12/24/09

...tak rugi ker ?...

www.tips-fb.com

Salamualaik

Ade kawan yang bertanya sesuatu bila aku khabarkan status & keadaan yang aku lalui sekarang...N yang paling menarik, persoalan tue membawa aku pada peristiwa dulu...

Kawan : Ko ta rugi hilang dea ? Ade kedudukan stabil...umah sendiri...kewangan dea pown, OK...ko ta pk masak2 ker masa nak pergi dari life dea ??

SIB : ( tersenyum... menggeleng kepala ) TIDAK !!! Aku ta pernah rasa rugi, ta pernah rasa menyesal...ta pernah langsung terdetik dalam hati, alamak, sape pulak aku nak mintak tolong kalau hilang dea ?? Tak, kalau ko fikir aku rugi, aku ta rase tue. Sungguh, kurang2 dalam menolak dea dalam kehidupan aku, aku dapat bukak mata mereka yang menuduh aku bukan2 dulu. Sepanjang perkenalan dengan dea, aku ta pernah harapkan kewangan dea 100%. Kalau pinjam kereta dea, aku isi minyak keta tue sendiri. Bukan berkira, tapi cukup aku katakan, aku ta pernah mintak pape pown sepanjang perkenalan kami. LANGSUNG TIDAK !!! Silap kalau ko fikir aku ralat...

************************************************************************************
Alhamdulillah...itu jer yang aku rasa... Kurang2 banyak benda yang aku buat sepanjang perkenalan itu...aku pown malas nak mengungkit lagi... Tapi sepanjang aku di bumi KL, aku ta penah mengharapkan seseorang MENAJA kehidupan aku. Ape yang abah bagi, ape yang institut bagi da cukup untuk kehidupan aku seorang. Dan yang paling aku nak tekankan, aku siap jual make up dea lagi untuk tambah duit poket.

Cukuplah dengan segalanya... Bila terpaksa mengalah, aku cuma fikirkan satu...kurang2 aku da tunjuk pada dea per yang aku nak tunjuk...Cume mungkin, jodoh itu bukan milik kami. Dea sendiri dengan ketidakpastian n aku sendiri da mula tawar hati. Hurmmmmm...dan akhirnya...jadi begini...tapi sekurang2nya aku ta sedih...sebab aku taw, sepanjang dengan dea, aku da buktikan aku bukan KAKI KIKIS @ MATA DUITAN !!!!!!!!!!!!!!!!

~ aiyorkk...mata sapa ?? Bukan mata aku !! ~

Nota kaki :

>> Bukan WANG yang aku harap untuk kehidupan aku & pasangan pada masa hadapan. Tapi aku mengharapkan seseorang yang menyintai aku, setulusnya dea, sepenuh hatinya. Cuma itu, seseorang yang boleh bertolak ansur & toleransi kepada kehidupan aku. Hanya itu !!!


ENJOY READING MY STORY !! :)

...hati yang kau sakiti...

www.tips-fb.com

Jangan pernah katakan bahwa
Cintamu hanya untukku
Karna kini kau telah membaginya

maafkan bila memang kini
Harus kutinggalkan dirimu
karna hatiku selalu kau lukai

Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yang ku rasa

Ku menangis membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Aku lah hati yang telah kau sakiti

Ku menangis
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah kau sakiti


Nota kaki :

>> Jangan ditanya tentang hati, jangan ditanya tentang diri, jangan ditanya tentang jiwa...kerana segalanya telah kosong bila saat hati ini kau sakiti. Untuk kamO, mereka mungkin tidak tahu ape yang sebenar dan telah terjadi, tapi sejujurnya, hanya kita berdua cerita yang tersurat & tersirat. Mungkin boleh dibohongi mata mereka, tetapi mata hati yang sekian lama, ta mungkin boleh ditipu & disakiti lagi. " Hanya engkau yang memahami aku maksudkan "



ENJOY READING MY STORY !! :)

...terBiasa Vs tak Boleh HiLang...

www.tips-fb.com

Salamualaik…

Alloppp… Hik3…hmmmm…b4 jari menaip lincah tentang ape yang nak dikongsikan kat sume, nak aku tanyakan atau memberi soklan pada kowang…apakah maksud TERBIASA DAN TAK BOLEH HILANG ?? Ade kaitan ker ?? Musti kowang terpinga2 di kala aku bertanya soklan ineyh…hik3…ngee ~ Yup, ade kaitan…punye kaitan yang sangat besar dengan apa yang aku ceritakan nanti…Mahap lah jikalau blog kali neyh panjang lebar, sebab memang nak bercerita dengan 2 benda tuh…hik3… L

*****************************************************************
Gadis : Awak, awak tahu tak nape dea buat awak macam tue ?? Sebab dea da TERBIASA… semalam dea kata, dea nak bersahabat dengan awak tanpa ade bayangan sesiapa. Dan awak sendiri da bagitaw dea, bayangan sesiapa yang awak maksudkan ?? Tapi ary neyh, awak tengok apa yang dea buat pada awak ?? Apa yang dea kata pada awak ? Sungguh, awak taw napa dea buat macam tue ?? sebab pertama, dea sebenarnya da ta de perasaan pape pada awak, dea da jatuh chenta pada P itu, tapi mungkin disebabkan P tue menyakitkan dea, dea pegang awak, sebab dea taw awak ta kan sesekali tinggalkan dea. Kalau dea kene mainkan dengan P ituh, dea ade awak yang setia menanti walaupun sejuta kesakitan dea da bagi pada awak. Sebab kedua, dea da TERBIASA dengan kehidupan bersama awak. Sakit pening dea, awak setia menanti. Saat dea terjatuh ta berdiri, merangkak, awak ta penah tinggalkan dea. Dan yang paling penting, saya rasa dea memanipulasi kelemahan awak n kelemahan hubungan kamu berdua…Sebabnya mudah, sebab awak sentiasa menerima apa sahaja yang dea lakukan. N satu kesilapan awak lakukan, dea ibaratkan patut awak dihukum selama2nya.

SIB : ( Diam…menangis… berfikir )tapi saya TAK BOLEH HILANG dea. Bukan sebab saya TERBIASA dengan kehadiran dea, tapi sungguh gadis, saya memang tak mampu kehilangan dea.

Gadis : Awak, sabar yer…dugaan…saya pernah melalui benda yang sama, malah lebih teruk. Jangan nangis lagi…cukup lah… awak tahu, dea sedang memperbodohkan diri awak… Sedar lah mengenai itu… Datang ketika dea rindukan awak, memujuk rayu ketika dea rindukan awak, tapi bila ade kepentingan yang lebih utama, dea langsung ta fikirkan hati awak… Fikirlah sampai bile awak nak jadi macam neyh…sampai bile ?? Sampai bila awak nak biar dea pegang kehidupan awak untuk kepentingan diri dea sendiri. Dea bukan TAK BOLEH HILANG awak, tapi sebenarnya dea da terlalu TERBIASA bermain dengan kenaifan awak.

*******************************************************************
Hmmmm… aku jadi terfikir…ape makna kedua2nya ?? dan mungkin jugak betul kata gadis… Dea, TERBIASA dan aku, TAK BOLEH HILANG. Mungkin disebabkan ituh, aku dijadikan patung… pakaian…pakai buang ( untuk kamO, lagu stacy tue saya tujukan khas untuk kamO ) dan syukur, sebelum aku tersalah membuat keputusan tentang permintaan dea, aku sempat diberi jalan…perkara yang terjadi betul2 menampar, menempeleng, menyepak aku supaya tersedar yang I`M NOTHING TO HIM…

Nota kaki >> Time kasih gadis…sangat2…tahukah awak, saya sebenarnya ta menipu satu pown yang awak taw… ape keburukan saya, saya ceritakan…sekurang2nya saya perlukan seseorang yang faham kenapa saya jadi SEBAHLOL ineyh… tq ~


ENJOY READING MY STORY !! :)

12/17/09

...kisah pagi ahad...

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Di satu pagi ahad yang sunyi, jam 9.30 pagi bertempat di taman scientex pasir gudang ;
Anak kecil : B.U neyh bangun2 tengok tv

B.U : eheh...ada masalah dengan B.Ukah ?? B.U malas nak mandi...anak kecil sila mandi dulu ( ngeee ~ sambil memegang remote astro dengan bangga )

Anak kecil : nenek...tengok B.U neyh...pagi2 da tengok TV
# motif aduan : sebenarnya dea dengki...hahahaha...sebab B.U nye telah mendominasi karpet merah depan TV dengan jayanya. wink ~
B.U : hah...ckit2 nak ngadu...pegi mandi...banyak bunyi lak...

Anak kecil : B.U, nenek kata, kartun tue untuk budak kecil macam anak kecil n adik ajer lah...
( masih mencoba merampas remote...sambil adiknya telah menggigit telinga B.Unya dengan rakus...adeh...ade tukang back up lak dea neyh )....

B.U : ala....bagi lah B.U tengok Tom & Jerry neyh...neyh zaman B.U kecik, B.U ta sempat nak tengok sebab dulu, dea ta popular sangat...
# motif alasan : sajew nak mendengki khianat sebenarnya...lagipown dari kecik ke besar ke muda belia ke dewasa memang itulah kartun yang membesarkan B.Unye...muahahahaha
Anak kecil : Anak kecil nak tengok astro ceria... ( sambil buat muke cebek...hehehehe...kemenangan berpihak kepada siapakah di akhir cerita ineyh... ngee ~ )

B.U : Ta payah... ta besh tue...cite ulang2...nanti2 leh tengok lagi...citew neyh ta de ulang...setahun sekali...meh cneyh tengok tikus kecik neyh, tom & jerry...besh...huhuhuhu( sambil buat bodo...walaupun adik Anak Kecil itu telah melakukan tindakan agresif seraya memback up kakaknye mungkin...duduk diatas pewot B.U sambil menghentak2...hehehehehe )

Anak kecil : nenek kata B.U da besar, tapi nape suke tengok kartun....( sudah menitik air mata...akan dengar sepelaung sOrenya nanti )....

B.U: Bile kate B.U da besar, nenek panggil B.U, adik aw...B.U kecik lae lah tue ( muahahahaha...terasa kemenangan yang sangat besar )

dan...

akhirnya...

terpaksa akur...

yes !!!!!!!!!!!!!!!!!

BONDA UCU menang !!!! hahahahahaha...

dengan muke tersepit....redha dengan kejituan dan keGAHan bunda ucunya...kakak yang bernama aliya itu, duduk depan TV sambil mengadap tom & jerry.... dan last......

.
.
.
.
.
.
.

Anak kecil a.k.a yaya : besh lah pulak cite neyh ucu...lepas neyh, ade lagi ta cite macam neyh...

B.U a.k.a Bonda Ucu : hehehehe...taw pown...tue sebab ucu soh tengok...kartun len tue boring....ade lagi citewnye....minggu depan...pukul 9.30 pagi jugak hari ahad...

Anak kecil a.k.a yaya : ( tersenyum tapi...) ehhhhh...tadi bukan kata cite neyh setahun sekali jew ker ??? ( pandang dengan muke blur )

B.U a.k.a Bonda Ucu : tersengih kerang sambil bermain gusti dengan adiknya....muahahahahahaha...aku se musti dea nak terajang aku sekuat aty....hahahaha...bile lagi kan aku nak bergurau dengan mereka....hahahahahahahahahahahaha...AKU PUAS HATI !!!

nota kaki >> bayangkan yang kelabu tue aku, yang coklat tue dea..muahahaha...yang penting aku se amat puas hati kerana berjaya membuli dea akhirnya...hamik ko !!! selalu ko buli aku yer...muahahahahaha...


