3/21/10

| ketika cinta bertasbih |

www.tips-fb.com

Salamualaik...


"cinta adalah kekuatan,
yang mampu mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah cinta"
- puisi Ayatul Husna -


" sekalipun cinta telah ku uraikan,
dan ku jelaskan panjang lebar,
namun jika cinta ku datangi,
aku jadi malu pada keteranganku sendiri,
meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah,
cinta ternyata lebih terang,
sementara pena begitu tergesa - gesa menuliskannya,
kata - kata pecah berkeping - keping begitu sampai kepada cinta,
dalam menguraikan cinta,
akal terbaring tak berdaya,
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur,
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dalam percintaan."
- puisi Anna Althafunnisa -


Nota kaki :
>> For whose yang da tengok cite Ayat2 cinta or pengikut setia karya terulung Habiburrahman El - Shirazy, ineyh lagi satu karya islamik terbaik selain ayat2 cinta. Ta nak komen lebih2. Pada sape2 yang mengharapkan cite yang based on cinta duniawi 100%, digalakkan supaya ta tengok cite neyh...huhuhuhuhu...aku ta nak bandingkan antara AYAT - AYAT CINTA dengan KETIKA CINTA BERTASBIH neyh, sebab bagi aku dua2 ade keistimewaan sendiri. Cuma bezanya, this film betul2 mengangkat martabat wanita islam...kowang akan tengok betapa teguhnya Anna mempertahankan syarat tak nak dimadu sampai sanggup kuarkan dalil yang kukuh pada bakal suaminya. Yang penting, setiap kali, Habiburrahman El - Shirazy mengeluarkan naskah yang terbaru, aku adalah antara orang yang akan pastikan ta terlepas...Ape lagi ?? Book fair yang akan aku kunjungi ujung minggu neyh akan aku jadikan destinasi mencari novel ituh...Yeay 3x !!!



ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!