11/17/09

TriLoGi tErinDah...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hehehe... Starting new post wif my FEBERET novel from da` slumber and besh novelist... Sangat2... waktu kepala senget dengan bebanan test n final exam, tetibe senggang jam berjalan di GIANT batu caves, aku terjumpe trilogi novel yang memang da berkurun aku cari. Aku ta engat, tahun bile aku start baca novel yang mengisahkan rentetan cinta teragung seorang lelaki bernama Kasyah neyh, n siapa yang m`introduce novel ineyh pada aku, tapi untuk pertama kali membuke helaian demi helaian dalam novel ineyh ( masa dulu, cover frontpage laen...aku pown engat2 lupe...) aku terus jatuh chenta dengan jalan ceritanya. 4 surely sebelum neyh memang aku gemar gile pada AHADIAT AKASHAH sebab bagi aku he`s the one novelist yang bahasanya sangat sempoi dan gile2...dalam jiwang ade kelakar, dalam kelakar ada sedih, dalam sedih ada terharu, dalam terharu ade keliru, dalam keliru ade celaru sampai kadang2 kite pown ta terpk, gneyh upenye ayat yang kite gune sehari2 an.

Rentetan peristiwanya macam neyh, selepas berbelas tahun aku lupekan hasrat nak memiliki novel cinta terhebat neyh, tetiba aku didatangi seseorang dari masa lampau. Heheheh...ta payahlah cite kenapa dea datang cume masa dulu, aku ta kenal dea 100%, even sekarang pown tidak, tetibe dea bercerita tentang kegilaan dea pada kisah budak setan sampai nama samarannya kat sekolah ( he`s old actually...hahakz...dear, sowy ) pown terikut2 nama hero dalam novel neyh. Dijadikan cerita, disebabkan berkongsi ke`maniac`an yang sama, dea mengengatkan aku kembali pada kisah neyh. Hah...dan tetibe sewaktu kesenggangan waktu berpoya - poyi - poyo di Giant Batu Caves, coincidence ada pameran harga runtuh untuk novel2 creative enteprise dan roket kertas...Hahakzz...then ape lae, aku terus jer bagitau insan ituh...dan seminggu lepas tue terus beli...

Cite hebat n penulisan yang superb buat aku... Puhhhhh... Ade ke insan sehebat dan setabah Kasyah...Ade simpati pada watak Ayu, ade chenta dan kasih pada watak Katerina, ada benci dan meluat pada watak Azmi, ade sakit hati pada watak Hisyam dan banyak lagi ada - ada - ada - ada & ada untuk kesemua watak dalam trilogi neyh...Hahahaha...So, ta heran lah, Lagenda cinta teragung neyh bakal ditayangkan ta lame lagi... Aku, seyeszly ta sabar gile nak menunggu cite neyh ditayangkan, mau setiap hari aku nonton di cinema...hahakzz...dan pada insan yang mengingatkan aku balik pada cite neyh, twimas sesangat...sangat & sangat... kalau awak baca pada trilogi terakhir, 3 bab terakhir kesah itu, hampir sama dengan kesah kite..seyezly, saya ta bohong & bile saya bercakap dengan awak, awak kata saya kelakar dan indahnye jiwa bile dengar awak gelak. Ntah nape, bagi saya, awaklah KASYAH saya...Sama macam dalam novel tue. Cume bezanye macam saya gtaw r kan...hahahakkzz...peritnye perasaan dalam hati neyh...boleyh gegel pala lOtut den bilO engat kek diO...hurmmmm...Coincidence, coincidence dan coincidence...awak sebuah ceritera terhebat dalam saya, maafkan saya andai persahabatan neyh dicemari dengan rasa yang ada...tapi kalau lah awak dapat kanta besar tue, meh le tengok dalam hati saya...bernanah sebab....hurmmmmmmm...

woi, berbalik pada benda asal...ku lempang jugak budak leily neyh kang....

so, kepada peminat novel, aku tahu trilogi budak setan dan nama ahadiat akashah ta asing dari pemikiran dan penyendatan jiwa mereka... Sape2 yang nak atau ta jumpe trilogi yang anda ingini neyh, sila datang ke GIANT BATU CAVES...maseh ade sampai sekarang...seyez...ataupun sila layari laman web ineyh www.ahadiatakashah.org, then buleyh ler taw tentang novel2 kegemaran kowang...

Kesimpulannya, novel neyh mengajar manyak sangat benda...terutama tentang erti cinta abadi, cinta suci, persahabatan dan sifat benci yang ta bawak ke mana2...hurmmmm...elok sangat lah dibaca untuk owang yang mencari makna hidup...huhuhuhuhu...salam n bye3


ENJOY READING MY STORY !! :)

1 typewriter yang prihatin:

Unknown said...

salam.. saye nk tanye, brape rm trilogy ni??? coz saye nk beli laa... tp, katner ade?? bookstore mph, borders, ade ker??? if dpt beri info, leh send kat saye?? my email faz_iella3012@yahoo.com.my

thankz..

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!