ENJOY READING MY STORY !! :)

12/16/09

...celaru...

www.tips-fb.com


keliru dengan hati...
keliru dengan perasaan...
hati jitu pada yang disana...
minda jitu pada yang disini...
diri masih sayang yang disana...
entah mengapa...
sedikit nyawa di bawa pergi oleh yang disini...
luka pasti datang dari disana...
juga pasti pernah datang dari yang disini...
tapi bagaimana lagi untuk diapakan rasa hati ini...
kalau disana sendiri keliru dengan rasa hati yang ada...
tapi yang disini sudah pasti dengan hidup yang kembali...
untuk keduanya...
sebenarnya...
diantara kalian...
kedua - duanya, membawa separuh jiwaku pergi...
disana...
menyentap nadi ku pergi...
yang disini...
melumpuhkan seluruh urat sarafku...
harus bagaimana aku nyatakan sepenuh hati...
sesungguhnya aku perlukan satunya antara mereka...
yang menjaga...
yang membelai...
yang tidak mendera khususnya...
asal aku n engkau gapai bahagia...
sukarnya menyuntik bahagia...
kenapa semuanya datangkan derita...

***********************************************************************************


Separuh Jiwaku Pergi
Memang indah semua
Tapi berakhir luka
bermain hati dengan sadarmu
kau tinggal aku
Benar ku mencintaimu
Tapi tak begini
Kau khianati hati ini
Kau curangi aku
Benar ku mencintaimu
Tapi tak begini
Kau khianati hati ini
Kau curangi aku
Kau bilang tak pernah bahagia
Selama dengan aku
Itu ucap bibirmu
Kau dustakan semua
Yang kita bina
Kau hancurkan semua
Nota kaki :
>> This quote or poem are only 4 some1 came to my heart...gave me hope...but dissapeared n playing so cruely...Dear u, satu hari nanti awak akan rasa betapa awak sebenarnya telah memainkan hati seseorang dengan kekeliruan awak. N awak tahu, awak berdosa kerana membiarkan dea hidup dengan dendam n permainan awak dengan dea. Awak terlalu banyak bermain dengan hatinya...terlalu banyak...

ENJOY READING MY STORY !! :)

12/13/09

...saat dia melafaz kata...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

"Hmmm...saya ta bisa tahu, apa yang akan jadi pada saya
kalau berdepan dengan kehilangan sekali lagi "

Aku tersengih kambing bile membaca ayat2...membaca ke melihat ke menatap ke...yang penting ayat tue buat aku tersengih...kenapa kene jadi sampai macam tuh ?? Hidup manusia neyh ditentukan manusia kah ?? 100% ditentukan manusia kah ?? Bukan memperbodohkan...Bukan juga mengambil remeh ayat itu...tapi tetibe jer pale otak neyh tersingkap dengan peristiwa dulu...
Kehilangan...sape yang ta takut pada makna kehilangan ?? Ta de sapa2 yang nakkan kehilangan...baik dalam hubungan cinta, hubungan kekeluargaan atau hubungan persahabatan. Aku sendiri ta nak kehilangan... Terutama kehilangan adik2 di bumi british yang sebenarnya terlalu banyak memberi kata perangsang n semangat untuk terus belajar & idOp..Dan aku sendiri ta taw macam mane kehilangan mereka 100% dalam idOp aku...Buat adik2...I LOVE U DEEPLY IN MY HEART... <<<----- Ini untuk sebuah persahabatan...
Aku pown lupe tarikhnya...yang penting aku kenali dea, saat aku baru je putus ngan F ( bukan nama sebenar )...masa tue ujung tahun 2005, umur dalam lingkungan 19 tahun..hik3...muda lae kan ?? Tapi ntah nape...ta nak cerita panjang...mengenali dea hampir 4 tahun, walaupun bercouple dalam lingkungan 1 tahun setengah jer...aku jadi takut kehilangan dea. Dalam ramai2, aku akui dea yang paling memberi impak dalam kehidupan aku...Dea yang paling susah aku nak terima, dea jugaklah yang paling n terlalu susah untuk aku lupa...Tapi sayang, akhirnya kehilangan jugak...dan kini, aku sendiri hampir gila memikirkan dengan apa yang jadi...akan jadi sebuah kehilangan lagi kah atau ................. <<<------ Ini untuk sebuah percintaan
Emmm...aku sebenarnya ta taw ape yang aku nak tulis...cume seriously, aku sangat tertarik dengan heading yang aku tulis kat atas tue...as time goes by, sebenarnya banyak benda yang kita sayang akan hilang...Cuma aku berharap, kalau terjadi pada diri aku, tentang kehilangan demi kehilangan sekali lagi, biarlah segalanya hilang di mata aja, bukan dekat aty. Betullah kata seorang adik yang selalunye aku tengok ( eheh...dea neyh kenapa ta pernah serious, gilew ker...huhuhuhu...mrs.semang, sowy !!! ) apa2 pown pilihan yang kita kena buat, balik lah pada pencipta yang satu, tapi apa yang da ada dalam tangan, yang sedang di pegang dalam hati, jagalah ia seeloknya...
Jujur, aku ta nak kehilangan sekali lagi. Takut nak menghadapinya... Cukuplah satu demi satu kehilangan yang pernah terjadi dahulu. Tapi apa akan jadi kalau aku kehilangan itu sekali lagi ?? hmmmmmm... untuk kamO...saya juga rasa begitu...

ENJOY READING MY STORY !! :)

12/11/09

1 jam

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Jam 1.17 am, 12/12/09

Dalam berpusing2 mencari arah nak tdo, aku terus bangun. Alahai mata, kenapa neyh ??? Selalunye ok jer, dah pown sampai ke german mahupun namibia, tapi kenapa tetap ta leyh tdo ?? ta kan terengat kat mak yang da pulang ke umah abang tue ?? Rindu nak kena bebel...hehehehe...tapi sebenarnya bukan itu punca utamanya...kepala terus berlari kepada peristiwa beberapa ribu jam yang lepas...


Gadis itu,
perkenalan dengan dia hanya sesingkat beberapa jam...
tapi yang pasti bukan 24 jam
dan tak makan masa sehari langsung...
kami ta pernah jumpa langsung,
tapi semenjak 2 3 minggu, aku kerap mendengar bibir itu bercerita tentang dia.
Teringin jugak nak kenal, apatah lagi sebenarnya
dea sudah mengetahui kewujudan aku sebelum aku mengetahui kewujudannya.
Tapi ntah kenapa, malam itu saat tangan berjabat...
aku terlalu rasa selesa dengannya
( bukan mudah untuk buat aku selesa dengan orang yang aku baru kenal )
dan bila dea bercerita tentang segalanya,
tentang ceritera empunya diri yang berkaitan,
aku jadi lebih hampir.
Mungkin gadis ini orang yang tepat untuk ku ceritakan segala sejuta kekeliruan yang melanda...

****************************************************************************

1st > > > Tegas...Pilihan hidup tue...bukan awak memilih makanan. Kena fikir untuk diri sendiri. Ta kan awak nak hidup dengan orang yang tak boleh bahagiakan awak. Nak hidup dengan owang yang hati kite ta senang dengannya.

2nd > > > Keadaan kita sama ( yer...sangat sama wahai gadis...huhuhuhuhu...tapi mungkin ada sedikit kepusingan di ceritera saya ) Takdir saat ini yang perlu kamu tahu sedang bersilang pada satu titik.

3rd > > > Pertahankan lah hak awak. Hidup kita tidak lama, awak.

4th > > > Perasaan itu tidak salah. Hanya perlu kesanggupan seseorang untuk meneruskan hubungan dan sejauh mana kewarasan akal dalam mengatasi segala masalah.

5th > > > Betapa besar hikmah bila kita bersabar. Kita perlu lebih banyak diam dalam mengendalikan erti kematangan. Jika dia tidak matang, kita perlu matang. Memang la sakit. Tapi kurangnya itu jalan paling selamat.

6th > > > SIB, bila usaha belum nampak hasilnya, pasti terasa sesak n lelah seperti yang kamu rasai sekarang. Tyme ni lebih elok menjadi seorang yang positif, sekdar memerhati. Jangan mencetus atau membangkitkan kemarahan. Diam adalah lebih berhemah.

7th > > > Semua masalah punya penyelesaiannya. Semua kekusutan boleh diurai, cuma perlu diuruskan dengan masa dan kematangan.

**********************************************************************************

Ya, disitulah titik permulaannya. Yang peliknya, dea juga melalui benda yang sama. Cuma ya, dia umpama kaunselor. Aku jadi suka bercerita dengan dia. Sedikit sebanyak diri menjadi lebih positif. Dan akhirnya aku berkalih ke kiri n tersenyum. Sambil pejam mata... Alhamdulillah... Moga segala kekusutan ini berakhir...ada tanggungjawab yang lebih penting untuk aku selesaikan selangkah ke tahun hadapan...

Life is too short to wake up with regrets.

Love the people who treat you right & forget the ones who donts !!



ENJOY READING MY STORY !! :)

SimiLar

www.tips-fb.com

Itukah dia kekasih yang pernah berjanji

Memberi cinta untukmu sepenuh hati

Ia akan menyesal suatu hari nanti

Apabila ia mengetahui

Kekasihmu ini ingin kembali


Tahukah engkau ia tak sepadan denganmu

Walau beribu bisik pujuknya merayu

Kekasihmu ini terlalu ingin kembali

Sejak ia mengetahui

Kekasihmu itu selalu membuat kau bersedih


Oh kekasihmu ini akan merasa gembira

Andai dapat bersama untuk selama-lama

Hanya untuk menyayangimu

Hanya untuk bercinta lagi


Andai engkau berduka

Aku yang pertama di sisi

Andai engkau bahagia

Akukan terus berdoa

Semoga suatu masa

Pintu hatimukan terbuka

Dan kita akan kembali

Bercinta lagi


Aku akan kembali

Walau jalan berliku

Kernaku kekasihmu

Hingga ke akhir hayat


Nota kaki :

>> Mudahnya kalau ada yang faham, apa yang sedang dan akan berlaku nanti...dan mudahnya kalau ada yang faham situasi aku sekarang yang berdepan dengan sejuta kekeliruan...erghhhhh...nak lari, tapi ta nak di gelar pengecut...macam mana gadis...silap saya kah ini terjadi ??? tentang dia...tentang dia...atau tentang mereka...bantu saya ???


ENJOY READING MY STORY !! :)

12/10/09

Bila terpaksa...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Tertarik untuk berkongsi cerita...

" Bila mana jari lincah menitip tetikus mengikuti link2 yang dikehendaki, tetiba rasa hati tertarik pada blog seorang gadis. Gadis yang hanya dikenali satu hari, satu malam, satu jam dan satu ketika. Hurrrmmmm...dari luaran dea sorang yang simple, tapi dari dalaman, tetiba terpanggil untuk berkongsi rasa. Mungkin dea merapati seseorang yang sedang gadis itu rapati, jadi secara tidak langsung, sedikit sebanyak, ia menjadi kelebihan gadis itu meneliti tentang kawan barunya. Bak kata si S ( bukan nama sebenar ), kamu berdua terlalu puitis, malah saya tidak sendiri tidak faham apa yang ditulis dan apa diluahkan. Si teman hanya memandang, tersenyum.

