerana ketiadaan sesiapa, boleyh pula berwedding planner ngan diri kuh... Ahah..adik, kaw mahu duga hati ku kah ? dala siap ade pesanan lae kat bawah tue, siapa yang ditag tapi ta buat tag tue, akan jadi andartu...siot tol...okeh lar...besh jugak...boles berangan2 sebentar...ner taw, tetibe datang putera katak yang mintak diciOm dan menjadi kekaseh hati hamba nanti...lalalalala ~

1. How old are you?
-- 24 years in diz october --

2. Are you single?
-- yes...single and available --

3. In what age do you think you’ll get married?
-- 28 may be...da terlajak jaOh dari plan asal...sepatutnya 25 --

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
-- I don`t know...i don`t have anyone now... --

5. If not, who do you want to marry?
-- boleyh tak nak jadi bini kedua Afdlin Shauki ataupun wife Fahrin Ahmad...wawawawawa... --

6. Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?
-- garden wedding...wah macam semangat kehijauan gtuh kan...pas tue nyanyi lagu Zainal Abiddin...nyanyi lagu HIJAU * sigh...gela * --

7. Your ideal motif?
-- purple and blue...suwwwweeett....aku sangat suke warna ungu !! --

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
-- Laut... tengah laut ker dalam laut ker tepi laut ker...asalkan laut yang aku boleh susuri pantainya * hahaha...gela berangan swasta * --

9. How many guests do you think you’ll invite?
-- hurmmmm...ta taw lae...tapi kalau kena kawen ngan fahrin rasenya ramai gak kot...mau buat kat PWTC * berangan kan ko gela !! * --

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
-- ala...ta payah lar nak extravaganza walaupun aku suke lagu bunkface tuh...simple2 sude...dahulukan yang wajib =) --

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own?
-- ta payah lar...dalam syarat nikah kawen mane ade...tapi kalau ade taklik, sekiranya dinda mendapat tahu kanda bermain dusta belakang dinda, maka dengan itu, terjatuh lah cerai talak satu...wah !! --

12. How many layers of cake do you want to have?
-- ade aku kate nak buat kek ker ? bukan nak sanding bulan pose ker ?? hahahaha... ta lar...cukup lar 3 tingkat... --

13. Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?
-- umah bonda dan ayahanda di cneyh lar --

14. When do you want to get married, evening or morning?
-- nikah pagi...sanding...lepas syuruk...muahahahahaha...gela bilau mata owang nak buat majlis kawen aku !!! --

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?
-- outdoors...so ta sepah lar umah aku...penat nak kemas nanti... * biadap punye alasan, mau ta de owang datang..lalalala ~ * --

16. Do you like a grand entrance for your groom?
-- ahah...kalau boleh... letak kat tol ayer hitam tue lagik * tipah, hape kaw hengat kaw kawen anak sultan...sedar diri ckit...lempang lelaju kat pundi ketiak * --

17. Name the song/tune you’d like played at your wedding?
-- men jer lar lagu hape2...ta kesah pown...asalkan jangan lagu head banging... mau muntah kuning mak abah aku ++ ngan atok kampung n nenek sayong...huhuhu --

18. Do you want a solemn ceremony or a light one?
-- a light one.--

19. What age do you want to get married?
-- bengong...kan da tanye !! --

20. Describe your ideal husband/wife
-- GEMOK !!! yer... sekali lagi GEMOK !! sangat suke kanak2...ketua...sayang mak abah saya seperti dea tue dulu, CINTAKAN SAYA LEBIH DARI SAYA CINTAKAN DEA dan akan menjadi teman bergaduh, tempat rujukan, abang saya, suami saya, adik saya, imam saya dan anak2 sehingga ke akhir hayat... --

21. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
-- pakai tangan sude...owang melayu kan...kalau ade tetamu cina dan india, suruh jugak pakai tangan... --

22. Champagne or red wine?
-- kepada tetamu yang bakal hadir, sila bawak botol air mineral sendiri...huhuhuhu... --

23. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
-- days after wedding...dan kalau boleh setahun sekali...untuk mengeratkan lagi ikatan perkahwinan * hahahahahaha...muntah2...kenape macam neyh gayah, ko punye berangan ? * --

