9/30/09

Pesan Puan Hasnah

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Dalam duk cbuk mencari jawapan tentang ke`question`an yang bertimbun, eheh...tetibe ku engat pada bunda di halaman umah, mahupun umah dea atau pun umah Nor Hafez Iswan di Pasir Gudang ituh ( abah kepada 2 owang pirate of carribean yang aku sayang tuh...muahahahaha ). Rindu pulak nak dengar sore queen of my heart ituh membebel, senyap sunyi lak dOnia aku bile ta dengar dea bebel. Dan dengan penOh rase kerinduan + masalah yang aku taw cOnfirm dea akan bebel, aku pown menekan punat hp C510 yang baru ituh. Eheh...macho nye sOre ayahanda, engen bercakap dengan kekasih ayahanda, dan terus lah encik iswan yang tampan ituh pass pade bunda...Hahahaha...kan, tol ta aku cakap, ta sempat bagi salam, panjang lebar dea bebelkan aku. Hehehehe...

1st, confirm2 lah sebab ku rembat buku ASB aku yang de dalam simpanan bendahari keluarga tuh...muahahahaha...bunda, tawkah bunda, adik terpaksa, jika tidak, payah nak hubungi bunda tanpa hp...ta kan nak guna hp kawan2 ataupun hp pak guard BMI mahupun mak cik cleaner disini bunda...Nanti bunda gak yang bebel kitab ta berprint sebab adik ta hubungi bunda. Mule lah buat flashback itam putih, citew sal adik tidak kenang budi. Hohoho...ta sanggup mak...Yer lah, mak..adik wat beli hp jer...hp baru tuh ade kamera cun kurang2 leh gak amik gambar mak nanti. Mak kan suke amik gambar. Hahaha...Yes, dan akhirnye dea terkedu... " Pandai lah ko, ade jer alasan. " Tol le kan ??? Angkat tangan wahai anak2 puan hasnah yang len.

2nd, hah...ineyh lah prob root yang m`buatkan aku nak tulis post kali neyh. Sesape yang menjadi followers beriktiraf / tak beriktiraf musti taw masalah aku ngan insan tuh. Ermmm...dan mak persoalkan benda tuh sebab dengan penuh rasa ke`gentle`an, upenye insan tuh tepon mak di kampung. B`cerita tentang dea yang confirm2 telah menyakitkan aty puteri gilew mak neyh. Sib bek, mengaku salah. Kurang2 dalam mak bercerita, dapat aku simpulkan kepada ikatan kovalen yang dea neyh ade gak rasa tanggungjawab. Yer lah, bukan senang nak cari pasangan yang dah sakitkan aty "perempuannye", terus tepon mak abah awek tue dan mintak maaf. Mak tanya ape punca ?? So, dengan rasa sadis, aku citew pada mak. Bukan per, mak neyh sangat2 lah sayang pada insan tuh, penah sebelum neyh, masalah tue dea letakkan kat aku sowang, padahal masalah bersama. Hangen jer aku. Sape anak dea ntah ???huhuhuhu... Alhamdulillah, pas citew dengan penuh kelegaan, mak dengan nada kompromi, memujuk aku...

" Jangan lah keraskan aty tuh. Dea da mintak maafkan. Dea buat silap dea kata. Masalah family, tue kuar ikut suke dea jer. Camne lah dea nak ajak bincang kalau ko off 2 - 2 phone " <-- muahaha...aku ta off pown, cume aku blocked jer no insan tuh.hp baru kan.hahahaha....nada memback up insan tuh...arghhhh...

" Da tawar aty...Da banyak kali dea buat..."<-- eceh, padahal dalam aty...nak nanes...geram aku kat si chat tuh, dea buat hal bukan nak mintak maaf kat aku. Ade gak ku lempang gusi dea tuh...

" Kite idup neyh buat per nak lari dari kenyataan. Anak2 mak sume kena berani. Berani hadapi kenyataan. Kalau tak, sampai bile masalah nak habis. Pegilah sembahyang istikharah, tengok muke sapa yang kuar, kalau muka dea, ade lah lae jodoh tue, kalau muke mak, kena bagi mak kain ela lah satu "<-- Lak aih bunda neyh. Dalam memberi nasihat, sempat lak buat lawak. huhuhuhu..dan masa tuh, setitik ker setempayan ker aku pown ta taw, yang penting, aku se terharu. Mak jarang concern macam tuh, tapi sekali dea concern, adeh ranap jiwa kentalku.

So, pk2 kan lah...aku nak kata aku salah...ntah r...ngaku lah kan...tapi kalau nak letak 101% ke atas bahu aku. Tue melampau...So, pada insan tuh, jika anda sedar anda silap, sila hubungi saya di kedua2 talian Telco hp saya...Jangan sampai saya ulang ayat bunda ituh. Owh, pandai anda yer...sesuke suki jer cari bunda kuh...huh... pandai buat silap, pandai r tanggung...ewah2...anda engen lehat saya lempang permukaan kereta anda laju2 ker...geram tol !!! Pada bunda, maceh banget...anakmu sayang dirimu ketat2..mmmuaahhh !!!


ENJOY READING MY STORY !! :)

1 typewriter yang prihatin:

Shayra said...

ahha. puan hasnah amat delicate. teringin nk bertemu dgnnya...

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!