Kenapa manusia selalu dihadapkan dengan pilihan ?? Dan pilihan itu didatangkan dengan rasa tersisih yang hadir. Bagaimana ?? Dan kenapa, diantara pilihan yang terbaik, kita terpaksa juga memilih pilihan yang mengorbankan hati kita ?? "

***********************************************************************************
Itu yang aku cuba cari...mengapa ?? Mengapa perlu punya pilihan ?? Antara dua ?? Kenapa mesti manusia dihadapkan dengan persimpangan yang terlalu sukar dipilih ?? Lagi2 tentang kehidupan... Hampir sebulan juga aku memikirkan tentang ini, semenjak aku bercuti...mencari ketenangan tentang rasa hati yang kian celaru... Tapi ta juga jumpa jawapan...Yang ada cume tanda "telinga" besar2 ada dalam kepala hotak... Aku pown bukan selalu jadi macam neyh...Tetiba jadi rajin bermadah...

Setahun yang dulu, selepas peristiwa itu, aku yakin dengan apa yang dipilih... Ya, ini kehidupan ku... Disitu masa hadapanku... Sampailah satu ketika, tsunami jiwa melanda... Seorang hadir, atas masa silam juga, sahabat pada mulanye, memujuk...memohon maaf...ya, apa salahnya ?? Manusia bukan sempurna, kerap tersilap langkah dalam kehidupan, ta sedar kekhilafan dosa, mungkin aku juga punya silap...ya, maaf itu dihulurkan... " Jangan buat lagi " dan dia tersenyum...Rasa indah bila melihat senyuman itu, kerana terlalu derita dea memendam dosa. Aku tahu dea bukan sengaja membuat muka "sebek", menitis air mata... Tapi ada derita yang tersimpan...

Dan dia juga hadir dengan pilihan...bagaimana lagi aku mampu membantu ?? Kita berdua di persimpangan jalan ?? Silap atau benar di manakah diri kita ?? Bukankah kata si gadis itu benar, peganglah dengan apa yang ada, dan pandanglah ke masa hadapan dengan pilihan itu. Aku termangu...Hurmmmmm... Masalah ta pernah lepas dari kehidupan manusia... Memang itu yang kita ada...

Dan aku memandang di satu arah...silapkah aku kerana di beri pilihan sehingga ta mampu memilihnya ?? wallahualam...yang penting aku keliru...celaru dengan apa yang terjadi...jadi tersedar, siapa sebenarnya penginap kamar itu ?? bantu saya wahai gadis yang saya kenali itu....


ENJOY READING MY STORY !! :)

11/19/09

2012_paNdang dari suDuT posiTif-

www.tips-fb.com


Salamualaik...
Satu produksi yang aku se amat hebat n sangat hebat...bukan mengagung2kan karya barat...tapi boleyh dihitung betapa mereka boleyh terfikir buat benda begini. Berlainan agama n fahaman, mungkin kite boleyh fikir...mereka yang kafir juga terfikir tentang hari kebangkitan dan kemusnahan yang dijanjikan Allah neyh. Grafik yang sangat cantik, audio visual yang sangat cun, sound effect yang menakjubkan ( agak dup dap dup dap gak r jantung sepanjang 2 jam 45 minit wayang neyh berlangsung ) dan pelakon yang superb...memang menghidupkan filem neyh...
Actually aku ade gak terbaca tentang komen peminat tentang diz film. Ade yang kritik dan ta kurang jugak yang memuji. Mungkin disebabkan ia berkaitan dengan sensitiviti agama. Tentang Hari Kiamat... Yang dijangkakan terjadi pada 2012. Kalau dilihat dari sisi islam, kerana aku yang menonton jugak beragama islam, penganut islam yang tegar, so aku berpendapat, ta salah mereka merasakan yang filem neyh boleyh memesongkan akidah. Orang barat a.k.a kafir sebenarnya ( ade jugak yang islam...tapi mungkin atas dasar agama shaja ataupun islam hanya pada nama sahaja ) sering menganggap mereka hebat... Ta salah jugak kalau kowang nonton diz movie kowang se, eh ape2 ntah sebab yang menjangkakan kiamat ( bukan kiamat benar sebenarnya, boleyh aku conclusionkan 2012 hanyalah gambaran sebuah kiamat kecil ) hanyalah seorang DJ radio yang radionye ta popular, dan GILEW !!! WTF and WTS ( hahahak...tanya cik lyeliyah ape perkataan panjang bagi abbreviation tuh )
Aku suke cerita neyh hanya satu, dari sudut pandangan seowang yang beragama islam, dididik n diterap dengan ajaran islam semenjak kecil, lahir2 pown, telah aku dengar alunan memuji kebesaran ALLAH, cerita neyh sedikit sebanyak mendatangkan keinsafan. Seriously, produksi barat akan menunjukkan ke"gah"annya, sampai menerbitkan cerita begini... Kite yang melihat menonton, jangan pandang dari sudut negatif, kerana disebalik negatif itu ade positifnye. Jangan bayangkan anda di tempat hero yang bertungkus lumus menyelamatkan keluarga, punye ex-wife yang punye bakal suami, punye baby gurls yang sangat cuhmel dan anak lelaki yang boleyh membanggakan. Sebab per aku cakap macam tue, bile berlaku sesuatu yang maha hebat macam neyh, sesiapa saje akan berlari berkeliaran dan keluarga tetap keutamaan. Sampai aku sendiri jadi pelik, bayangkan punye lah dea nak selamatkan keluarga dea, dalam keadaan yang sangat huru hara, bandar yang tengah musnah teruk, semua bangunan menyembah bumi, mereka maseh boleyh menyelamatkan keadaan. Bayangkan kalau benda itu realiti ??? dapatkah kite lari dari kuasa ALLAH. Nilai sentimen keluarga, kepentingan keluarga sangat2 penting...
Cume 1 lah, suggestion aku, sile tengok cite neyh. Ta pelik lah, kalau last sunday, aku g ke KLCC, siap ade 3 kaunter khas lagi untuk cite neyh...dan seyesly, beratur panjang yang amat sangat. Ala, lagipown kite tengok movie untuk seronok2 yer tak...ketepikan lah ape shaja dan utamakan apa yang ada dalam kehidupan kite. Setiap manusia, setiap kaum, setiap bangsa, setiap agama terutamanya punye kefahaman dan kepercayaan sendiri tentang hari kiamat neyh. Dan kite sendiri pasti yang dalam berjuta umat manusia yang datangnya tetap dari SATU itu ( bukan dari beruk yang digembar gemburkan si Darwin bongok n gilew nak mampus tuh ), beratus kepercayaan dan agama yang ada di dunia neyh, hanya SATU agama yang membawa kepada kebenaran tentang apa yang telah terjadi, apa yang sedang terjadi, dan apa yang akan terjadi. Semuanya dihijabkan atas pandangan mata, n didengarkan dengan segala bentuk fahaman oleh mereka yang percaya dan kukuh AGAMA ISLAM INI LAH KEBENARANNYA !!!
p/s : jangan terpedaya dengan filem neyh, sebab ta de manusia yang boleyh hidup selepas kiamat melanda Bumi ALLAH neyh... hidup tapi akan dihitungkan di tempat lain, bukan di bumi, tapi satu tempat yang semuanya dihitung amalannya...dihadapkan dengan segala perbuatan...hanya SATU dan bila ia berlaku...bukan 2012, bukan 2020, bukan 2050 atau bukan bile2...kerana segalanya hanya DIA yang tahu dan hanya menunggu KUN FAYA KUN !!!! Enjoy diz movie... :)

ENJOY READING MY STORY !! :)

11/17/09

Her Big Day...CongRats PwiNcess !!!

www.tips-fb.com





Salamualaik....
Tetibe aku pegang wajah,
aku tengok ketinggian,
aku perhatikan kulitnye,
makin putih,
makin tinggi,
makin comel, ( aku memang banggakan dea selalu...hahahakz )
makin capang telingenye,
makin nakal,
makin petah mulut berbicara,
makin ade jer akal nak menjawab,
upenye dea da besar,
upenye dea da buleyh suap nasi sendiri dengan laju,
upenye dea da pandai buat keje sekolah sendiri,
da 5 tahun da anak sedara aku,
bukan anak sedara actually,
tapi permata hati aku,
kalau ade owang tanya sapa dea,
aku akan jawab,
"anak saya ",
hehehehe...
then, today is her big day...syukur sangat aku sempat balik...aku engat da terlepas lame da...sebab hari tue aku balik, dea cbuk bebel n majOk sebab aku ta datang....
" cekgu kata, hari konvokesyen tue 12 november. Ucu tak nak pegi ker ?? Ta sayang yaya ker ?? "
aku sengih tunjuk sebaris gigi..." ta leyh...ucu ade keje." dan aku nampak muke kuciwa dea.hehehe...dan masa sampai jer jb malas lah aku nak nanye, karang meletup lak...dea mintak hadiah bukan2 ganti ta pegi convo...
dan hari 16.11.09 aku sampai kat umah dengan keadaan lencun, dan ta sempat masuk umah lae,
" esok hari amik sijil yaya. Ucu pegi kan ? " dengan mata bersinar2...hehehehe...hurmmmm...yer lah...memang kalau dea ta ajak pown aku pegi....tangan neyh yang membantu menjaga dea dulu, lagi2 tyme mamanye bersalin kan alisa...muke neyh lah yang melayan karenah dea smpai demam2...mane lah ta jatuh sayang kat dak sowang neyh...
dan rentetan peristiwa tue, pagi tadi aku pegi lah ke convo tue dengan mama dea. Mak aih, gilew ramai, upenye Majlis penyampaian sijil untuk pra sekolah zon pasir gudang...so...ramai ler insan2 yang cuhmel...hehehe...
anak2 neyh macam kain putih, dan bila aku tengok alya nek ke atas pentas, pakai jubah, n topi leper yang leh buat kulit popia tuh...aku terbayang, betapa cepatnye anak neyh membesar...dari besarnye 3.5kg sampai lah sekarang dah 16 kg...taw2 da jadi anak dara. Aku mengharapkan dea punye masa depan yang cemerlang. Sesungguhnye waktu aku tengok wajah bersih lepas jer dea terkuar dari pweot mama dea dulu, ituh yang aku doa. Dunia, betapa aku sayangkan anak2 ineyh !!!

ENJOY READING MY STORY !! :)

TriLoGi tErinDah...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hehehe... Starting new post wif my FEBERET novel from da` slumber and besh novelist... Sangat2... waktu kepala senget dengan bebanan test n final exam, tetibe senggang jam berjalan di GIANT batu caves, aku terjumpe trilogi novel yang memang da berkurun aku cari. Aku ta engat, tahun bile aku start baca novel yang mengisahkan rentetan cinta teragung seorang lelaki bernama Kasyah neyh, n siapa yang m`introduce novel ineyh pada aku, tapi untuk pertama kali membuke helaian demi helaian dalam novel ineyh ( masa dulu, cover frontpage laen...aku pown engat2 lupe...) aku terus jatuh chenta dengan jalan ceritanya. 4 surely sebelum neyh memang aku gemar gile pada AHADIAT AKASHAH sebab bagi aku he`s the one novelist yang bahasanya sangat sempoi dan gile2...dalam jiwang ade kelakar, dalam kelakar ada sedih, dalam sedih ada terharu, dalam terharu ade keliru, dalam keliru ade celaru sampai kadang2 kite pown ta terpk, gneyh upenye ayat yang kite gune sehari2 an.