24. Money or household item?
-- kedua2nye same penting --

25. Who will pay for the bills?
-- same2...saya akan membantu dari segi yang ta termampu dea lakukan... =) --

26. Are you ready for married life?
-- ABSOLUTELY YES !! * motif capslocks *...saya sude bersedia da lame...cume tiada calon yang sesuai... --

27. Will u always be true to your wife/husband
-- i will iNsyaAllah... --

28. How many kids do you like to have?
-- 5...3 boys...2 girls... --

29. A new house for a newly wed or an old one?
-- new house...menyewa pown nevermind... --

30. Will you celebrate silver wedding, gold wedding, or diamond wedding?
-- diamond --

31. What kind of cuisine would you like for your wedding?
-- malay --

32. Will u record your honeymoon in a cd or dvd?
-- maybe...untuk anak2... =) --

33. Whose wedding plans would you like to know next? Choose 5 person.
-- bbsya --
-- nak tag ahn...tapi shayra da tag dulu...huhuhu --

Nota kaki :
>> ohh...minda...jangan kau pk kan dea ketika aku bikin tag ineyh...ades...tidak suke benar dengan kenangan lampau ineyh...sile menjaOh sebelum saya jadi Nek Nak.. wuwuwuwuwuwu ~


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/20/10

bersediakah saya ?

www.tips-fb.com


Salamualaik...

Bila tengok 2 owang baby montel neyh,
hati selalu bertanya
sediakah saya menjadi seorang ibu ?
Lately neyh, naluri keibuan saya makin menebal
Lagi bile dengar cite pasal buang or bunuh baby
rase macam nak jerit same owang gila tue
" Kalau kau ta nak baby tu sila bagi pada aku !! "
Tapi...
ape yang saya mampu buat ??
Saya masih seorang student
yang terikat dengan banyak benda
Lagi jadi makin menebal bila temankan akak anta Syafikah kat klinik kerajaan ary tuh untuk inject sebulan
sweet tengok ibu2 mengandung
anak2 kecil dalam klinik tue
Saya nak jadi ibu
dengan anak 5 orang
3 orang lelaki
2 orang perempuan
* tetibe aty jadi sebak macam kaca yang dah pecah...wuwuwuwu ~ *
Ineyh harapan saya dari dulu lagi
Impian saya membina keluarga
++ jika bakal suami saya juga sangat menyukai baby
Saya akan didik anak saya dengan ketegasan
Dan suami saya akan didik mereka dengan kemanjaan
* ahah...mengapa terbalik ?? Sebab saya tahu saya seowang bakal umi yang tegas =) *
Aty lagi sedeyh bila ibu Carissa tanya,
" Akak ta nak kawen, ade baby...best taw ade baby, lengkap jer idOp kite "
Saya hanya mampu tersenyum sambil pelOk Carissa ketat2
Saya masih bermood kewalangan, bersedeyh
Puan Kina, jangan tanya macam tue lagik,
nanti anak ko, aku rembat kang !!
* tetibe marah *
Lagi cuhmel bila saya lihat akak dan Kina menyusukan mereka,
pernah sekali air mata saya menitis mase tengok Aleesa mase kecil sedang duduk di riba mama dea
sambil hisap susu,
rase macam kuat ikatan mereka
Bila tengok kawan2 sebaya da pown kawen
ade tue yang ade anak da 2 3 owang
saya jadi sentap
Saya pernah menanam harapan setinggi ineyh bersama seseorang
Bukan saya main2 walaupun yer saya ngaku saya seorang pompuan mental * gile2 lar...haish...pantang aku cakap mental *
Saya ngaku saya mengharapkan impian keluarga tue terbina bersama dea
Tapi sayang, jodoh kami ta panjang
* wokeh stop pasal kenangan silam *
Bila yer saya akan ade baby ?
Saya masih ta punya sape2 untuk tanam harapan dan impian itu
Tapi jika satu hari nanti ada lagi manusia seperti dea
yang akan sudi capai tangan saya untuk langsaikan impian dan harapan itu
saya nak cakap dengan dea
" Selain jaga anak2 kita, boleh tak kita bukak nursery... sebab KANAK2 ineyh anugerah ALLAH yang sangat mendamaikan "

