2/16/11

Day 22 - Blogger 30 days challenges !!

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Gigih laily gigih.... Lagi 8 hari sajew lagi untuk menamatkan cabaran ini... Bangun dan terus maju...Gambatthee !!
Beralih kepada hari ke 22. Apekah yer cabarannya ?? Aduh, aku kalau bab2 kene menulis neyh, memang bermasalah ckit lar. Nak menerangkan satu persatu kan ? Kan ? Kan ? Okeh2...ta per lar...alang2 menyeluk pekasam katanya...

Day 22- What makes you different from everyone else

Aku,
Insan yang lahir dari perut ibu,
Menapak dari kaki abah,
Berlari bersama tangan abang,
Bertatih berpimpinan kakak.

Aku,
24 tahun yang dahulu,
Hingga ke sekarang,
Masih yang sama,
Masih yang degil,
Masih yang manja,
Masih yang sempurna fizikalnya,
Masih yang bermulut bising,
Masih yang berahsia,
Masih yang mengutamakan keluarga dari segalanya.

Aku,
Tidak banyak beza dari orang lain,
Jika perlu ketawa,
Aku akan ketawa,
Jika perlu sedih,
Aku akan sedih,
Jika perlu menangis,
Aku akan menangis,
Jika perlu marah,
Aku akan marah,
Jika perlu semuanya,
Aku akan lakukan...
Semuanya mengikut keadaan

Dan aku,
Masih lagi gadis,
Yang sering gagal dengan perasaan,
Tapi masih boleh tersenyum,
Yang dihambat dengan fitnah,
Tapi masih boleh bergelak ketawa,
Yang dihambat dengan kebencian,
Tapi masih boleh berdiam diri dan membiarkan apa saja berlaku.

Yer,
Aku pendendam,
Tapi bukan pembalas dendam yang bisa menjatuhkan orang,
Aku adalah aku,
Yang punye satu kelebihan dan sejuta kelemahan.

Nota kaki :
>> Melankolik tak ?? Bahahahaha...


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!