Rentetan peristiwanya macam neyh, selepas berbelas tahun aku lupekan hasrat nak memiliki novel cinta terhebat neyh, tetiba aku didatangi seseorang dari masa lampau. Heheheh...ta payahlah cite kenapa dea datang cume masa dulu, aku ta kenal dea 100%, even sekarang pown tidak, tetibe dea bercerita tentang kegilaan dea pada kisah budak setan sampai nama samarannya kat sekolah ( he`s old actually...hahakz...dear, sowy ) pown terikut2 nama hero dalam novel neyh. Dijadikan cerita, disebabkan berkongsi ke`maniac`an yang sama, dea mengengatkan aku kembali pada kisah neyh. Hah...dan tetibe sewaktu kesenggangan waktu berpoya - poyi - poyo di Giant Batu Caves, coincidence ada pameran harga runtuh untuk novel2 creative enteprise dan roket kertas...Hahakzz...then ape lae, aku terus jer bagitau insan ituh...dan seminggu lepas tue terus beli...

Cite hebat n penulisan yang superb buat aku... Puhhhhh... Ade ke insan sehebat dan setabah Kasyah...Ade simpati pada watak Ayu, ade chenta dan kasih pada watak Katerina, ada benci dan meluat pada watak Azmi, ade sakit hati pada watak Hisyam dan banyak lagi ada - ada - ada - ada & ada untuk kesemua watak dalam trilogi neyh...Hahahaha...So, ta heran lah, Lagenda cinta teragung neyh bakal ditayangkan ta lame lagi... Aku, seyeszly ta sabar gile nak menunggu cite neyh ditayangkan, mau setiap hari aku nonton di cinema...hahakzz...dan pada insan yang mengingatkan aku balik pada cite neyh, twimas sesangat...sangat & sangat... kalau awak baca pada trilogi terakhir, 3 bab terakhir kesah itu, hampir sama dengan kesah kite..seyezly, saya ta bohong & bile saya bercakap dengan awak, awak kata saya kelakar dan indahnye jiwa bile dengar awak gelak. Ntah nape, bagi saya, awaklah KASYAH saya...Sama macam dalam novel tue. Cume bezanye macam saya gtaw r kan...hahahakkzz...peritnye perasaan dalam hati neyh...boleyh gegel pala lOtut den bilO engat kek diO...hurmmmm...Coincidence, coincidence dan coincidence...awak sebuah ceritera terhebat dalam saya, maafkan saya andai persahabatan neyh dicemari dengan rasa yang ada...tapi kalau lah awak dapat kanta besar tue, meh le tengok dalam hati saya...bernanah sebab....hurmmmmmmm...

woi, berbalik pada benda asal...ku lempang jugak budak leily neyh kang....

so, kepada peminat novel, aku tahu trilogi budak setan dan nama ahadiat akashah ta asing dari pemikiran dan penyendatan jiwa mereka... Sape2 yang nak atau ta jumpe trilogi yang anda ingini neyh, sila datang ke GIANT BATU CAVES...maseh ade sampai sekarang...seyez...ataupun sila layari laman web ineyh www.ahadiatakashah.org, then buleyh ler taw tentang novel2 kegemaran kowang...

Kesimpulannya, novel neyh mengajar manyak sangat benda...terutama tentang erti cinta abadi, cinta suci, persahabatan dan sifat benci yang ta bawak ke mana2...hurmmmm...elok sangat lah dibaca untuk owang yang mencari makna hidup...huhuhuhuhu...salam n bye3


ENJOY READING MY STORY !! :)

11/12/09

Di Balik Jari Menari

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Da hampir seminggu benda tue jadi, aku pown jadi bengong2 sekarang. Adeh...terbayang2 teratak bunda di halaman...malam ginie, tetibe jadi windu...paper final da pown abesh seminggu lepas, tapi aku ta jugak menjejak kaki ke sana... Ade sesuatu yang lebih penting untuk disettlekan di sini. Tentang kehidupan, tentang kekuatan seseorang yang dah hampir punah sekitar 2 bulan neyh. Mungkin dalam niat untuk membantu, aku perlu korbankan banyak benda walaupun aku sedar aku ta mampu. Siapa tahu, dalam membina kekuatan dan kehidpan seseorang itu jugak, kekuatan aku selalunya ta terlalu ampuh. Hurmmmm...yer lah, aku sendiri sedang berdepan dengan masalah peribadi. Dan untuk seseorang itu, aku ketepikan peribadi yang menghimpit oksigen dalam hidup, dea perlukan bahu, dan aku bahu itu.


Syukur dalam sibuk berulang alik, ampang - gombak aku masih dapat tumpu pada paper final. Seperti sem sebelumnye, aku ta dapat nak target tinggi... Sebab aku mongok ker ??? eheh...tidak...aku pandai sebenarnya...tapi ntah nape, tetibe hotak jadi lembap macam labi2 kene geget serigala...ada kebengapan dan kelampian disesetengah tempat. Manyak pk kowt...agaknye lahkan...Tue sebab lah disebabkan imbuhan "Ke....an" yang aku statekan ke atas tue, ujung minggu lepas, tercampak gak aku kat bumi melaka tue...Huhuhu...tapi berbaloi2...dalam kelincahan dan kemeriahan mulut murai neyh berbual denga mak n abah, tetiba akak perasan yang aku neyh macam kehilangan sumthing, " Ko kenape ? " hurmmmm...dea memang sowang sahabat yang baik...walaupun persahabatan kami pernah teruji masa kat ciast dulu disebabkan penyakit aku. Nak salah kan dea 100% dulu ta leyh gak sebab semasa aku merangkak mencari tempat untuk berubat, dea lah yang menghulurkan bantuan. hurmmmmm...


Dan di balik jari menari lincah diatas papan kekunci,

lupe lak aku nak kongsi, betapa aku rindukan budak kecik yang bernama Auni Raudhah tue...hehehehe...besh agaknye bergelar mak neyh ae...dan tetiba aku dalam masa 3 hari tue, aku berpeluang jadi macam tue. ( Nway, bukannya ta penah jaga bebudak kecik...2 insan pirates of carribeans kat umah tue...sape lak yang menjadi mak ke 3, selepas bunda n mamanya kalau bukan aku ). Mungkin kot, Allah bagi aku naluri keibuan neyh terlalu tebal ade hikmahnya. Sebabnya, bile tensyen bagi jer sowang budak kat aku. Insyaallah, aku sejuk dengan secepat mungkin. Tetibe tangan meraba pewot yang leper neyh, ade peluang tue ker untuk aku ??? Hurmmmmmm...


Dan di balik jari menari lincah diatas rekahan huruf diatas keyboard,

lupe lak aku nak share, hehehehehe... pelakon kegemaran aku, yang cuhmel lagi chateq banget, KHAIDIRAH ABU ZAHAR telah memasuki rancangan realiti sehati berdansa. Ape kene mengena ngan kowang ??? Hahakzz... Lantak aku ler...Blog aku, aku berkenan lame da kat dira neyh... Semenjak rona roni makaroni lagi. Tapi masa tue aku dihasut oleh bunda, " bt pe suke dea, ko ta nampak dea tue seksi " erkkkk...da tue mak, per kaitan ngan den nyo ?? Biorlah diO nak seksi kO, bukak baju kO, den tak do kaitan...huhuhuhuuhu... Dan semenjak itu, aku sentiasa mengikuti dea. I adore her so much...ditambah lak, dea neyh ta de lah hipokrit macam artis kat malaysia neyh...da kawen kata da kawen...dan yang paling penting, dea punya anak n hubby yang erghhhhhhhhhhhhh...





Dan di balik jari menari2 lincah mencari idea,

Tetiba aku jadi mengong dengan ape yang jadi. Aku neyh sewel ker ??? Giler ker ?? Ta betul ker ??? Walaupun punya definisi yang sama, tapi semenjak 2 bulan neyh, gneyh lah keadaan aku...sewel...muahahahaha...hurmmmm...mungkin ada yang ta memahami sebab masalah neyh terlalu rumit n sangat rumit. Dan ta sume owang yang rapat dengan aku tahu mengenai masalah neyh. Disebabkan masalah neyh lah, aku terpaksa menyingkap pada masa silam yang memeritkan. Doa ku hanya satu, moga aku diberi kekuatan untuk memberi kekuatan pada insan yang memerlukan tue. Dan berharap permainan emosi neyh cehpat tamat sebab dalam memberi komitmen pada sahabat yang sangat2 memerlukan bantuan untuk bangun dalam hidup, aku terlerai sesuatu perasaan pade dea... Adeh...Falling in love kah ??? Hahahakzz... Tidak ler... Cuma ntah.... Misteri...

Dan sekali lagi di balik jari mula laju menari mencari sesuatu,

Aku sedar, hidup kita ta mudah !! Bukan senang nak memuaskan hati owang... Aku terpaksa korbankan sesuatu untuk kehidupan insan2 yang lebih memerlukan. Gile kan ??? Derita ker aku ??? Kecewa ker aku ??? Ntah...cuma yang aku harap moga ada yang memahami kenapa aku lately neyh ta lekat kat hostel... :(...life is not easy, n also life teach us how to be strong day after day... Bukan senang nak korbankan kehendak sendiri semata - mata untuk memenuhi kehendak owang len. Owang len ta kan faham betapa complicatednye hidup aku dulu... Betapa hancurnya kehidupan aku akhir tahun lepas dan diwaktu aku dihubungi OWANG UTAMA yang.....hurrrmmmm... air mata aku menitis...neyh ke harga yang aku kena balas untuk aku bangunkan seorang insan yang juga salah seorangnya menjatuhkan aku... Ermmmm... Aku dah jauh melalui kehidupan baru selepas peristiwa tue... Tapi... Ermmmmm... Doakan semua benda neyh cepat selesai. Syukur aku di bumi membina ilmiah tue menjadi insan laen, dan apabila aku keluar jer, emosi yang tadinya setinggi langit, terus jatuh merundum...Hurmmmmm.... LIFE


ENJOY READING MY STORY !! :)

11/9/09

Auni Raudhah Binti Mohd Shahir

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Semasa kemengongan datang menjelang...dengan masalah yang gilew menyewelkan kepala...aku jadi keliru...argh...rase macam nak lari dari cneyh...bosan sungguh dengan masalah2 duniawi... Asal ta abesh2...dan tetibe seowang kakak yang amat aku sayangi, bermesej...tanya khabar...mule nye memang lah kucik aty ngan dea sebab selalunya dea lah owang pertama wish bufday aku. Tetibe aku terfikir...yer mari ke sana !!! kebetulan pula, anaknye yang berumur 2 bulan tue memang aku nak nenok...Hahahakzz...so, plan yang awalnya nak puhlang ke kampung halaman lepas jer abesh final tergendala. Sumenya sebab...Huhuhuhu...Ta mO cakap...Secret maaa...yang penting disebabkan benda b*&T%&* tue menjadikan diri aku, eheh...manusia yang sangat2 ta siap pembinaannya. So, dari aku balik JB mengadap muke permaisuri hati dan mendengar bebelannya yang ta sudah2. Lebey baek aku merambu melawat anak angkat ku yang ku ta tengok sejak kelahirannya 18.08.09. Ta taw nak cite ape, tapi ya allah...geram tol aku tengok baby auni tue...huhuhuhuhu...gilew cuhmel...dan melihat dea, membuatkan rasa nak jadi mak tue berganda2.. Lagi2 mak dea bahasakan aku, MAK JA.. Hik3...cute jer kan...meh tenok wall of famenye di bawah...





ENJOY READING MY STORY !! :)

10/28/09

Juz b`coz a piece of blue paper, huh !!!

www.tips-fb.com

Salamualaik....