Nota kaki :
>> Arghh..nape saya bermood tisu dan kaca keping pagi ineyh ?? Sebab saya baru baca surat khabar, ade lagi berita tentang pembuangan bayi... Ya, Allah... Kenapa perlu dibuang bayi itu ? Sungguh saya ta tipu, jika saya berkemampuan dari segala segi, saya akan pastikan saya yang menjadi ibu sandaran mereka... Saya bercakap bukan takat hembus macam hembus asap rokok kepul2... Tapi saya bercakap atas diri saya yang sangat2 sukakan kanak2... Cume mungkin, ALLAH menyekat perjalanan saya sekarang kerana saya terlalu banyak kekurangan dan ade lagi penting untuk saya pertahankan... Sungguh satu hari nanti, bersama orang yang mencintai saya, saya akan bina harapan ineyh bersama dea... Impian melahirkan anak2 dan mendidik anak bersama2...


ENJOY READING MY STORY !! :)

cube klik cneyh

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Wah...mentang2 sude lame tidak on9, sekali satu malam...banyak pulak post. Datang idea agaknya...Hehehehe... Seperti biasa, ta de keje ditengah malam...aku menjadi pemburu post2 terbaik dari blog2 kawan samaada yang aku follow atau tidak... tetiba aku sangat tertarik dengan post di blog si tedi neyh... dalam menggodeh2, aku macam terpanggil untuk terus membaca... aku sajez untuk kowang klik di cneyh. Bila kowang da abes baca, sila bagi komen. Ade nasihat dictuh dan sangat bagus untuk dipraktikkan. mari kite tdo...nanti esok pagi mangOn lewat musti kene bebel panjang lebar same bonda...

Nota kaki :
>> JODOH ?? Kenapa manusia suke bermain dengan perkataan tue ??


ENJOY READING MY STORY !! :)

mica saya pinjam dan saya tambah sikit

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Suda jam 1.02 pagi... Mata masih ta leyh lelap... Perot ta sedap... Biase lar tarikh2 tengah bulan gneyh... kebetulan pule baru dapat mengon9 kan diri, so...usha blog yang menjadi feberet... Terhenti lama di blog mica... Terbaca satu post entry tentang perkataan SABAR... Mica, izinkan saya masukkan ia di dalam blog ineyh, cuma ingin tambah2 dan touch up ckit lagi....boleh tak ?? hehehe...

Selalu disuruh berSABAR bila hati tidak puas hati

selalu disuruh berSABAR bila hati sedang bersedih

selalu disuruh berSABAR bila hati sedang marah

tapi sejauhmana kita boleh berSABAR kan

dah penat dengan ayat SABAR neyh

dah muak dengan ayat SABAR neh

dah bosan dengan ayat SABAR neh
 
dah tenat dengan ayat SABAR neh
 
tapi kawan2 kerap kata SABAR itu lah ubat paling mustajab
 
kalau kita berSABAR dengan ALLAH besar ganjarannya
 
walaupun yang mencabar keSABARan kita tu manusia
 
so...
 
sentiasa positifkan diri
 
jangan SABAR dengan manusia
 
tapi anggap segalanya itu dugaan yang datang dari ALLAH
 
kerana bila kita SABAR dengan ALLAH, ganjarannya terlalu besar.
 
Nota kaki :
>> Yer, bila pk2 balik, keSABARan aku jugak kerap diuji...sampai rasenya da ta de langsung air mata yang menitis...diperlekehkan...dipersendakan...tapi bila kawan berkata, SABAR...ALLAH tahu kau mampu hadapi nya... Aku terus macam neyh... rileks sajew...walaupun kadang2 minda rase penat bila maruah diinjak2...
 

ENJOY READING MY STORY !! :)

saya bukan baran tapi unpredictable

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hahaha...semalam aku ta taw ape demam aku ?? Aku mesej kawan2 yang agak rapat dengan aku, tanya sapekah aku yang mereka kenal ?? Yer, aku seowang manusia yang berwajah hitam manggis manis... ituh aku taw, ta bape nak shanteq...cume mungkin ade manis...hehehehe... Tapi bukan itu yang aku nak taw dari mereka...Aku cume nak taw perangai aku di mata mereka... Ahakz...besh jugak cmneyh...dapat banyak gela jawapan... Tapi bila ku tanya tentang satu soklan neyh, aku agak terperanjat sebab masing2 bagi jawapan yang same...

