9/28/09

Hari Se Hari

www.tips-fb.com

Salamualaik

Dalam mencari ruang, hari ke hari yang sentiasa blur dengan masalah, tetibe diri jadi bangang + bingai yang teramat sangat. Kenapa lah kene jadi macam neyh wahai budak kecik...huhuhuhu ( remember to sum1, suke sangat ler panggil aku dak kecik...wahai insan, saya neyh da 23 nextmonth... pejadahnya panggil saya dak kecik...uhuk ) Masalah peribadi yang tetibe datang mencanak dalam pale otak, x di++ kan lae dengan masalah harian pembelajaran yang sentiasa menuntut sejuta penyelesaian segera...Aduh weyh, kena ker ??Sebenarnya aku amat tension, mood beraya maseh ade lagi, pale otak, minda masih lae berada di teratak puan hasnah yang dibeli bersama encik iswan di Kulai. Tapi dalam minda ligat menari2 berterbangan dalam senggang waktu yang ta diterima akal, badan dan hati masih lagi berada di BMI sebabnya adik2 yang menceriakan kehidupan, masih ade di cneyh, ta berganjak langsung dari menjadi tulang belakang kakak deaowang neyh yang selalunye rapuh dengan permasalahan dunia kacau dalam pkran. ( masak r kowang nak memahami ayat aku yang tengah ta betul neyh...huhuhu )

Tension sebab naik2 cuti raya kena menghadap pelbagai tugasan kerja as student yang sangat2 berlambak... Test, assignment, quiz, lab report...berdesup berlalu mencari ruang untuk diisi dengan penuh kepenatan dan kesadisan. Adeh... Nak mengeluh banyak2 pown ta leyh gak, sebab yang menempah tiket kesibukan neyh, aku sendiri. Nak sangat belajar...huhuhu...ta pe lah... susah sekarang, mane taw masa akan datang senang...tol tak ??? Kena pujuk diri sendiri bila jadi macam neyh... Huhuhuhu... Akhirnye...berjaya gak psycho diri sendiri....

Itu baru tugasan kerja sebagai pelajar...for surely menuntut seribu satu pengorbanan... tak masuk lagi dengan masalah peribadi yang tetibe jadi berlambak...macam menunggu due date submission untuk diselesaikan lak...engat pale otak aku ape ??? Huhuhuhu... Syawal yang betul2 menguji, ape kena lah, macam sumpahan lah plak. Dari tahun lepas, sampailah tahun neyh. Kalau 3x syawal lah kena macam neyh, last2 aku se next raya, aku leh wat citew tangkap leleh publish kat TV3 tetiap malam raya...Hu3...kang tgh market sekarang citew sedeyh di malam raya...Uwaa....Tertarik dengan sesuatu yang tersembunyi dalam blog artis kesukaan aku yang aku sendiri ta sangka sekreatif tue menulis ayat, Dira Abu Zahar...aku se ayat yang dea tulis tue sesuai dengan situasi yang aku lalui sekarang...sangat2 sesuai...
" Dalam setiap harapan, akan terselit kekecewaan "

Bila duduk sendiri menatap diri yang terlalu banyak kenaifan, kegilaan, kekhilafan, kesalahan dan ape2 lagi yang berkaitan yang ade imbuhan "ke....an", aku rase prosa tue sangat sesuai dengan jiwa serabut aku sekarang. Yer lah, dalam ta sedar sebab terlalu takut dikecewakan, kadang2 ade setengah manusia yang ta berani bagi harapan tinggi mendewa...So, kalau takut sangat nak berharap, jangan hidup seperti manusia biasa...rite ??? jadi jer owang gilew terus...huhuhu... yes...

Hahahaha...itulah ayat yang buat aku confident untuk terus berdiri tanpa jatuh. Penat da lah sebenarnya, yang teramat sangat, dalam permasalahan aku dan si dia yang tetibe kritikal, datang pulak manusia2 yang aku se sepatutnye ta payah datang dalam kehidupan aku. Nak ape pown ta taw ??? Ok, if kata nak berkawan, aku leh kata accept dengan rase senang hati, owang bukan datang nak bermusuh, owang datang nak berkawan, musuh jangan dicari, kawan datang jangan menolak. Tol ta aku ??? Jika salah, betulkan...

For sincerely, aku sebenarnye buhsan. Buhsan dengan masalah yang hampir / dekat sama neyh. So, daripada aku menjadi seorang yang sangat biadap dengan owang len, seorang yang amat kurang hajar dan mulut lepas dengan owang len, betta aku senyap... Karma will kick his journey twice than he had to me...rite ??? Sume neyh karma dowh, karma pada kehidupan lampau aku, karma pada kesenangan silam aku, so...nak ta nak terima dengan redha... To awak yang pernah dan entah lah jadi ke tidak lae si dia pada saya, saya maseh ade rase bersabar dan malas nak melayan dengan sejuta permasalahan yang awak da buat lately neyh. Sebenarnye dalam hati nak sangat mencarut, tapi tetibe di datangi suara malaikat, sabar beb, sabar... Karma akan datang semula pada dia 2x ganda dari apa yang dia buat pada kau... Takat neyh, biar jer dia bahagia dengan apa yang dia buat...Dan untuk awak, last lah ayat saya, saya masih ade rasa hormat yang tinggi sebab awak pernah dan entah jadi seseowang dalam hati saya, tapi saya neyh sangat cehpat bosan...jangan sampai, satu hari nanti, bahasa saya bertukar kepada sesuatu yang awak ta suke dengar...

Mencari kesilapan pada diri saya memang mudah wak... Jangan pulak nanti, jadi yang dikendong ta dapat, yang dikejar berciciran...Rite ??? Dan untuk awak berdua yang telah pown hadir, time kasih lah untuk menjadi sahabat, tapi luka lama masih berdarah. Andai diberi peluang untuk berkawan, ukhwah persahabatan tak akan putus. So...pk2 kan lah...Saya ta nak jadi manusia yang kurang hajar, sangat ta nak jadi, tapi saya akan jadi manusia yang biadap bila owang melayan saya dengan biadap...Sebab hubungan kite sngat baik sebelum bulan neyh, tapi berubah 180 darjah tetibe tanpa saya sedar kesilapan saya, awak treat saya macam...eeh...aku ta pernah jadi mak we ko ker ??? K...bye


ENJOY READING MY STORY !! :)

1 typewriter yang prihatin:

Ahn said...

yes,smpi gk aku bertemu titik terakhir.pnjg gela oh!

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!