12/11/09

1 jam

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Jam 1.17 am, 12/12/09

Dalam berpusing2 mencari arah nak tdo, aku terus bangun. Alahai mata, kenapa neyh ??? Selalunye ok jer, dah pown sampai ke german mahupun namibia, tapi kenapa tetap ta leyh tdo ?? ta kan terengat kat mak yang da pulang ke umah abang tue ?? Rindu nak kena bebel...hehehehe...tapi sebenarnya bukan itu punca utamanya...kepala terus berlari kepada peristiwa beberapa ribu jam yang lepas...


Gadis itu,
perkenalan dengan dia hanya sesingkat beberapa jam...
tapi yang pasti bukan 24 jam
dan tak makan masa sehari langsung...
kami ta pernah jumpa langsung,
tapi semenjak 2 3 minggu, aku kerap mendengar bibir itu bercerita tentang dia.
Teringin jugak nak kenal, apatah lagi sebenarnya
dea sudah mengetahui kewujudan aku sebelum aku mengetahui kewujudannya.
Tapi ntah kenapa, malam itu saat tangan berjabat...
aku terlalu rasa selesa dengannya
( bukan mudah untuk buat aku selesa dengan orang yang aku baru kenal )
dan bila dea bercerita tentang segalanya,
tentang ceritera empunya diri yang berkaitan,
aku jadi lebih hampir.
Mungkin gadis ini orang yang tepat untuk ku ceritakan segala sejuta kekeliruan yang melanda...

****************************************************************************

1st > > > Tegas...Pilihan hidup tue...bukan awak memilih makanan. Kena fikir untuk diri sendiri. Ta kan awak nak hidup dengan orang yang tak boleh bahagiakan awak. Nak hidup dengan owang yang hati kite ta senang dengannya.

2nd > > > Keadaan kita sama ( yer...sangat sama wahai gadis...huhuhuhuhu...tapi mungkin ada sedikit kepusingan di ceritera saya ) Takdir saat ini yang perlu kamu tahu sedang bersilang pada satu titik.

3rd > > > Pertahankan lah hak awak. Hidup kita tidak lama, awak.

4th > > > Perasaan itu tidak salah. Hanya perlu kesanggupan seseorang untuk meneruskan hubungan dan sejauh mana kewarasan akal dalam mengatasi segala masalah.

5th > > > Betapa besar hikmah bila kita bersabar. Kita perlu lebih banyak diam dalam mengendalikan erti kematangan. Jika dia tidak matang, kita perlu matang. Memang la sakit. Tapi kurangnya itu jalan paling selamat.

6th > > > SIB, bila usaha belum nampak hasilnya, pasti terasa sesak n lelah seperti yang kamu rasai sekarang. Tyme ni lebih elok menjadi seorang yang positif, sekdar memerhati. Jangan mencetus atau membangkitkan kemarahan. Diam adalah lebih berhemah.

7th > > > Semua masalah punya penyelesaiannya. Semua kekusutan boleh diurai, cuma perlu diuruskan dengan masa dan kematangan.

**********************************************************************************

Ya, disitulah titik permulaannya. Yang peliknya, dea juga melalui benda yang sama. Cuma ya, dia umpama kaunselor. Aku jadi suka bercerita dengan dia. Sedikit sebanyak diri menjadi lebih positif. Dan akhirnya aku berkalih ke kiri n tersenyum. Sambil pejam mata... Alhamdulillah... Moga segala kekusutan ini berakhir...ada tanggungjawab yang lebih penting untuk aku selesaikan selangkah ke tahun hadapan...

Life is too short to wake up with regrets.

Love the people who treat you right & forget the ones who donts !!



ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!