" Hurmmm... then, tahap panas baran aku macam mane ? "
 Ituh soklannya...

dan agak mengejutkan bila 5 owang yang aku mesej, 4 owang daripadanya jawap, yang aku sebenarnya ta de la panas baran sangat. Aku cepat marah * cepat marah dan panas baran satu benda yang beza ker ? * cuma aku sangat2 unpredictable... hurmmmm...wokeh...mari kite kaji...

SUKAR DIJANGKA... ape maknanya yer ?? Aku pown rasenya baru neyh dapat gelaran sukar dijangka. Setahu aku, aku adalah pompuan yang mudah sangat mengeluarkan ayat2 yang ta sedap di telinga owang. Tapi betul kowt, tue sume sebab darah muda... Aku pantang diprovok... So, mudah marah. Tapi bila aku tanya, ape yang unpredictablenye aku neyh ? Ade yang kata aku misteri... mudah berubah2... sekejap tue aku marah, sekejap tue paling semula, aku akan okeh...

Yer ker ?? Mungkin kowt... By da way, aku sendiri kadang2 ta faham dengan perangai sendiri... Sangat sukar ditafsirkan... Aku kata OK, tapi nanti jap g aku kata TA OK... Aku sedang MARAH, tapi dalam seminit nanti, akan tengok aku GELAK...Aku sedang NANGIS, tapi dalam masa yang sama aku akan MELAWAK dan gelak terbahak2... Yer...kadang2 rase macam orang gela... tapi seriyes... itu lar perangai aku yang sebenar. Tapi aku ta gela yer... Aku sangat mudah masuk dengan owang sebenarnya... sangat2 mudah... Tapi untuk cari yang betul2 rapat dengan aku...memang ta ramai...takat 2 3 owang jer...

Nota kaki :
>> Ade yang sajes untuk tutup blog... hurmmm...tapi bile pk balik, untuk ape....aku ta kacau idOp owang...rite ?? macam mane yang len...ade idea ??


ENJOY READING MY STORY !! :)

Back !!!

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Yeay...
Rase tenang sude kembali...
akhirnya dapat m`on9kan diri...
engatkan nape lar broadband neyh ta leyh gune...
upe2nya...wahai cik laily...sila sedar diri yer...
anda da lame benau ta bayar bil...huhuhuhu
so...
kepada yang merindui...
* sigh...adekah ?? *
cik laily yang suke kecoh sude kembali...
saya akan menghavockkan kembali alam maya...yahoooo ~!!!!


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/7/10

contest senyuman paling menawan

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Tetibe rase engen masuk satu contest .... jika anda engen masuk contest ineyh... sila click di cneyh.

~ ineyh tuan blog yang bikin contest... kendu kan ?? ~
Syarat2 pertandingan adalah seperti dibawah :

1: contest nie terbuka tuk semua peringkat umur.
2: 1 gambar je( GAMBAR ANDA)... * yer lah, kalau bukan senyuman kite, ta kan nak senyuman pak cik leman sebelah umah kan.. huhuhu *
3: gambar mestilah senyum yang memang ikhlas.....senyum lebar 2 da max... =)
4: gambar BERSEORANGAN..... ( kalau sedara mara, sibligs, mak cik esah kampung sebelah nak jOin, tunggu contest len )
5: sediakan entri khas contest ini dalam blog uols n link kan kepada tuan punye contest...

OKEYH... INI SENYUMAN PALING MENAWAN
DARI TUAN RUMAH... taaaaaddddddaaa !!

~ Motif m`xtra large kan gambar ?? ~
Hahaha...riang tak ?? Tidak nampakkah lagi keikhlasan di gambar itu...
Actually sangat pening mahu pilih gambar,
SEBAB...
Okeh, saya seorang camera maniac...
sangat gela berkamera...
sape sajew yang sedang memegang kamera...
dan menghalakan ia kepada saya,
pasti akan terselit gambar saya yang sedang tersengih macam kerang...
huhuhuhu...
TAPI...
untuk contest neyh,
saya tetap memilih gambar ineyh,
kerana ia adalah gambar favourite saya...

Mahu tag sape yer ??
okeh...
seperti biasa
.:: incik apiz ::.
.:: cik mica lagik ::.
.:: sya ::.
.:: SHAYRA KUH SAYANG ::.
.:: ahn ::.
.:: sape2 lagik lar ::.