Huhuhuhu...sile silent mode hp anda, kurangkan bermesej dan sila beri tumpuan kepada peperiksaan akhir S2 / 2009. Arggggghhhhhhhhh... Iyer kembali lae...tapi alhamdulillah, disebabkan kali neyh juz 4 paper jer, aku ta de lah rasa terlalu berat sangat...Mari2, check it out my exam time table 4 diz sem :

Da tenOk kan...huhuhuhu...memang ta sepadat dan setension paper adik2...tapi ade 2 paper yang mengharapkan kesabaran dan doa yang tinggi...Nasib bek lah paper mate 4 tue awal. ehhh...di kesempatan bercerita dan bermonolog dengan skrin neyh, terengen nak bercakap tentang perjalanan untuk mendapatkan slip biru yang simple dan nampak macam ta de standard BMI neyh...hurrmmmm...sowy to say, seriously...ter pk awatlah macam ney.

Bayangkan, dari jam 12.15pm aku bersama shayra + lye bergerak ke finance department. Mungkin disebabkan ta mO terlewat atau kununnya ta nak la berebut2 ngan dak len dan kebetulan si shayra itu engen m`follow incik ikhwannya berjumpa nenek mertua. Tapi sampai2, tengok beratur panjang student. Adeh...dalam aty da bercerita, jap g datanglah angin taufan tsunami neyh. Aku memang benci MENUNGGU...Sowy lah... Ok...disini...bukan nak mengadu, bukan saje nak bukak propa, bukan saje nak melampiaskan kemarahan, mungkin jgak, aku salah seorang wakil yang boleyh berbicara tentang betapa teruknya sistem management kat cneyh.
Dengan staff yang agak ....ermmmm...aku se memang kene belajaq how to respect human even mereka tue student dan lebih muda dari anda. Banyak benda aku terpk, sebab member2 kata bukan hari neyh je finance prob. OK, jom cneyh sape setuju sila angkat kaki jika aku benar :
**Kenapa musti kena ganggu study week student ??? Aku sedikit bersimpati dengan adik2 yang masih lagi terikat dengan kelas even public taw, STUDY WEEK adalah untuk study. Bukan diganggu dengan test or quiz yang sepatutnya dilakukan masa CLASS TIME. Dengan keadaan management yang sememangnye macam gamp___ **wink, sila sambung ayat itu...huuhuhuhu...iyer sedikit sebanyak menggangu perjalanan sesi study student...Memang macam &%$#^**
**Bukan ker check checklist hari neyh, tapi kenapa musti pengurusan finance terlalu nampak kelam kabut dan nampak langsung ta bersedia ??? Aku ta se kat dalam finance tue sowang jer yang kerja... Tapi ramai, kalau ta silap aku semalam akak2 or mak cik2 yang kuar masuk dalam finance tue ade 4 orang. So, ape masalahnye ??? Patutnye deowang da ade senarai panjang student yang kene barred dan student yang ta de masalah ape2 dalam kewangan. Then sekali lagi...management cneyh memang kena %$#&*...**
**Universiti besar, then lagi satu banyak sangat cawangannye...Ta kan lah setiap semester kena jadi macam neyh. Actually, semester lepas jugak macam neyh, semester neyh, haruslah terserlah terus keterukkan nyeh...then...setiap sem student nak kena lalui benda sama. Admin & management musti malas nak dengar student maki2 ( except deowang memang suke kena maki ). Pelik sungguh, macam ta amik iktibar dengan ape yang jadi...Student yang da bayar kene barred, itu yang kesian. Budak yang dapat PTPTN lah, or yang ta dapat pinjaman pape...**
Tapi ta per lah, untuk mendapatkan sehelai kertas biru yang hanya berukuran, adeh sekecik itu, terpaksa jugaklah menunggu dengan penuh kesabaran yang tinggi. Hanya semata - mata kertas biru tuh, sampai kena maki memaki. Akak2 dan makcik2, kami sebenarnya mengamuk semalam di depan laluan finance yang over sempit tue sebab pengurusan macam siput cacat, mengganggu study week lak tuh. Dengan nak buat matriks kad bercip bagai. Nape lah ta inform awal2 ??? Memang sangat2 menyusahkan...Huh...sowy to say, memang ineyhlah management yang paling2 ta memuaskan hati. Belajar lah dari kesilapan... Dala dari ujung rambut sampai ujung kaki nak kene guna duit...Pk menuntut ilmu jer...hurmmmm...persoalannya sampai bila management perlu seTERUK macam neyh ???

ENJOY READING MY STORY !! :)

10/20/09

Hari Besaq Saya, suda 23 !!!

www.tips-fb.com



Hahakzz...adeh...anak sape ler yang seksi banget neyh...huhuhuhu...agak2 kowang lah, bape umo dak neyh masa neyh ??? dan bape umo dak neyh masa zaman millenium sekrang neyh...(ceh...ayat nak grand...millenium + aluminium + plumbum + zink bagai...) hahakz... agak lama dalam tempoh aku tak m`hupdate blog neyh, dalam tempoh aku terpaksa berdepan dengan sedikit masalah yang aku se, lor...benda neyh ??? nape leh aku ??? tetibe baru tersedar, e`eh, minggu depan suda 25hb October 2009 lah...mase tue lah kan...Lor, hari yang biasa...hari yang normal, hari yang owang len mangon dengan kesedaran sivik mencium bauan udara segar, yer...upenye hari 'terlahirnye' aku kat bumi Allah neyh...Dan kalau nak taw, gambar kat atas tue adalah gambar pemilik blog ineyh...Huhuhuhu...Sape ??? adeh, lampi sungguh...dah aku yang menaip + memikir + menulis, haruslah gambar aku maaa....


**wink~bukan senang aku nak publish gmbr seseksi tue sekarang...seumur hidup aku, tue jer lah gambar aku yang paling super duper seksi. Da la ta taw malu, siap tersengih lagi. Adeh...aku kah ituh, yang ta taw malu ??? muahahahaha, bunda hasnah, kenapalah biarkan anakanda sebegitu keadaannya ??


Melalui fasa umur or perubahan umur yang menginjak dari setahun ke setahun, aku se ta de ape2 yang istimewa... i`m now 23....suda besar untuk berpk, suda 'gede' untuk berkahwin, suda 'ganal' untuk melalui kehidupan yang banyak sangat simpang siur. So, hari jumaat tue, dengan rase rindu yang sangat2 pada 'nyawa' kat kampung, aku gerak puhlang. Ermmm...mungkin ta de celebration, sebabnya...da 23 tahun aku kat dunia neyh, memang ta penah diajar celebrate hari jadi. Yang aku tahu, 25th October adalah hari kelahiran dan setiap tahun ia membawa kepada satu fasa perubahan...dari meniarap ke merangkak sprti anak lembu ( as my niece said ) sampailah ke sekarang, bukan jer leh merangkak, siap leh drive drifting lagi...muahahahaha...ta ke da beso panjang tuh...


Melewati 24hb, huhuhuhu..time kaseh untuk mama cma & alya, lyeleeyah, lat & shayra, kakak yang sentiasa dalam hati 4eva, awak yang datang dari masa lampau, dan awak yang datang dari masa sekarang & mngkin akan datang. Trimas....Twimas...Thanks...Shukriya...n all all all yang berkaitan sinonim ngan perkataan tue. Cume sikit terkilan + sedey + kucewa, akak yang selalu setiap tahun, 12.01 am sentiasa menjadi owang pertama wish, suda tiada. Ta pe lah, disorry kan sebab sekarng pown dea suda berubah status... Ahakzz...


Berkongsi lat sehari jer hari jadi ngan anak sedara yang da semakin becOk umpama murai tuh, sang adik yang sangat2 nakal dan baru dapat mulOt nak bercakap ape ntah, eheh...membuatkan hari lahir aku bermakna sangat2. No celebration, but seriously it gave me beautiful moment in my life. MangOn pagi dengan kissing bibir2 cuhmel n mulut2 becOk, aku rasa betapa hidup aku indah dan alhamdulillah dianugerahkan anak2 yang sangat aku sayang. Dan disebabkan ituh, kalau ta dipk2 kan hari isnin tue ade prac lab test programming, ta de nya aku puhlang ke british neyh.. Adeh...huhuhuhu...


Dan untuk adik2 di cneyh, di lantai pembinaan ilmiah, maafkan diriku andai semakin hari semakin jauh. Bukan sengaja, malah ada tanggungjawab yang lebeyh berat perlu dilangsaikan, tentang keluarga, tentang pertalian darah, tentang nadi kehidupan, kadangkala benda yang terlalu berat sukar untuk dilafazkan cuma asalkan aku dicneyh, mungkin atau tidak mungkin memegang title seorang kakak kepada adik2 chanteq & tampan di british neyh, aku masih tidak lupe tentang nadi & harapan yang kamu semua bagi dicneyh. Cuma ta terluah jika ia melibatkan keluarga. Terpaksa membahagi masa ape yang sepatutnya...Trimas banyak2 sangat sebab kowang bagi sesuatu yang...eheh...cuhmel, yang sebenarnya, sampai aku terpk, sejak bile lak aku merelakan diri neyh menjadi nursery menatang jadian...muahahaha... tapi disebabkan adiah itu diberi dengan kasih sayang yang ta ternilai, aku menerima dengan aty terbuka + jiwa tercinta + kasih tersayang la pada kamu semua...


Wpun masa malam bufday tue, jadi sesuatu yang sangat2 mengecewakan aty, tapi biarlah hanya ALLAH yang tahu betapa luluhnye hati.... Huhuhuhuhu...seyez dowh, aku boleyh beat, kowang ta nak sambut da hari jadi kalau kene macam aku malam tuh....Mungkin lukenya berkudis dengan insan tue jer...Kepada yang len, trimas banyak2...ta perlu diucap, ta perlu dilafaz, cukup dengan ingatan tulus ikhlas...hik3...


ENJOY READING MY STORY !! :)

10/9/09

Untuk sahabat

www.tips-fb.com

Sahabat…mengapa kau pergi

Tinggal aku sendiri

Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu

Jadi yang terbaik

Walau kau tak disini lagi


Sahabat…aku rindu padamu

Datang walau sesaat

Ku ingin kan kau hadir


Aku disini dan menunggu

Diam tanpa dirimu

Kau tahu ku tak bisa

Beranjak terbang dan melayang

tanpa diri mu ku tak bisa

dan kembalilah

tetibe bile dengaq lagu neyh, aku jadi windu dan makin sayang dengan sahabat2ku...kata orang shabat sejati susah sangat nak cari...ermm...so...sesiapa yang nak dengar...sila download lagu ineyh...lagu dendangan aizat AF4...huhuhuhuhu

ENJOY READING MY STORY !! :)

9/30/09

Pesan Puan Hasnah

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Dalam duk cbuk mencari jawapan tentang ke`question`an yang bertimbun, eheh...tetibe ku engat pada bunda di halaman umah, mahupun umah dea atau pun umah Nor Hafez Iswan di Pasir Gudang ituh ( abah kepada 2 owang pirate of carribean yang aku sayang tuh...muahahahaha ). Rindu pulak nak dengar sore queen of my heart ituh membebel, senyap sunyi lak dOnia aku bile ta dengar dea bebel. Dan dengan penOh rase kerinduan + masalah yang aku taw cOnfirm dea akan bebel, aku pown menekan punat hp C510 yang baru ituh. Eheh...macho nye sOre ayahanda, engen bercakap dengan kekasih ayahanda, dan terus lah encik iswan yang tampan ituh pass pade bunda...Hahahaha...kan, tol ta aku cakap, ta sempat bagi salam, panjang lebar dea bebelkan aku. Hehehehe...

