4/15/11

Abang Ben mengetuai angkatan mereka yang tua jadi kanak2 ribena

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Berblogwalking melihat2 entry terbaru dari blogger seantero malaysia. Haish, ape ke jadahnya sume macam demam nak menjadi kanak2 neyh. Yang dah tua2 pown, berangan nak jadi budak2 kecik2 neyh kenapa ?? Huhuhuhu... Okeh2, ini 1st time join segmen2 macam neyh. Sajew jer kowt, dalam mencari tajuk entri terbaru jugak maknanya kan. Kebetulan pulak bab2 kartun neyh jugak adalah satu keminatan bagi aku. Pandai abang ben yang kacak neyh buat segmen. Hehehehe...

Apakah kartun yang paling aku minat yer ?? Hahaha...



Yer, ultraman dan his family. Huhuhu... Sangat2 minat. Dari dulu sehingga kini. ellow...dulu aku mempunyai segala jenis anak beranak ultraman neyh okeh. Dari baby sampai lar atuk ultraman taw. Sebab ape lar minat sangat kat ultraman neyh, adalah dea adalah superhero okeh. Pas tue masa kecik2 dulu, adalah kan selalu berangan biar mimpi jadi ultraman, ta pown tido malam, esok pepagi bangun jadi ultraman. Lagi satu, kalau dengar jer owang mintak tolong, cepat jer bertindak, konon2 terpengaruh dengan lampu biru yang ade kat badan ultraman tue kan ?? Kan kalau ade sesiapa yang memerlukan bantuan, lampu biru tue menyala. Hahahahaha... Dan sikap suke tolong menolong seperti ultraman neyh terbawa - bawa sampai sekarang. Terima kasih ultraman sebab menerapkan sisi - sisi putih dalam kehidupan saya. Huhuhuhuh...

Dan lagi satu kan, minat dekat


Neyh lagi satu kartun yang telah menerapkan nilai - nilai positif dalam kehidupan aku. Punye minta si pendek neyh dulu, siap bajet nak bakal suami macam dea. (+_-), bongok kan mase budak kecik dulu ?? Ape kah ?? Eceh, pantang pensil kawan kene rembat ataupun ape sajew barang kawan2 kene sorok an, aku lah yang jadi penyelesaiannya. Mule2 deowang mintak tolong dan aku datang sebagai ultraman dan selepas itu, menyelesaikan masalah sebagai penyelidik seperti Detektif Conan. Hahahahaha.. Hebak nye diri satu ketika dahulu.

Apakah kartun yang paling aku tak minat pule adalah....


Sebab ape aku tak minat walaupun akak aku & lakinya serta anaknya minat gila - gila dekat sinchan ?? Sebab paling mudah, kenkadang aku se sinchan neyh bongok tahap kuali ler. Da lar gatai. Tak elok untuk budak2 neyh. Pengaruh negatif. Anak sedara aku pown aku tak bagi tengok sinchan neyh. Hahahaha... Maaf ya peminat sinchan.

Dan kalau aku jadi superhero, aku akan jadi



Sue & Johny dalam Fantastic Four. Sebabnya, kalau jadi Sue, konon ar kan ade budak2 yang buat member aku dari belakang. Aku boleh menghilangkan diri dan katok2 kepala deowang secara illusi. Hahahaha... Tumbuk2 usus pewot mereka an. Kalau jadi johhny lak, huhuhuhu...lagi lar superhero. Lagi2 pada kawan2 yang takutkan gelap, saya lar penyelesaiannya. Cari lar saya untuk dapatkan lampu.

Yeay...

Done...abeh satu karangan. Oleh itu, saya lar superhero di kawasan tempat tinggal anda. ( Sambil terbang dan badan berapi2. )


Nota kaki :
>> Bukan ker kalau gabungkan sue ngan johnny tue jadik bebola api. Erkkk... Takut lak...huhuhu




ENJOY READING MY STORY !! :)

3 typewriter yang prihatin:

Fuuyooh said...

salam kenal.. dtg dari blog abg ben.. har har har

kAmi dAn mEreKa!! said...

owh, sinichi kudo~~ hehe =)

iemah said...

dtg sini dr blog BA
follow kamu

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!