Nota kaki :
Senyuman ituh satu sedekah, ta salah kita memberi senyuman kepada orang sekeliling. Sebab kadang2 dengan satu senyuman kita boleyh menceriakan kehidupan orang lain...


ENJOY READING MY STORY !! :)

SOGO Sales !!

www.tips-fb.com

Salamualaik

Hohoho...tajuk entry ta leyh blah kan ?? Okeh... sebenarnya awal bulan lepas suda ke Sogo, tapi kali neyh pegi lagi, sebab engatkan mau belikan bonda adiah sempena ary ibu... Sebelum pegi suda pasang niat mau beli sekali baju untuk anak ikan dara aku kat umah tue. Tetibe jadi baik aty kan ? Ala, ta de hal lar, bukan selalu pown * yer kah bukan selalu ?? abes yang selalu mintak harta donut tue sape ?? Hehehehe...* Sementara wang di dalam bank ade lebih ckit, ta de masalah beramal jariah pada anak sedara, yer tak ??

Dan syukur sangat lar, bila Sogo sekarang sedang sales besar2 an..

 ~ 70 % okeh !! ~

* Sogo kalau buat sales memang leh jadi elang pedoman sikit... tue sebab aku malas nak pegi... Kalau pegi, musti ade jer yang aku sumbangkan kat cashier dea...huhuhuhu *

Dan tempat pertama yang aku tuju ialah :

~ Bahagian kanak2 ~

Aim pertama ialah GAUN budak2...sebab aku bajet untuk 3 orang anak dara neyh hanya RM 50 jer... Tapi agak juling mata bila tengOk harga gaun... Macam nak letak kepala kat tali gantung * istighfar dalam hati *... Dala kalau aku belikan Aleesa, gaun... Aleeya pown nak gaun gak... Tue sib bek Syafiqah ta besar lagi, kalau da besar ?? Confirm lar, nak benda yang sama jugak... Nak beli skirt, anak dara aku yang 2 owang tue bukan macam budak pompuan laen, suke pakai skirt... Dari pakai skirt lebeyh baek belik gaun... Hurmmmm... Pening kan ?? So, setelah berpusing kat tempat kanak2 tue hampir 2 JAM * penangan anak sedara punye pasal... aku pun ta penah duk kat satu tempat tue sampai 2 JAM *, akhirnya ineyh lah hasilnya. Alhamdulillah sebab ta lebeyh bajet... 3 pasang RM 40.90... Hehehehehe... Manfaat sales... Kalau tidak ?? erkkk... seriyes mak potong leher nyah... Huhuhu

~ Ahah... so ta de sape yang jaki kan ?? Sume dapat... Yeay !! ~

Nota kaki :
>> Doa2 kan lah baju mereka muat...ades...ngeri benau rasenya kalau ta muat...
>> Bonda, nanti puhlang sana, kite same2 cari adiah yang bonda nak yer ??


ENJOY READING MY STORY !! :)

Tag lagi...huhuhu

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Yer...hoby aku bile blogwalking adelah merembat tag owang...ade macam muke ta malu kan ?? Owang ta tag aku, aku men`tag diri sendiri. Huhuhu... Tapi... Ade aku kesah ?? Huhuhu.. Suke aty aku lar, blog aku... ngeh3 ~ Mari ke soklan2 nye :

[ a ] Adakah anda ade lesen memandu?

- yup...harus lar ade...kalau ta de, aku ta buat tag neyh...hish !!

 ~ Bukti yang nyata ~
[ b ] Bilakah anda amik lesen memandu?
- mase dip kat shah alam...ermmmm... 2008 rasenye

[ c ] Brape lamakah pngalaman memandu anda?
- masOk tahun neyh sude 3 tahun !! yeay !!

[ d ] Pengalaman pahit ketika memandu?
- hari ke tiga membawa kereta, ketika bulan pOse, puhlang dari praktikal, nak kejarkan waktu berbuka...terlanggar bumper kereta VIOS... erk ?? tapi sib bek abang ituh sangat cool, sebab tengOk P di sudut kiri cermin kereta ayahanda...Abah terpaksa ganti rugi RM 5 rat...huhuhu...