1st, confirm2 lah sebab ku rembat buku ASB aku yang de dalam simpanan bendahari keluarga tuh...muahahahaha...bunda, tawkah bunda, adik terpaksa, jika tidak, payah nak hubungi bunda tanpa hp...ta kan nak guna hp kawan2 ataupun hp pak guard BMI mahupun mak cik cleaner disini bunda...Nanti bunda gak yang bebel kitab ta berprint sebab adik ta hubungi bunda. Mule lah buat flashback itam putih, citew sal adik tidak kenang budi. Hohoho...ta sanggup mak...Yer lah, mak..adik wat beli hp jer...hp baru tuh ade kamera cun kurang2 leh gak amik gambar mak nanti. Mak kan suke amik gambar. Hahaha...Yes, dan akhirnye dea terkedu... " Pandai lah ko, ade jer alasan. " Tol le kan ??? Angkat tangan wahai anak2 puan hasnah yang len.

2nd, hah...ineyh lah prob root yang m`buatkan aku nak tulis post kali neyh. Sesape yang menjadi followers beriktiraf / tak beriktiraf musti taw masalah aku ngan insan tuh. Ermmm...dan mak persoalkan benda tuh sebab dengan penuh rasa ke`gentle`an, upenye insan tuh tepon mak di kampung. B`cerita tentang dea yang confirm2 telah menyakitkan aty puteri gilew mak neyh. Sib bek, mengaku salah. Kurang2 dalam mak bercerita, dapat aku simpulkan kepada ikatan kovalen yang dea neyh ade gak rasa tanggungjawab. Yer lah, bukan senang nak cari pasangan yang dah sakitkan aty "perempuannye", terus tepon mak abah awek tue dan mintak maaf. Mak tanya ape punca ?? So, dengan rasa sadis, aku citew pada mak. Bukan per, mak neyh sangat2 lah sayang pada insan tuh, penah sebelum neyh, masalah tue dea letakkan kat aku sowang, padahal masalah bersama. Hangen jer aku. Sape anak dea ntah ???huhuhuhu... Alhamdulillah, pas citew dengan penuh kelegaan, mak dengan nada kompromi, memujuk aku...

" Jangan lah keraskan aty tuh. Dea da mintak maafkan. Dea buat silap dea kata. Masalah family, tue kuar ikut suke dea jer. Camne lah dea nak ajak bincang kalau ko off 2 - 2 phone " <-- muahaha...aku ta off pown, cume aku blocked jer no insan tuh.hp baru kan.hahahaha....nada memback up insan tuh...arghhhh...

" Da tawar aty...Da banyak kali dea buat..."<-- eceh, padahal dalam aty...nak nanes...geram aku kat si chat tuh, dea buat hal bukan nak mintak maaf kat aku. Ade gak ku lempang gusi dea tuh...

" Kite idup neyh buat per nak lari dari kenyataan. Anak2 mak sume kena berani. Berani hadapi kenyataan. Kalau tak, sampai bile masalah nak habis. Pegilah sembahyang istikharah, tengok muke sapa yang kuar, kalau muka dea, ade lah lae jodoh tue, kalau muke mak, kena bagi mak kain ela lah satu "<-- Lak aih bunda neyh. Dalam memberi nasihat, sempat lak buat lawak. huhuhuhu..dan masa tuh, setitik ker setempayan ker aku pown ta taw, yang penting, aku se terharu. Mak jarang concern macam tuh, tapi sekali dea concern, adeh ranap jiwa kentalku.

So, pk2 kan lah...aku nak kata aku salah...ntah r...ngaku lah kan...tapi kalau nak letak 101% ke atas bahu aku. Tue melampau...So, pada insan tuh, jika anda sedar anda silap, sila hubungi saya di kedua2 talian Telco hp saya...Jangan sampai saya ulang ayat bunda ituh. Owh, pandai anda yer...sesuke suki jer cari bunda kuh...huh... pandai buat silap, pandai r tanggung...ewah2...anda engen lehat saya lempang permukaan kereta anda laju2 ker...geram tol !!! Pada bunda, maceh banget...anakmu sayang dirimu ketat2..mmmuaahhh !!!


ENJOY READING MY STORY !! :)

9/28/09

Hari Se Hari

www.tips-fb.com

Salamualaik

Dalam mencari ruang, hari ke hari yang sentiasa blur dengan masalah, tetibe diri jadi bangang + bingai yang teramat sangat. Kenapa lah kene jadi macam neyh wahai budak kecik...huhuhuhu ( remember to sum1, suke sangat ler panggil aku dak kecik...wahai insan, saya neyh da 23 nextmonth... pejadahnya panggil saya dak kecik...uhuk ) Masalah peribadi yang tetibe datang mencanak dalam pale otak, x di++ kan lae dengan masalah harian pembelajaran yang sentiasa menuntut sejuta penyelesaian segera...Aduh weyh, kena ker ??Sebenarnya aku amat tension, mood beraya maseh ade lagi, pale otak, minda masih lae berada di teratak puan hasnah yang dibeli bersama encik iswan di Kulai. Tapi dalam minda ligat menari2 berterbangan dalam senggang waktu yang ta diterima akal, badan dan hati masih lagi berada di BMI sebabnya adik2 yang menceriakan kehidupan, masih ade di cneyh, ta berganjak langsung dari menjadi tulang belakang kakak deaowang neyh yang selalunye rapuh dengan permasalahan dunia kacau dalam pkran. ( masak r kowang nak memahami ayat aku yang tengah ta betul neyh...huhuhu )

Tension sebab naik2 cuti raya kena menghadap pelbagai tugasan kerja as student yang sangat2 berlambak... Test, assignment, quiz, lab report...berdesup berlalu mencari ruang untuk diisi dengan penuh kepenatan dan kesadisan. Adeh... Nak mengeluh banyak2 pown ta leyh gak, sebab yang menempah tiket kesibukan neyh, aku sendiri. Nak sangat belajar...huhuhu...ta pe lah... susah sekarang, mane taw masa akan datang senang...tol tak ??? Kena pujuk diri sendiri bila jadi macam neyh... Huhuhuhu... Akhirnye...berjaya gak psycho diri sendiri....

Itu baru tugasan kerja sebagai pelajar...for surely menuntut seribu satu pengorbanan... tak masuk lagi dengan masalah peribadi yang tetibe jadi berlambak...macam menunggu due date submission untuk diselesaikan lak...engat pale otak aku ape ??? Huhuhuhu... Syawal yang betul2 menguji, ape kena lah, macam sumpahan lah plak. Dari tahun lepas, sampailah tahun neyh. Kalau 3x syawal lah kena macam neyh, last2 aku se next raya, aku leh wat citew tangkap leleh publish kat TV3 tetiap malam raya...Hu3...kang tgh market sekarang citew sedeyh di malam raya...Uwaa....Tertarik dengan sesuatu yang tersembunyi dalam blog artis kesukaan aku yang aku sendiri ta sangka sekreatif tue menulis ayat, Dira Abu Zahar...aku se ayat yang dea tulis tue sesuai dengan situasi yang aku lalui sekarang...sangat2 sesuai...
" Dalam setiap harapan, akan terselit kekecewaan "

Bila duduk sendiri menatap diri yang terlalu banyak kenaifan, kegilaan, kekhilafan, kesalahan dan ape2 lagi yang berkaitan yang ade imbuhan "ke....an", aku rase prosa tue sangat sesuai dengan jiwa serabut aku sekarang. Yer lah, dalam ta sedar sebab terlalu takut dikecewakan, kadang2 ade setengah manusia yang ta berani bagi harapan tinggi mendewa...So, kalau takut sangat nak berharap, jangan hidup seperti manusia biasa...rite ??? jadi jer owang gilew terus...huhuhu... yes...

Hahahaha...itulah ayat yang buat aku confident untuk terus berdiri tanpa jatuh. Penat da lah sebenarnya, yang teramat sangat, dalam permasalahan aku dan si dia yang tetibe kritikal, datang pulak manusia2 yang aku se sepatutnye ta payah datang dalam kehidupan aku. Nak ape pown ta taw ??? Ok, if kata nak berkawan, aku leh kata accept dengan rase senang hati, owang bukan datang nak bermusuh, owang datang nak berkawan, musuh jangan dicari, kawan datang jangan menolak. Tol ta aku ??? Jika salah, betulkan...

For sincerely, aku sebenarnye buhsan. Buhsan dengan masalah yang hampir / dekat sama neyh. So, daripada aku menjadi seorang yang sangat biadap dengan owang len, seorang yang amat kurang hajar dan mulut lepas dengan owang len, betta aku senyap... Karma will kick his journey twice than he had to me...rite ??? Sume neyh karma dowh, karma pada kehidupan lampau aku, karma pada kesenangan silam aku, so...nak ta nak terima dengan redha... To awak yang pernah dan entah lah jadi ke tidak lae si dia pada saya, saya maseh ade rase bersabar dan malas nak melayan dengan sejuta permasalahan yang awak da buat lately neyh. Sebenarnye dalam hati nak sangat mencarut, tapi tetibe di datangi suara malaikat, sabar beb, sabar... Karma akan datang semula pada dia 2x ganda dari apa yang dia buat pada kau... Takat neyh, biar jer dia bahagia dengan apa yang dia buat...Dan untuk awak, last lah ayat saya, saya masih ade rasa hormat yang tinggi sebab awak pernah dan entah jadi seseowang dalam hati saya, tapi saya neyh sangat cehpat bosan...jangan sampai, satu hari nanti, bahasa saya bertukar kepada sesuatu yang awak ta suke dengar...

Mencari kesilapan pada diri saya memang mudah wak... Jangan pulak nanti, jadi yang dikendong ta dapat, yang dikejar berciciran...Rite ??? Dan untuk awak berdua yang telah pown hadir, time kasih lah untuk menjadi sahabat, tapi luka lama masih berdarah. Andai diberi peluang untuk berkawan, ukhwah persahabatan tak akan putus. So...pk2 kan lah...Saya ta nak jadi manusia yang kurang hajar, sangat ta nak jadi, tapi saya akan jadi manusia yang biadap bila owang melayan saya dengan biadap...Sebab hubungan kite sngat baik sebelum bulan neyh, tapi berubah 180 darjah tetibe tanpa saya sedar kesilapan saya, awak treat saya macam...eeh...aku ta pernah jadi mak we ko ker ??? K...bye


ENJOY READING MY STORY !! :)

New....Bankrap aku dOwh !!!

www.tips-fb.com

Salamualaik

Dalam mencari kekhilafan diri yang sebenar lepas naek cOti raya neyh, tetibe kepala diberatkan dengan segala macam masalah... Aku terpk, nape lah aku, owang nye ??? Tapi mungkin disebabkan kali neyh, titian idup ditemani adik2 yang cukup aku sayangi dan cintai, masalah yang aku anggap sebesar istana budaya tue tetiba jadi kecik macam rumah setinggan ( eheh...peribahasa ape lah yang aku guna neyh )... Maseh dalam mood syawal yang amat terganggu, dek kerana cuti raya yang amat pendek, dek kerana bebanan kerja yang mencanak banyak, dek kerana kesibukan kepala yang penat memikir, ta lengkapkah kehidupan manusia jika ta didatangi masalah ??? Membangun segala masalah seiring dengan pembangunan yang diwar2kan kerajaan ( arghhhh...sekali lae aku ta taw per kaitan masalah aku dengan kerajaan malaysia )

Melalui 2 hari sebelum balik cuti raya hari tuh, agak mengharukan gak... tetibe HP kesayangan yang mak belikan sempena 1st sem diploma CPA tertinggi, membuat hal dengan cemerlangnya. Rasa macam nak baling kat lautan antartik jer, tapi bile tetibe pk, kesanggupan bunda kuar duit undi sebab dah berjanji ngan anak bongsunya neyh dulu ( 2la, sape suh pandai2 berjanji dengan adek )..rasa terkilan sesangat. Nape rosak awal wahai hp kesayangan ku ??? Tetibe tengah besh men mesej, dea menjadi hang...dan bile di offkan juz kuar NOKIA jer...ta kuar pown gambar tangan bersalaman tue... Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Dala, umur meningkat dewasa, duit raya confirm2 dapat ckit... So, macam mane nak beli hp baru !!!!!!!!!!!!!! Uwaa....bajet ta de...memang langsung ta de...yang aku ade... HABUK jer lah....uwaaaa !!!!


