9/28/09

New....Bankrap aku dOwh !!!

www.tips-fb.com

Salamualaik

Dalam mencari kekhilafan diri yang sebenar lepas naek cOti raya neyh, tetibe kepala diberatkan dengan segala macam masalah... Aku terpk, nape lah aku, owang nye ??? Tapi mungkin disebabkan kali neyh, titian idup ditemani adik2 yang cukup aku sayangi dan cintai, masalah yang aku anggap sebesar istana budaya tue tetiba jadi kecik macam rumah setinggan ( eheh...peribahasa ape lah yang aku guna neyh )... Maseh dalam mood syawal yang amat terganggu, dek kerana cuti raya yang amat pendek, dek kerana bebanan kerja yang mencanak banyak, dek kerana kesibukan kepala yang penat memikir, ta lengkapkah kehidupan manusia jika ta didatangi masalah ??? Membangun segala masalah seiring dengan pembangunan yang diwar2kan kerajaan ( arghhhh...sekali lae aku ta taw per kaitan masalah aku dengan kerajaan malaysia )

Melalui 2 hari sebelum balik cuti raya hari tuh, agak mengharukan gak... tetibe HP kesayangan yang mak belikan sempena 1st sem diploma CPA tertinggi, membuat hal dengan cemerlangnya. Rasa macam nak baling kat lautan antartik jer, tapi bile tetibe pk, kesanggupan bunda kuar duit undi sebab dah berjanji ngan anak bongsunya neyh dulu ( 2la, sape suh pandai2 berjanji dengan adek )..rasa terkilan sesangat. Nape rosak awal wahai hp kesayangan ku ??? Tetibe tengah besh men mesej, dea menjadi hang...dan bile di offkan juz kuar NOKIA jer...ta kuar pown gambar tangan bersalaman tue... Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Dala, umur meningkat dewasa, duit raya confirm2 dapat ckit... So, macam mane nak beli hp baru !!!!!!!!!!!!!! Uwaa....bajet ta de...memang langsung ta de...yang aku ade... HABUK jer lah....uwaaaa !!!!


~ Gineylah keadaannye...sayang gilew...tapi 2 r...dekat 4 tahun...~

Dan dengan rase sedih, mengadulah pada si mukgu sepanjang perjalanan dari kulai - tangkak... Huhuhuhu...cian si mukgu tue kene dengar akak dea neyh membebel pasal hp yang tetibe buat hal... Uwaa !!! Ta bersedia lagi nak meranapkan duit simpanan untuk membeli mana2 stuff baru sekarang...tetibe kene beli pulak...Kalau tak, susah...Even da de satu lae phone, tapi masalahnye still ade barrier of communication... Yer lah, adik2 sume gune line phone lain... Pas tue family lak gune line phone lain...Arggghhhhhh... Sebenarnya perancangan nak beli peranti electronik terbaru neyh bukannye bulan neyh...Bulan after raya neyh memang leh dikatakan amat senak...

Dan selepas mengambil adik2 di tangkak n seremban ... ( time kaseh untuk bunda kedua2nye... sangat baek aty...huhuhuhu )...perancangan sepanjang perjalanan dari seremban ke gombak, aku mengadu lak pada shayra. Dan akhirnya, bersepakat untuk esok harinye, perlu jugak keluar ke low yatt untuk mencari my new stuff... Kalau ta, leyh jadi lagi bankrap aku, gune line lain, mesej line lain... Botak pale aku yang sedia ade mempunyai rambut panjang mengurai...huhuhuhu ( mengurai lah sangat !!! ko jangan nak jadi poyo lah cha, bak kata lye )...eheh !!!

Esoknye, destinasi utama bukan ke Low Yatt... Kami ke Times Square dulu...Untuk ape ??? Hah... Lupe lak nak gtaw... Syawal ke 5 hari tue, seorang lagi adik kesayangan aku da pown menginjak usia dewasa... Welcome to link 20 ++... Huhuhuhu... Sape lae, kalau bukan CIK LYELIYAH MUSA ALI... Da pown berusia 21 tahun...Besar sangat ker adik aku yang sowang tuh...ta de lah besar mana, tapi menjadi kesayangan sebab dea lah salah seorang yang suke sangat bercakap laju macam KLIA transit, dea lah seorang yang amat kejam, dea lah seorang yang sangat2 brutal...Amat lain dari yang lain dan amat sukar dijangka. So, berpusing lah kami satu times square tue mencari anak patung lembu ( peliknye...dia neyh suka sangat kat lembu....aduhlah !!! ) Tapi disebabkan bajet yang sangat ta memuaskan aty walaupun dikongsi beramai2...akhirnya, dapat jugaklah kami cari new stuff untuk my luvly sis tue yang SANGAT2 sesuai dengan dea... Here we go !!!! Look down :








Hahahahaha...see...kene tak ngan perwatakan insan yang bernama diatas...kepada sesiapa yang mengenali insan ituh, sila angkat tangan jika anda setuju dengan kata2 saya...muahahahaha...muke gilew jahat tapi amat sedap di peluk... Welcome to our family...ngee ~







Dan selepas itu, terus ke low yatt mencari barang yang aku KENA dan WAJIB dicari... Bayangkan masa cucuk duit tuh, habis macam nak terbenam mesin ATM tuh. Tanda ta puas hati sangat2... Nasib aku pk keperluan yang lebih mengatasi kehendak hati, nak ta nak terpaksa jugaklah round satu aras low yatt tue untuk mencari hp baru. Dalam hati still berkata, nape kene jadi macam neyh ??? Ta leyh ker hp sabun tue bertahan sesenggang waktu setahun dua... Uwaa !!!! Gilew terkilan sangat2 sebenarnya... Tapi dipujuk oleh adik berdua tue, " kak, memang da kene tukar, da 4 tahun. 2 buat hal tue sampai hang langsung ta leyh bukak ". Yer...so dengan rasa berat hati lepas hampir 2 jam berpusing, akhirnya ku beli jugak... Memang ikut bajet yang aku tetapkan... Ney lah barang terbaru, peranti elektronik yang dibahan oleh si shayra dan mukgu itu. Potong reben merah lah, ape lah... Nak jer ku sebat dua owang tue, tidakkah tahu hampir aku mengamuk sebab hp sabun tue lah punce segalanya...sib bek lah bile pk balik, dekat 4 tahun ia berbudi pada aku...so, thanks wahai sabun...sangat2 menghargai...nanti saya buat frame...n buat C 510, welcome to my life...akhirnya beli jugak aku hp jenis neyh...huhuhuhu... k lah gtg...sebab sok ade test mate...ta study langsung !!!!!!!!!!!!!!!!! Bye...



ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!