[ e ] Pengalaman manis?
- apekah ?? tiada yang manis ketika ineyh, cume bila menjadi driver terhormat kepada pwincess2 cute ituh, sewaktu memandu pasti dapat kissing berkali2 dan ucapan time kaseh kerana bawak mereka pergi berjimba...huhuhu

[ f ] 3 tabiat ketika memandu.
- laju banget... 120 km/j...paling slow 110 km/j
- suke sangat maen hp ketike memandu...ades * jangan ekot jika engen nyawa panjang *
- memekak * saya seowang penyanyi tegar jika memandu...lantak lar penumpang kata ta sedap ker, saya tetap menyanyi dengan jayanya *

[ g ] 3 pantang time memandu.
- Kete lembap tapi pandu kat laluan laju.
- Keta yang suke menyelit di saat jammed * walaupun aku bawak keta laju, tapi aku cukup menghormati pemandu laen *
- Memandu lepas makan * ades...seriyes ngantOk...sumpah ta tipu *

[ h ] Last sekali, as usual..kena la bagi tag ni kat sapa2. So this tag goes to:
- incik ahn
- shayra ku sayang
- mica ( anda ditag secara sah sekali lagik )
- cik sya
- incik apiz


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/6/10

bermood gumbira

www.tips-fb.com

Salamualaik...

~ Bilik sapakah ? ~

Okeh...
memang da abes paper...
ikutkan gumbira...hohohoho...
tapi bile melihat barang2 didalam gerObOk...
dan bila dikeluarkan jadi begini...
Aku macam nak muntah ijau...
Itu baru ckit yer kengkawan...
Mungkin ta nampak lagi kesepahannya...


~ Bilik a.k.a ampaian baju ~

Blur nak kemas macam mane ??
Aku se banyak da aku pos kat mak ngan abah masa 2 minggu lepas...
Tapi tup tap tup tap kene ketap,
Upenye berlambak lae barang kat bilik neyh...
Tambah lak dengan batOk2 yang tetibe menyerang lik,
aku terOs ta de mOOd nak berkemas...
Padahal esOk da nak check Out hostel...
Nak kuar cari hadiah hari ibu lae...
Hahahahaha... bijak Tijah, bile mase ko nak kemas barang2 ko neyh ??

Nota kaki :
>> Aku nak balik kampung, tapi aku malas nak kemas barang...cmnO ?? huhuhu


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/4/10

Kantoi versi Afdlin Shauki

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Aku hampir lupe ingin menulis post tentang ineyh... ntah nape dalam membaca dan memahamkan tulisan yang berwarna warni kat dalam note cabling neyh, aku terengat kat salah satu keletah Afdlin Shauki lepas Zee Avi perform malam Ahad ary tuh dalam AIM ke 17. Sanggup neyh ta ikut kaum kerabat aku yang turun ke JB lik ke KL... hahakz...memang suwwwwwwweeeet dan comel gela. * Okeh, fine...aku minat gela kat Afdlin sebenarnya... ape sajew yang dea buat, akan nampak cuhmel sentiasa di mata aku... huhuhuhu *. Dan selepas itu aku godeh2 you tube, ade lak yang da masukkan segmen tuh... hahaha... mari klik dicneyh jika ingin lihat kegilaan ineyh manusia bersaiz XXL... Kantoi whateva versi Incik Afdlin Shauki

Semalam You Call I, I tak answer,
Tak paham ke memang I dah tak suka,
Dari dulu I cuba nak break dengan you,
Tapi you ugut nak tunjuk video tu,
Sudahlah pyscho, jangan ganggu,
You pakai bomoh you ingat I tak tau,
You memang slalu buat I berbulu,
No wonderlah mak I pun tak suka you!

* part paling ta leyh blah mase Adibah Noor buat muka, spontan pelik...hahakz... gela berbulu aku dengar... sumpah, aku memang suka dea *


ENJOY READING MY STORY !! :)

Ending ntah ape2

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Erkkk...
ending apekah ??
Penat ku tunggu berjam2 untuk di download...
Kalau tak kerana Tiz Zaqyah ngan si Der neyh, ta de nya aku download taw...
arggggghhhhhhh... sekali lagi ku kecewa banget dengan produksi cite melayu...
aku neyh penonton televisyen tegar...
kalau ta caya, tengok lar cuti sem nanti...
tapi kalau ini lar cite yang aku dapat...
erghhhhhhhh...
Ending BODOH2 gtuh jer ker ??
<< Sib bek telahan aku benar, lakonan Tiz Zaqyah dalam Asmaradana 101 % lebih bagus dari watak dea dalam Spa Qistina... Erkkkk... >>

