5/3/10

Bile budak ineyh...

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Minggu lepas lik Kulai jap,
sebab...
a) jarak paper kedua dengan ketiga seminggu... lepas IST, ade paper cabling, tapi ary khamis neyh.
b) aku ta sabar langsung nak melihat anak sedara ku yang baru.
c) majlis resepsi abang azrai ngan kak meera kat JB * meriah gilew...macam kawen artis...huuhuhu *

tetibe akak aku bercerita tentang ineyh budak...
adoiyai !! aku yang dengar pown makin pening kepala... nak salahkan sape ??

Akak : Ary tuh kak cma ade ngadu pasal yaya... bla bla bla bla bla...
Aku : hah... ngadu pasal ape lae ??
Akak : Dea cakap aleesa BONGOK... terdengar budak sebelah umah dea cakap macam tue * sedia maklum yang anak jiran kakak ipar aku memang sangat2 bbbbbaaaaaeeeekkk mulutnye *
Aku : Ya, Allah...pas tue ??
Akak : Mama dea tanya dea,

Dialog akak ipar dan anaknya mengikut cerita kakak aku :
Mama : Yaya, tadi cakap ape ngan adik ?
Yaya : Cakap ape, ma ?
Mama : Adik kata kakak cakap dea, BONGOK ae ??
Yaya : MAMA DENGAR KE KAKAK CAKAP MACAM TUE NGAN ADIK ???

Aku hanya geleng kepala, akhir ceritanya, kakak ipar aku sebat dea...hahaha... aku da kate da...cmne ?? nak salahkan sape ? seboleyhnye kami sekeluarga ta nak dea ikut mulut macam mak cik2 dea... ades... dan aku sangat setuju isu sebat yang dibangkitkan oleh mama dea... haish !! makin lame, makin kuat melawan...ade jer...

tetiba aku teringat seseorang...
bile abang ade... anak2 dea susah nak bersuara selantang neyh... ade owang kata budak2 zaman sekarang neyh mudah sangat terpengaruh dengan budaya tak elok... aku ngaku, aku sangat2 bermulut lancang bila diprovok... tapi di RUMAH, aku ta pernah membiasakan diri cakap benda2 yang ta sepatutnya anak sedara aku dengar... pendidikan awal2 kanak2 kan bermula dirumah...
lagi2 bile abang da serahkan tanggungjawab...
sepanjang dea ta de, tolong tengok2 kan wife dan anak2 dea...
hurmmmmm... rase ngeri pulak bila dea da pandai menjawab macam tue...haish !!
Sukarnya nak mendidik anak2 sekarang...
* statement macam emak2 kan nyah...hahahakz... *


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!