3/8/10

| ustazah kata... |

www.tips-fb.com

Salamualaik...

" Kita bukan manusia yang penyabar...tapi bila kita berdepan dengan sesuatu dan mengharapkan kesabaran tue sentiasa disamping kita...dan sentiasa bercakap pada diri sendiri... SABAR LAH...SABAR LAH HATI.... Insyaallah satu hari nanti ALLAH akan bagi kita rasa kesabaran yang memang tiada tandingan "

" Kau adalah hidup kau seperti apa yang kau fikirkan tentang kau "

" HIDUP JANGAN BERHARAP KEPADA MANUSIA, KERANA MANUSIA SERINGKALI AKAN MENGECEWAKAN KITA "

" Bila hidup di kuasai akal, dunia dan emosi pasti ta akan hidup berpaksi takdir. Jati diri kita akan hancur. Hidup manusia akan hancur apabila hati dan akal bercampur. Dunia hanya biar setakat dipegang di tangan, jangan masukkan ke dalam hati. Kerana kehancuran hidup kerana dunia akan buat manusia terseksa "

" Suami isteri itu ibarat kereta, ada memang senang, ada memang selesa, tapi tak semestinya bahagia "

" Jika hari ini kita tidak disayangi orang, maka sebenarnya kita tidak menyayangi orang lain. Jika hari ini kita tidak dihormati orang, maka sebenarnya kita tidak menghormati orang lain...konsep hukum dunia...WHAT U GIVE U GET BACK "


Itu antara kata2 yang terkeluar dari mulut Ustazah Roslina Jantan
untuk talk helwa last week...banyak yang terkena sebenarnya...Dalam proses mencari diri sendiri...
Air mata neyh da kering da...
Tapi ntah, mungkin ada hikmah...
Da kembali bersama adik2 yang sebetulnya ta pernah tinggalkan aku walau jauh camne
aku tinggalkan mereka...
Dan...
aku tambah seorang lagi adik yang aku kire senasib dengan aku,
cume melalui benda yang laen...
yer, itu mungkin hikmahnya...
Dan...
kali neyh,
jika aku melangkah...
sebetulnya akan aku langkah jauh darinya...
yang ta pernah menghargai manusia disekelilingnya...
Nota kaki :
>> Dulu, aku boleyh kuat seorang...walaupun ta makan bertahun...tapi dalam kesedihan akhirnya aku mampu kuat...kenapa kali neyh aku ta mampu sekuat tue ?? Kata mereka, aku yang membuatkan diri aku ta kuat....Tapi sebenarnya, aku memang boleyh kuat...Mereka kata, amik kesempatan dari situasi yang aku alami untuk bawak diri aku pergi jauh dari dia yang memang ta pernah hargai aku... Is it true ??? Yer...semoga segalanya berjalan lancar....Hurmmmmm... ALLAH KUATKAN HATI SAYA...

ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!