* bules ta kalau aku nak bagi cadangan kat TV3, tolong mansuhkan segmen AKSI yang bersiaran setiap ary senin, kul 9 malam tuh... SEBAB... cite mengarut ntah pape !! ape kowang engat, kowang bikin drama untuk budak2 sekolah rendah tengok kah ?? cis !! macam kering idea gela nak bikin drama... kutukan membina neyh taw... =)*

Nota kaki :
>> Tiz neyh an, kalau pakai baju kurung sangat cuhmel kan ?? Harus lar ta leyh lawan fenomena Nur Kasih dulu... hahahakz...okeh... mood study sambil tengok cite... mari sambung menghafal nota...


ENJOY READING MY STORY !! :)

FenOmena Adamaya

www.tips-fb.com

Salamualaik...



Episod 17

Argggghhhhh... aku sedikit emO menontOn Adamaya ary neyh... Rase macam nak lempang2 muke Maya yang da terang lagi bersuluh ngan lampu kalimantang yang dea tuh curang... Tapi buat muka sangat2 ta bersalah... Apekah ??

Dan Adam pula, isteri sude ditangkap khalwat masih cool lagik... Mengapakah ?? Dayus kah anda ?? Ecewah...yer...aku sangat emO... tetibe nak jadik pengarah pule... Ta sabar nak tunggu esOk punye episOd.. Ahah... sedikit syahdu sebab owang len tengOk kul 6.30 petang, aku lak tengok tetengah malam... * faham lar yer, terpaksa mendownload...bukan ade tv dicneyh... kalau ade tv, ku pasang antenna astro setinggi2 langit * Tapi yang beshnye jadik aku, aku leh skip iklan...hahahahaha...

** Tetibe da banyak episod neyh baru aku terfikir sesuatu, kenapa sekuel drama neyh ta kekalkan Farid Kamil dan Awal Ashaari sebagai Adam dan Dani...Ini hanya sebagai firasat atau penelitian lar kan ?? Dalam drama, watak Maya dikembangkan kepada da berkeluarga, Sein adalah calon yang sesuai sebab dea seowang bapa. Bayangkan kalau Farid Kamil yang berjiwa rempit dan playboy itu memegang watak Adam dalam drama. Agak ta sesuai kan ?? betOl tak ?? Dea ta de jiwa kebapaan... Huhuhuhu... Dan Dani, dalam drama memang wataknya sangat2 mintak di beri sepak terajang sampai mati, sebab dalam drama, watak Dani dikembangkan lagik menjadi sangat gewdiq+mentel+miang keladi yang melampau... Aku ta rase Awal leh bawak watak macam tue... Takat player leh lar macam Syurga Cinta... Tapi si gewdiq yang melampau, memang Faizal YusOf yang layak... Lae pown ape de hal, dengan Siti Nordiana dulu pown dea buat benda yang sama macam dea buat kat watak Jasmin tue... Hah ?? Apekah ?? Zaaaaasssss !! Statement ko kan, nyah !! Macam Abang Nas dalam Terjah !! Hahahakz..

Okeh...sekarang kita download episod akhir Asmaradana pulak...ngee ~

Nota kaki :
>> Yer, ku tahu paper ko luse, tapi perlukah diberi sepak terajang di perut atau ulu hati untuk kesedaran fizikal...tadi sepanjang hari ko berjimba, ineyh malam, ko menonton drama pule * cik hati baik berkata2...huhuhu *
>> KALAU budak yang berlakon jadi anak si Maya ngan Adam tue ade depan mata aku, akan aku cObit pipi budak tue, atau kunyah idOng dea sampai dea jerit2 mintak tulun...huhuhuhu... makhluk ALLAH paling cuhmel !!


ENJOY READING MY STORY !! :)

berjimba lagi yer...