~ Gineylah keadaannye...sayang gilew...tapi 2 r...dekat 4 tahun...~

Dan dengan rase sedih, mengadulah pada si mukgu sepanjang perjalanan dari kulai - tangkak... Huhuhuhu...cian si mukgu tue kene dengar akak dea neyh membebel pasal hp yang tetibe buat hal... Uwaa !!! Ta bersedia lagi nak meranapkan duit simpanan untuk membeli mana2 stuff baru sekarang...tetibe kene beli pulak...Kalau tak, susah...Even da de satu lae phone, tapi masalahnye still ade barrier of communication... Yer lah, adik2 sume gune line phone lain... Pas tue family lak gune line phone lain...Arggghhhhhh... Sebenarnya perancangan nak beli peranti electronik terbaru neyh bukannye bulan neyh...Bulan after raya neyh memang leh dikatakan amat senak...

Dan selepas mengambil adik2 di tangkak n seremban ... ( time kaseh untuk bunda kedua2nye... sangat baek aty...huhuhuhu )...perancangan sepanjang perjalanan dari seremban ke gombak, aku mengadu lak pada shayra. Dan akhirnya, bersepakat untuk esok harinye, perlu jugak keluar ke low yatt untuk mencari my new stuff... Kalau ta, leyh jadi lagi bankrap aku, gune line lain, mesej line lain... Botak pale aku yang sedia ade mempunyai rambut panjang mengurai...huhuhuhu ( mengurai lah sangat !!! ko jangan nak jadi poyo lah cha, bak kata lye )...eheh !!!

Esoknye, destinasi utama bukan ke Low Yatt... Kami ke Times Square dulu...Untuk ape ??? Hah... Lupe lak nak gtaw... Syawal ke 5 hari tue, seorang lagi adik kesayangan aku da pown menginjak usia dewasa... Welcome to link 20 ++... Huhuhuhu... Sape lae, kalau bukan CIK LYELIYAH MUSA ALI... Da pown berusia 21 tahun...Besar sangat ker adik aku yang sowang tuh...ta de lah besar mana, tapi menjadi kesayangan sebab dea lah salah seorang yang suke sangat bercakap laju macam KLIA transit, dea lah seorang yang amat kejam, dea lah seorang yang sangat2 brutal...Amat lain dari yang lain dan amat sukar dijangka. So, berpusing lah kami satu times square tue mencari anak patung lembu ( peliknye...dia neyh suka sangat kat lembu....aduhlah !!! ) Tapi disebabkan bajet yang sangat ta memuaskan aty walaupun dikongsi beramai2...akhirnya, dapat jugaklah kami cari new stuff untuk my luvly sis tue yang SANGAT2 sesuai dengan dea... Here we go !!!! Look down :








Hahahahaha...see...kene tak ngan perwatakan insan yang bernama diatas...kepada sesiapa yang mengenali insan ituh, sila angkat tangan jika anda setuju dengan kata2 saya...muahahahaha...muke gilew jahat tapi amat sedap di peluk... Welcome to our family...ngee ~







Dan selepas itu, terus ke low yatt mencari barang yang aku KENA dan WAJIB dicari... Bayangkan masa cucuk duit tuh, habis macam nak terbenam mesin ATM tuh. Tanda ta puas hati sangat2... Nasib aku pk keperluan yang lebih mengatasi kehendak hati, nak ta nak terpaksa jugaklah round satu aras low yatt tue untuk mencari hp baru. Dalam hati still berkata, nape kene jadi macam neyh ??? Ta leyh ker hp sabun tue bertahan sesenggang waktu setahun dua... Uwaa !!!! Gilew terkilan sangat2 sebenarnya... Tapi dipujuk oleh adik berdua tue, " kak, memang da kene tukar, da 4 tahun. 2 buat hal tue sampai hang langsung ta leyh bukak ". Yer...so dengan rasa berat hati lepas hampir 2 jam berpusing, akhirnya ku beli jugak... Memang ikut bajet yang aku tetapkan... Ney lah barang terbaru, peranti elektronik yang dibahan oleh si shayra dan mukgu itu. Potong reben merah lah, ape lah... Nak jer ku sebat dua owang tue, tidakkah tahu hampir aku mengamuk sebab hp sabun tue lah punce segalanya...sib bek lah bile pk balik, dekat 4 tahun ia berbudi pada aku...so, thanks wahai sabun...sangat2 menghargai...nanti saya buat frame...n buat C 510, welcome to my life...akhirnya beli jugak aku hp jenis neyh...huhuhuhu... k lah gtg...sebab sok ade test mate...ta study langsung !!!!!!!!!!!!!!!!! Bye...



ENJOY READING MY STORY !! :)

9/26/09

Eid Mubarak

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Seminggu da syawal datang menjelma... Rasa macam singkat pulak ramadhan kali neyh...Yer lah, taw2 her da dekat raya...Huhuhuhu... Balik cuti hari tue pown, lagi 2 hari nak raya... Ta ke haru ??? Sib bek lah sepanjang perjalanan ke Johor Bharu, ditemani adik2 yang amat disayangni neyh. Perjalanan pulang terhenti dahulu di Yong Peng, bertemu cekgu khatijah dan pak cik musa. Huhuhuhu... Amat menyeronokkan, buat itu adik yang duduk di seremban, kakak mintak maaf ta dapat menghantar kamu, kami bertiga terpaksa pulang awal dan ta mampu untuk menyinggah di merata2 tempat. Hik3... Dan terima kasih bebanyak untuk cekgu khatijah dan suami sebab bagi layanan berbintang2 di langit kepada saya dan itu budak bernama bulat. Hehehehehe...

Sebenarnya ta de ape nak tulis, aku pown da lama sampai kat BMI neyh. Ta de ape yang menarik melalui satu syawal kali neyh. Balik beraya ke kampung jer juz 1 hari, ta macam raya2 sebelum neyh yang perlu berkonvoi beramai2 ke pagoh. Huhuhu... Ta bermakna langsung !!! Sib bek lah, masa balik ke muar hari tue, ramai jugak sanak saudara yang ade. Boleyh gak lah beramah mesra seperti sebelum neyh. Mengikuti perkembangan family day yang akan berlangsung awal bulan 12 nanti. Yahuuuuu !!! Kali neyh, ta kire, aku nak join...buhsan gilew kalau ta join... Family bukan main besar lagi... Tetiba boleyh ketinggalan... Hampeh !!! Ta taw nak tulis ape, meh jer lah kite layankan gambar2 raya tahun neyh...hehehehe... untuk bloggers yang mengikuti...Terlambat pulak nak ucap... SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN.

Untuk mereka yang pernah aku kenali sewaktu dulu, terutama seorang yang pernah aku kagumi walaupun dalam hatinye berbunge dendam tak kesudahan dulu, moga dia dapat merasai kerinduan yang tak pernah hilang walaupun aku cube melupakan kisah pahit ineyh yang berlaku setahun dahulu. Selamat Hari Raya Aidilfitri...Ampunkan salah silap owang sepanjang perkenalan owang ngan K.E. Sangat2....Moga lebaran kali neyh membawa seribu erti pada K.E...Maaf zahir dan batin atas segala kesilapan owang pada K.E. Moga dirahmati hendaknya...Amin...


ENJOY READING MY STORY !! :)

9/11/09

TumpaNg Lalu ~ ngee

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hehehe...tido seawal jam 12 sambil mengangkat penthouse ke bilik Lye n mukgu ituh. Engatkan nak study comm tech, upe2nye bawak jer note. Akhirnye, nota tue yang cube mencari ruang masuk dalam pale otak yang da tertutup dan dipenuhi mimpi2 indah...Hehehehe... Satu prolog indah untuk aku, atas dasar nak menyatakan sebenarnya aku langsung tak study tadi malam. Hahahahahaha... Yang P.O.Y.O nyeh, punye lah bawak note comm tech tue ke sana ke mari, ta leh blah. Hehehe... Ntah r, bukan sengaja, tapi pandang jer note comm tech, otomatik aku ternampak muke abah OLIMPIK dak2 neyh tengah mengamuk hari jumaat hari tuh. So....&%(*%$&# bengang ++ kredit dengan sowang umat manusia yang amat suke mengipas... Ellow babe, jangan engat aku ta taw hal sebenar pasal kerja tue yer... ALLAH akan balas nanti... Just tunggu !!! Uhuuuu ~ tatOt...

Then, pagi tadi dikejutkan dengan sore adik2 yang ta tdo tadi malam. Aku pown ta taw ape yang deowang buat, dok ngok ngek dekat depan lap top. Nak kata yang sowang tue study comm tech, boleyh lah.... So, disini dengan kekuatan aku bersuara, nak kata, " Cik puan Lye, beta nak duduk disebelah anda hari senin nanti...Mau menjadi mesin photostat terhebat di muka bumi...eheh "Sebenarnya, aku da tersedar awal dah, tapi sengaja malas nak bukak mata, layankan blues sesowang, terengat2 mimpi malam tadi. Hehehehe... Cume terpk, ta leyh ke si shayra tue tinggalkan aku barang sekejap walaupun waktu tdo, da lah kat luar, ade jer dea, neyh siap masuk lagi dalam mimpi. Huhuhuhu... Shayra, nyah jap dalam mimpi aku !!! Ngee ~ Mmuahxxxs... Then kul 4.45, terasa tangan disentuh oleh budak yang baru masuk dalam mimpi tadi. Hehehe...cuhmel jer kejot2 owang tapi buat muke blur... Pas tue dengar lak ujan lebat kat luar, huhuhu...sOdap neyh kalau sleep. Pas tue aku duk cbuk dengar si Lye bebel tanya pasal jawapan tutorial comm tech kat shayra yang masih di bawah sedar tue, dea kata aku yang gtaw jawapan comm tech kat shayra. Eheh...aku ker yang gtaw..."Bongok cha, ko ngigau agaknye malam tadi" hahahahahahaha... ner aku taw aku ngigau, pasal jawapan tutor comm tech lak tue, jangan lah marah aku !!! Hua3x... Nampak sangat lah, mimpi malam tadi sekali lagi aku didatangi oleh abah OLIMPIK dak2 neyh mengengatkan pasal test comm tech senin nanti. Waduh... berat neyh !!! Kena study...

