5/21/10

Tag daripada adik saya

www.tips-fb.com

Salamualaik...

=), bile aku dapat jer tag neyh dari Shayra, aku terus tersengih kembang... Hahaha... Kenapakah aku yang di tag ? Sedang berhati walang neyh kerana ketiadaan sesiapa, boleyh pula berwedding planner ngan diri kuh... Ahah..adik, kaw mahu duga hati ku kah ? dala siap ade pesanan lae kat bawah tue, siapa yang ditag tapi ta buat tag tue, akan jadi andartu...siot tol...okeh lar...besh jugak...boles berangan2 sebentar...ner taw, tetibe datang putera katak yang mintak diciOm dan menjadi kekaseh hati hamba nanti...lalalalala ~

1. How old are you?
-- 24 years in diz october --

2. Are you single?
-- yes...single and available --

3. In what age do you think you’ll get married?
-- 28 may be...da terlajak jaOh dari plan asal...sepatutnya 25 --

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
-- I don`t know...i don`t have anyone now... --

5. If not, who do you want to marry?
-- boleyh tak nak jadi bini kedua Afdlin Shauki ataupun wife Fahrin Ahmad...wawawawawa... --

6. Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?
-- garden wedding...wah macam semangat kehijauan gtuh kan...pas tue nyanyi lagu Zainal Abiddin...nyanyi lagu HIJAU * sigh...gela * --

7. Your ideal motif?
-- purple and blue...suwwwweeett....aku sangat suke warna ungu !! --

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
-- Laut... tengah laut ker dalam laut ker tepi laut ker...asalkan laut yang aku boleh susuri pantainya * hahaha...gela berangan swasta * --

9. How many guests do you think you’ll invite?
-- hurmmmm...ta taw lae...tapi kalau kena kawen ngan fahrin rasenya ramai gak kot...mau buat kat PWTC * berangan kan ko gela !! * --

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
-- ala...ta payah lar nak extravaganza walaupun aku suke lagu bunkface tuh...simple2 sude...dahulukan yang wajib =) --

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own?
-- ta payah lar...dalam syarat nikah kawen mane ade...tapi kalau ade taklik, sekiranya dinda mendapat tahu kanda bermain dusta belakang dinda, maka dengan itu, terjatuh lah cerai talak satu...wah !! --

12. How many layers of cake do you want to have?
-- ade aku kate nak buat kek ker ? bukan nak sanding bulan pose ker ?? hahahaha... ta lar...cukup lar 3 tingkat... --

13. Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?
-- umah bonda dan ayahanda di cneyh lar --

14. When do you want to get married, evening or morning?
-- nikah pagi...sanding...lepas syuruk...muahahahahaha...gela bilau mata owang nak buat majlis kawen aku !!! --

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?
-- outdoors...so ta sepah lar umah aku...penat nak kemas nanti... * biadap punye alasan, mau ta de owang datang..lalalala ~ * --

16. Do you like a grand entrance for your groom?
-- ahah...kalau boleh... letak kat tol ayer hitam tue lagik * tipah, hape kaw hengat kaw kawen anak sultan...sedar diri ckit...lempang lelaju kat pundi ketiak * --

17. Name the song/tune you’d like played at your wedding?
-- men jer lar lagu hape2...ta kesah pown...asalkan jangan lagu head banging... mau muntah kuning mak abah aku ++ ngan atok kampung n nenek sayong...huhuhu --

18. Do you want a solemn ceremony or a light one?
-- a light one.--

19. What age do you want to get married?
-- bengong...kan da tanye !! --

20. Describe your ideal husband/wife
-- GEMOK !!! yer... sekali lagi GEMOK !! sangat suke kanak2...ketua...sayang mak abah saya seperti dea tue dulu, CINTAKAN SAYA LEBIH DARI SAYA CINTAKAN DEA dan akan menjadi teman bergaduh, tempat rujukan, abang saya, suami saya, adik saya, imam saya dan anak2 sehingga ke akhir hayat... --

21. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
-- pakai tangan sude...owang melayu kan...kalau ade tetamu cina dan india, suruh jugak pakai tangan... --

22. Champagne or red wine?
-- kepada tetamu yang bakal hadir, sila bawak botol air mineral sendiri...huhuhuhu... --

23. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
-- days after wedding...dan kalau boleh setahun sekali...untuk mengeratkan lagi ikatan perkahwinan * hahahahahaha...muntah2...kenape macam neyh gayah, ko punye berangan ? * --

24. Money or household item?
-- kedua2nye same penting --

25. Who will pay for the bills?
-- same2...saya akan membantu dari segi yang ta termampu dea lakukan... =) --

26. Are you ready for married life?
-- ABSOLUTELY YES !! * motif capslocks *...saya sude bersedia da lame...cume tiada calon yang sesuai... --

27. Will u always be true to your wife/husband
-- i will iNsyaAllah... --

28. How many kids do you like to have?
-- 5...3 boys...2 girls... --

29. A new house for a newly wed or an old one?
-- new house...menyewa pown nevermind... --

30. Will you celebrate silver wedding, gold wedding, or diamond wedding?
-- diamond --

31. What kind of cuisine would you like for your wedding?
-- malay --

32. Will u record your honeymoon in a cd or dvd?
-- maybe...untuk anak2... =) --

33. Whose wedding plans would you like to know next? Choose 5 person.
-- bbsya --
-- nak tag ahn...tapi shayra da tag dulu...huhuhu --

Nota kaki :
>> ohh...minda...jangan kau pk kan dea ketika aku bikin tag ineyh...ades...tidak suke benar dengan kenangan lampau ineyh...sile menjaOh sebelum saya jadi Nek Nak.. wuwuwuwuwuwu ~


ENJOY READING MY STORY !! :)

8 typewriter yang prihatin:

chenta said...

banyak rupenye laili tag org.heheheh..nnt org bayar utang tag tu ye :P

Shayraa said...

alaaaaa aku mintak mahap. x maksud ape2 pun.. mahap kan saye.. ngeeeee..
saje je, ko je la yg slalu jenguk blog aku. yg pesanan andartu tu, kawan aku yg start dulu. aku x padam pesanan die tuh. hahaha.

Shayraa said...

eh lupa.. jgn record honeymoon in a cd or dvd. nnti anak2 tau dr mane adik2nya datang. bahaya. hakhak

deatH_luVer said...

hahaha...
hampeh kamo cha..
okeh..saye sedaye upaya jawab...

SaYa iNsaN bIasE said...

sya : yer...ta pe...faham sedang bz...jangan lupe bayar dengan sempurna yer

shayra : hahak...bab tue paling sadis tue..tapi ta per aku mahapkan..aah ae...bahaya kalau anak2 taw secara detail proses tue...aku tukar jawapan lar...huhuhu

mica : how ? ade awal datang meminang malam neyh ?? neyh pown tengah tunggu fahrin datang neyh...ngee~

chenta said...

dah siap dh byr utang tag kamu..heheh

k.i.w.i said...

aku nak kad jemputan wangi2 n ade bunyi2.tak main ah kad jemputan yang tag2 kat fb!huahua

hafiz said...

tag anda telah berbalas..heheheeh..haram punya tag..jenuh ak nak jawab..33 soalan cepu mas..=)

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!