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Nak kate paper sude abis, ineyh budak pompuan 4 owang...masih ade sangkut paper lae...
Lat punye paper last esok,
Aku punye paper last luse,
Lye punye paper luse dan tulat,
Shayra punye tulat jugak...
Tapi...
Ary neyh berjimba even hanya di JuscO Wangsa Maju,
Macam berjimba diseluruh KL...
Dan aku akui lar rini punye 'window shopping' kononnya,
memang terhebat dalam dekad ineyh...
Ta pernahnye aku jalan satu floor juscO jer, aku habis hampir RM 100 !!!
Dan upe2nye jadi 'shopping complex' sunggOh...huhuhuhu...
NAWAITU sebenar aku adalah :
a) nak beli novel creative enterprise yang memang aku dambakan dari ary tuh... BIARKAN SAJA...aku lupe nak beli masa book fair rituh.
b) nak beli kasut jer ( sebab kasut aku da burOk benau !! )
tapi ta sangka akhirnya aku beli ineyh :

~ Sandal VINCCI = RM10 * hasil suggestion cik lye ~
~ 2 helai baju Tom`s Girl = RM 20 * murahkan ?? tue sebab ilang iman jap...huhuhu ~

~ Sweater ROMP yang memang diidamkan dari rituh = RM 49.90 ~


Hahaha... pandai2 lar kire sendiri...memang sah, bukan window shopping kan ?? totally, sume berbelanja... tapi ntah kenapa, ary neyh aku macam dirasuk lak bile berbelanja...hahaha ~ okeh, fine !! Aku seorang wanita yang sangat2 jarang berbelanja baju2 neyh... kurang2 paling hampeh...2 bulan sekali aku berbelanja...tapi sekali aku berbelanja, memang gile2... Dan mudahnya aku, aku sangat tidak kisah dengan jenama...asal sedap di pakai...asal kena ngan badan dan citarasa aku, it`s fine for me !! So, sangat ta susah menjadi aku...

Dan untuk mereka yang aku sangat sayang ketat2 macam adik2 aku sendiri, ending sem yang sangat bagus...seriyes aku sangat gumbira, kesian jugak same kaw shayra sebab masih mengantuk, tetap diusung kesana kemari melayankan kawan2 yang gilew bershopping neyh... Selalu aku yang layankan dea yang gilew shopping !!


ENJOY READING MY STORY !! :)

5/3/10

Apa ku kisah - One Nation Emcees

www.tips-fb.com

Bercerita lagi, lagi dan lagi
Tentang penggantiku dah kau jumpa
Uh.. dia lebih bergaya
Bicara semanis kola!
Dia itu, dia ini, dia la la la...

(pre chorus)
Mungkin kau tak tahu
Ku tak seperti dulu
Selama bersama
Ku bukan dicinta, tapi diperguna
Hanya sia-sia

(chorus)
Apa ku kisah?
Kau mainkan rasa
Kau punca segala
Kau takkan berubah
Apa ku kisah?
Kini ku berdiri
Rela ku sendiri
Tak lagi peduli
Apa ku kisah?
Akan tiba satu masa
Kau akan terkena
Apa ku kisah?
Apa ku kisah? apa? apa ku kisah?
Apa ku kisah? Apa ku kisah?

Dulu ku memang naïf
Sekarang dah naik tariff
Keinsananmu hilang
Janji langsung tak pegang
Aku tak kisah sama siapa engkau bersama
Kau umpama musuhku untuk sekian lama

Kepala pusing
Pusing tidak menentu
Aku bosan caramu
Buatku bercelaru
Orang suka kata-kata yang dusta
Sebelum kau jadi ratu
Baikku jaga (ka-ching) di saku

(pre chorus)
(chorus)

Tak kisah tak peduli
Di sana kau berdiri
Rasa resah gelisah
Kerana ku tak peduli
Dengan segala kata janji
Yang tak mungkin terjadi
Tak mungkin terjadi

(chorus)

Nota kaki :
>> Ahah... aku dengar lame da lagu neyh... cuma aku tersalah  penyanyi masa mule2 dengar... macam sOre Agnes Monica tapi upe2nye suara Mimi Montok One Nation Emcees tuh... Girl power giler kan lirik dea... cube ar kowang carik dea punye mp3... 1st dengar, serabot...tapi bile 2 3 kali dengar, sambil ade lirik...hahahak...mantoooopppp !! macam kene jer ngan diriku yang di .......... tuuuuuuuuttttt !! Apa ku kisah !! Whateva !!! Senyap jer lar...ta payah nak cakap ape...ahaha...


ENJOY READING MY STORY !! :)

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!