Sib bek lah twon kafe, banyak lae makanan. Ala, standard lah akhir2 ramadhan neyh, budak2 da ta de selera da nak bersahur. Tapi agak ta puas hati, aku beli, nasi putih + ayam sambal + sup fishball + nescafe es = RM 5... selalunya aku beli menu bersahur yang sama, tapi ta de lah kena sampai RM 5. Sib bek lah, aku pk makanan, masuk dalam pewot, jadi darah daging, so, ta per lah. Cuma macam ade sikit ketakikhlasan mase membayar tue. Pagi dinihari, bersahur macam biasa dengan adik2 yang totally otak mereng + berkepala senget...Gelak macam ta engat dunia... Keje mengarutnye, elok bercerita pasal beruk kat hostel perempuan sampailah ke orentasi sem lepas. Ape kaitan pown ta taw ??? Pening2 langau jap. Tapi, layankan jew. Bak kata si eina tue, pagi2 start kan hidup kite dengan senyuman. Ineyh bukan senyuman lae, da sengihan terhebat abad neyh da. Tue sebab aku kata, even besar mana masalah yang aku hadapi dalam hidup neyh, aku ta pernah rasa untuk berseorang + meratapi apa yang da jadi, sebab budak2 neyh sentiasa ade. Hahahaha... Tayunk kowang ketat2 !!!

Abesh jer sahur, balik ke bilik sendiri, tetibe aku terasa mata tak mengantuk dan ta nak terkatup lae, so, terus bukak lappy, layankan blog member2 yang tak betul dan gosok baju. Tetibe rasa rajin lak, mood nak balik raya sebenarnya. Aku gineyh lah, kalau seminggu lae nak cOti, otak aku da de kat umah da. Cume mak aku jer ta nampak sebab body ku masih disini. hehehehehe... Kang kalau dea nampak otak aku ngah melayang2, pengsan lak mak aku tuh. Ta pasal2, aku kena beraya dengan dea di tempat len. hehehehe...mish u mak ku yang tomey + anak2 sedara ku yang suke meranapkan sistem kewangan aku. Semalam tepon2 deowang, bercakap dengan si adik, tetibe aku dengar kakak dea kata " adik, cakap ngan ucu, da belikan belom kasut raya kite kat BATA " wah....lihat dOnia, anak sedara aku...KAKI PAW maaaa... botak pale aku... dala hari tue, ta pasal2 aku kena bukak kad members untuk Sean`s Character Boutique semata2 nak beli baju deowang yang di totalkan RM 100 ++. Huhuhuhu... Sib bek lah, kesayangan dan kecintaan aku, so, ta pela...Tue sebab budak 2 owang tue suke pow aku sebab dea taw aku jenis cair kena pujuk. Huhuhuhu... Luf u all !!!


~ hah...ineyh ketua KAKI POW aku...huhuhu...si becok Nur Aliya Najwa Bt. Nor Hafez n yang atas tue dia punye AJK tertinggi... Nur Alisa Najwa Bt. Nor Hafez ~
Muke2 neyh lah yang selalu cube melumpuhkan sistem kewangan aku yang baru nak bergerak lancar. Ta nak bagi, aku memang bukan mak sedara yang kedekut, apa lagi, budak 2 owang neyh suke sangat buat muke simpati bila mintak pape, aku buat bodo. Sape ta cair bila kene gomol dan kena cium selalu ngan dak2 neyh... Mereka neyh lah jadi kawan bergaduh, bertekak dan bermanja bila ade kat umah. Tue sebab sebulan kalau aku ta balik, menangis2 deowang tepon soh tepon. Eheh...so, kepada mereka...borang boleyh diisi untuk menjadikan saya sebagai seorang ibu...Sebab AKU MEMANG SUKE GILE KAT BUDAK2 !!!... K lah, nak study jap sebab sat lagi nak kuar ke JUSCO, adik ku nak membelikan hadiah untuk sum1 di dalam atynye.. chewwaahhh ayat...kui3...gilew sadis...kepada insan bernama Mr. Che Mat, maap lah sebab terpaksa melayan kepala gilew kakak si gebu ituh...hua3...doakan kejayaan aku dalam menempuh peperangan comm tech esok...huhuhu...gambathe !!!

ENJOY READING MY STORY !! :)

9/8/09

KekHiLafaN itU inDah

www.tips-fb.com

Salamualaik...

All over , da 2 test da lepas untuk semalam dan ary neyh. Alhamdulillah, ta leyh nak kata yang terbaik, tapi da cube sehabes baek memberi yang terbaek untuk sebuah test. Semalam, pengajian malaysia...Alhamdulillah, duduk di kalangan ahli sasterawan dan sejarawan negara, buatkan sesi menjawab soklan menjadi amat meriah even dikatakan test. Aku pown macam sengal2 ubi, neyh test ke discussion. Huhuhuhu...Untuk incik boboy , time kaseh sebab telah menyusahkan aku dan mengerahkan tenaga ku untuk mencari answer. Ku babap ko karang, sib bek lah ku kawan yang baek. Selamat membuat assignment dengan adik chubby ituh. Ahakzz...

Then, pagi neyh pulak, berhempas pulas menjawab soklan phase test 1, programming. Dengan langsung ta study malam tadi . Berpandukan note dan sifat berani untuk mencObe...echeh...akhirnya buat jugaklah aku menatang tuh...Gilew migrain pale otak aku. Time kaseh kepada incik berdua yang duduk dibelakang saya kerana memberi sedikit hint tentang kesilapan pada system saya itu. Budi incik berdua amat saya hargai, eheh...tu pown kalau saya dapat markah 25 % ke atas lah. Ta pown, kalau dapat 30 %, lagi saya panjatkan ucapan saya kepada incik berdua. Huhuhuhu...Kalau dapat below...eheh...pown twimas jugak lah...kih3...Da la buat dalam keadaan kepala berat dengan kepelbagaian masalah, tapi alhamdulillah, dalam masa hampir 3 minit ke tarikh submit, akhirnye selepas ku godeh system tue letak ckit perasa yang aku se leh kowt execute menatang neyh, lastnye AKU BERJAYA !!! yippie...tahniah kepada diri sendiri atas kejayaan anda...walaupun sir kata ta sama 100%, juz sama dalam 90 - 95 %, aku ta kesah lah, asalkan untuk phase test ku berjaya menjulang markah yang ok jugak. Alhamdulillah...Untuk sir, ini ade lah rayuan...Kalau buat 100% macam sir, musti sir kata tiru ( eheh...wpun ade tiru ckit )...so, ok lah tue kalau menatang tuh hampir sama, bagi lebih2 ckit markah sir ae, nanti dapat pahala. Bulan2 pose neyh, walaupun sir ta pose. Kui3...

So, masih ade 2 phase test yang menyesakkan kepala untuk aku tunggu... Dan satu lab report yang perlu disubmit on tyme by end of this week. Itu pown assignment abah olimpik adik gumuks aku tuh, hehehehe...Encik Mat Zin. Lepas raya pulak, ada test engineering math 4. Makna kata, raya neyh bukan untuk bersuka ria, pegi umah owang sajew2 makan lemang ngan rendang tanpa pk kemungkinan yang menunggu di BMI. Arghhhhh... Amt disaster. I`m totally hate Mathematics !!! Suck !!! Incik bobOy n cik puan yunie, sile duduk di meja sebelahan saya ketika test nanti. Saya engen copy !!! Hahakzz...

Berbalik pada post kali neyh, ermmmm...aku pown ta taw nak stat dari mana. Ta taw ner pucuk pangkal citew neyh...Susah gak kot, sebab kata owang persahabatan tue pown macam hubungan len jugak, ta selalunya indah... Mungkin kekhilafan tue datang dari aku, yang confirmly dalam ramai2 amat teruk perangainya. Owang lihat aku sebagai insan yang amat out of spoken, mungkin masa ta sampai setahun, ta cukup untuk mereka kenali sape Nur Laili neyh sebenarnya. Aku sebenarnya ta penah ade adik, tapi since mengenali insan2 bernama Lye, Shayra, Lat dan Fana, aku se kehidupan aku kat c2. Berdepan dengan sesebuah hubungan yang masih2 tercari kepastian dan buat aku rase kosong, selalunya akan dipenuhkan oleh adik2 yang gilew neyh..mereka totally adik yang terlalu2 baik untuk aku. Tapi, yer...Betul, aku jew susah sangat menjadi akak yang terbaik. Ermmmm... Buat adik2 tersayang... Maafkan akak yang terlalu banyak kesilapan dan dosa pada kowang neyh. Maaf sebab ta dapat jadik akak yang baik. Dalam ta sedar, sebenarnya aku taw aku yang jelas nampak silap sebab menjarakkan hubungan neyh. Aku perlukan masa dalam menilai kekhilafan diri. Buat adik, kadang2 teguran akak, bukan bermaksud mengkondem..tapi sebenarnya banyak memberi nasihat. Time kasih untuk shayra, sebab tegur aku...even ku tahu dea ta sebut nama, aku taw insan tue aku. Ta kesah, aku ta kecik aty. Skurang2 nya aku tahu, even aku yang paling tua bukan aku yang paling bagos.

Untuk adik2, aku jarang buat confession secara terang - terangan neyh. Tapi sampai satu tahap aku sedar aku punca utama buat sume owang sedeyh, aku se, aku kena ke depan, mintak maaf pada semua. Aku sendiri sebelum neyh dalam hidup, ta penah amalkan diskriminasi, aku lebih tua, kowang kena hormat aku. Tak, aku ta penah ajar hidup aku macam tua. Kecuali untuk mereka yang totally lebih tua dari aku. Dan sepanjang aku kenal adik2 neyh, aku ta pernah langsung soh deowang panggil aku, KAKAK. Aku nak mereka aku dengan selesa, accept as seorang kawan, kakak, musuh, kawan berdebat n sahabat yang terbaik. That`s all. Tapi sampai satu tahap, aku jadi punca, keriangan bertukar suram, kesukaan jadi kepura - puraan, adik2 yang len rindukan masa senggang gurau bersama, aku jadi sedeyh. Terpk2, betul ker aku seteruk neyh, betul ke aku sejahat tue, rasa macam ta patut pulak kalau aku biarkan deowang terus2 an rindu masa kami bersama, aku rase bersalah gilew...Dan buat pertama kali, aku rasa, YA Allah berdosanya aku buat macam neyh...hampir putuskan persahabatan kami...So, dengan itu, dengan rasa rendah diri, aku mohon maaf pada semua, ta dapat jadi yang terbaek. Bukan aku ta rase kehilangan dan kesunyian tuh, tapi entahlah...untuk shayra, thanks a lot sebab menyedarkan kakak ko yang gilew neyh. Aku nak kowang taw, kowang macam nyawa aku... Kesayangan aku...Kalau ta de kowang...akak kowang neyh ta taw jadi ape kat BMI neyh... Aku sayang sangat2 kat kowang !!! Mintak diri dan maaf sebab memang ta dapat jadi akak yang bek... Salam...


ENJOY READING MY STORY !! :)

Mrs. Naz, Plz Alert this thing !!!

www.tips-fb.com

8. September. 2009 : Pengajian Malaysia ( TTL G06 ) - 9.30 PM t0 11 pm <>
9. September. 2009 : Programming ( CL 414 ) - 10 am to 12 pm <>
11. September.2009 : Communication Technology ( Submission Assignment )
15. September. 2009 : Communication Technology ( Dewan Gemilang ) - 3pm to 5 pm <>
24. September.2009 : Adik Kacakku Tersayang ( Lyeleeyah Musa Ali - 21 years becoming bufday )
29. September. 2009 : Engineering Mathematics 4 ( Dewan Gemilang ) - 4.45 pm to 6.45 pm ) <>
6.October.2009: Engineering Mathematics 4 ( Submission Assignment )
6. October. 2009 : Pengajian Malaysia ( Submission Assignment )

Senang...Sekurang2 nye aku ta lupe sebab selalu update blog neyh...da kata nak target RM 1K kan...huhuhuhu...so, Mrs. Naz, plz remember ur goal !!! Jangan lupe...Fighting !!!



ENJOY READING MY STORY !! :)

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!