9/11/09

TumpaNg Lalu ~ ngee

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hehehe...tido seawal jam 12 sambil mengangkat penthouse ke bilik Lye n mukgu ituh. Engatkan nak study comm tech, upe2nye bawak jer note. Akhirnye, nota tue yang cube mencari ruang masuk dalam pale otak yang da tertutup dan dipenuhi mimpi2 indah...Hehehehe... Satu prolog indah untuk aku, atas dasar nak menyatakan sebenarnya aku langsung tak study tadi malam. Hahahahahaha... Yang P.O.Y.O nyeh, punye lah bawak note comm tech tue ke sana ke mari, ta leh blah. Hehehe... Ntah r, bukan sengaja, tapi pandang jer note comm tech, otomatik aku ternampak muke abah OLIMPIK dak2 neyh tengah mengamuk hari jumaat hari tuh. So....&%(*%$&# bengang ++ kredit dengan sowang umat manusia yang amat suke mengipas... Ellow babe, jangan engat aku ta taw hal sebenar pasal kerja tue yer... ALLAH akan balas nanti... Just tunggu !!! Uhuuuu ~ tatOt...

Then, pagi tadi dikejutkan dengan sore adik2 yang ta tdo tadi malam. Aku pown ta taw ape yang deowang buat, dok ngok ngek dekat depan lap top. Nak kata yang sowang tue study comm tech, boleyh lah.... So, disini dengan kekuatan aku bersuara, nak kata, " Cik puan Lye, beta nak duduk disebelah anda hari senin nanti...Mau menjadi mesin photostat terhebat di muka bumi...eheh "Sebenarnya, aku da tersedar awal dah, tapi sengaja malas nak bukak mata, layankan blues sesowang, terengat2 mimpi malam tadi. Hehehehe... Cume terpk, ta leyh ke si shayra tue tinggalkan aku barang sekejap walaupun waktu tdo, da lah kat luar, ade jer dea, neyh siap masuk lagi dalam mimpi. Huhuhuhu... Shayra, nyah jap dalam mimpi aku !!! Ngee ~ Mmuahxxxs... Then kul 4.45, terasa tangan disentuh oleh budak yang baru masuk dalam mimpi tadi. Hehehe...cuhmel jer kejot2 owang tapi buat muke blur... Pas tue dengar lak ujan lebat kat luar, huhuhu...sOdap neyh kalau sleep. Pas tue aku duk cbuk dengar si Lye bebel tanya pasal jawapan tutorial comm tech kat shayra yang masih di bawah sedar tue, dea kata aku yang gtaw jawapan comm tech kat shayra. Eheh...aku ker yang gtaw..."Bongok cha, ko ngigau agaknye malam tadi" hahahahahahaha... ner aku taw aku ngigau, pasal jawapan tutor comm tech lak tue, jangan lah marah aku !!! Hua3x... Nampak sangat lah, mimpi malam tadi sekali lagi aku didatangi oleh abah OLIMPIK dak2 neyh mengengatkan pasal test comm tech senin nanti. Waduh... berat neyh !!! Kena study...

Sib bek lah twon kafe, banyak lae makanan. Ala, standard lah akhir2 ramadhan neyh, budak2 da ta de selera da nak bersahur. Tapi agak ta puas hati, aku beli, nasi putih + ayam sambal + sup fishball + nescafe es = RM 5... selalunya aku beli menu bersahur yang sama, tapi ta de lah kena sampai RM 5. Sib bek lah, aku pk makanan, masuk dalam pewot, jadi darah daging, so, ta per lah. Cuma macam ade sikit ketakikhlasan mase membayar tue. Pagi dinihari, bersahur macam biasa dengan adik2 yang totally otak mereng + berkepala senget...Gelak macam ta engat dunia... Keje mengarutnye, elok bercerita pasal beruk kat hostel perempuan sampailah ke orentasi sem lepas. Ape kaitan pown ta taw ??? Pening2 langau jap. Tapi, layankan jew. Bak kata si eina tue, pagi2 start kan hidup kite dengan senyuman. Ineyh bukan senyuman lae, da sengihan terhebat abad neyh da. Tue sebab aku kata, even besar mana masalah yang aku hadapi dalam hidup neyh, aku ta pernah rasa untuk berseorang + meratapi apa yang da jadi, sebab budak2 neyh sentiasa ade. Hahahaha... Tayunk kowang ketat2 !!!

Abesh jer sahur, balik ke bilik sendiri, tetibe aku terasa mata tak mengantuk dan ta nak terkatup lae, so, terus bukak lappy, layankan blog member2 yang tak betul dan gosok baju. Tetibe rasa rajin lak, mood nak balik raya sebenarnya. Aku gineyh lah, kalau seminggu lae nak cOti, otak aku da de kat umah da. Cume mak aku jer ta nampak sebab body ku masih disini. hehehehehe... Kang kalau dea nampak otak aku ngah melayang2, pengsan lak mak aku tuh. Ta pasal2, aku kena beraya dengan dea di tempat len. hehehehe...mish u mak ku yang tomey + anak2 sedara ku yang suke meranapkan sistem kewangan aku. Semalam tepon2 deowang, bercakap dengan si adik, tetibe aku dengar kakak dea kata " adik, cakap ngan ucu, da belikan belom kasut raya kite kat BATA " wah....lihat dOnia, anak sedara aku...KAKI PAW maaaa... botak pale aku... dala hari tue, ta pasal2 aku kena bukak kad members untuk Sean`s Character Boutique semata2 nak beli baju deowang yang di totalkan RM 100 ++. Huhuhuhu... Sib bek lah, kesayangan dan kecintaan aku, so, ta pela...Tue sebab budak 2 owang tue suke pow aku sebab dea taw aku jenis cair kena pujuk. Huhuhuhu... Luf u all !!!


~ hah...ineyh ketua KAKI POW aku...huhuhu...si becok Nur Aliya Najwa Bt. Nor Hafez n yang atas tue dia punye AJK tertinggi... Nur Alisa Najwa Bt. Nor Hafez ~
Muke2 neyh lah yang selalu cube melumpuhkan sistem kewangan aku yang baru nak bergerak lancar. Ta nak bagi, aku memang bukan mak sedara yang kedekut, apa lagi, budak 2 owang neyh suke sangat buat muke simpati bila mintak pape, aku buat bodo. Sape ta cair bila kene gomol dan kena cium selalu ngan dak2 neyh... Mereka neyh lah jadi kawan bergaduh, bertekak dan bermanja bila ade kat umah. Tue sebab sebulan kalau aku ta balik, menangis2 deowang tepon soh tepon. Eheh...so, kepada mereka...borang boleyh diisi untuk menjadikan saya sebagai seorang ibu...Sebab AKU MEMANG SUKE GILE KAT BUDAK2 !!!... K lah, nak study jap sebab sat lagi nak kuar ke JUSCO, adik ku nak membelikan hadiah untuk sum1 di dalam atynye.. chewwaahhh ayat...kui3...gilew sadis...kepada insan bernama Mr. Che Mat, maap lah sebab terpaksa melayan kepala gilew kakak si gebu ituh...hua3...doakan kejayaan aku dalam menempuh peperangan comm tech esok...huhuhu...gambathe !!!

ENJOY READING MY STORY !! :)

2 typewriter yang prihatin:

Ahn said...

slmt ber"comm tech!!!!!"

Nur Laili Binti Iswan said...

aah ahn...ber"comm tech" ler sangat...keputusan yang amat ta memuaskan aty...huhuhu

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!