11/17/09

Her Big Day...CongRats PwiNcess !!!

www.tips-fb.com





Salamualaik....
Tetibe aku pegang wajah,
aku tengok ketinggian,
aku perhatikan kulitnye,
makin putih,
makin tinggi,
makin comel, ( aku memang banggakan dea selalu...hahahakz )
makin capang telingenye,
makin nakal,
makin petah mulut berbicara,
makin ade jer akal nak menjawab,
upenye dea da besar,
upenye dea da buleyh suap nasi sendiri dengan laju,
upenye dea da pandai buat keje sekolah sendiri,
da 5 tahun da anak sedara aku,
bukan anak sedara actually,
tapi permata hati aku,
kalau ade owang tanya sapa dea,
aku akan jawab,
"anak saya ",
hehehehe...
then, today is her big day...syukur sangat aku sempat balik...aku engat da terlepas lame da...sebab hari tue aku balik, dea cbuk bebel n majOk sebab aku ta datang....
" cekgu kata, hari konvokesyen tue 12 november. Ucu tak nak pegi ker ?? Ta sayang yaya ker ?? "
aku sengih tunjuk sebaris gigi..." ta leyh...ucu ade keje." dan aku nampak muke kuciwa dea.hehehe...dan masa sampai jer jb malas lah aku nak nanye, karang meletup lak...dea mintak hadiah bukan2 ganti ta pegi convo...
dan hari 16.11.09 aku sampai kat umah dengan keadaan lencun, dan ta sempat masuk umah lae,
" esok hari amik sijil yaya. Ucu pegi kan ? " dengan mata bersinar2...hehehehe...hurmmmm...yer lah...memang kalau dea ta ajak pown aku pegi....tangan neyh yang membantu menjaga dea dulu, lagi2 tyme mamanye bersalin kan alisa...muke neyh lah yang melayan karenah dea smpai demam2...mane lah ta jatuh sayang kat dak sowang neyh...
dan rentetan peristiwa tue, pagi tadi aku pegi lah ke convo tue dengan mama dea. Mak aih, gilew ramai, upenye Majlis penyampaian sijil untuk pra sekolah zon pasir gudang...so...ramai ler insan2 yang cuhmel...hehehe...
anak2 neyh macam kain putih, dan bila aku tengok alya nek ke atas pentas, pakai jubah, n topi leper yang leh buat kulit popia tuh...aku terbayang, betapa cepatnye anak neyh membesar...dari besarnye 3.5kg sampai lah sekarang dah 16 kg...taw2 da jadi anak dara. Aku mengharapkan dea punye masa depan yang cemerlang. Sesungguhnye waktu aku tengok wajah bersih lepas jer dea terkuar dari pweot mama dea dulu, ituh yang aku doa. Dunia, betapa aku sayangkan anak2 ineyh !!!

ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!