1/27/10

...menipu atau ditipu...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Ape kes ?? aku pown ta taw...tapi seyez, aku nak tanya kat kowang...MANUSIA MANE YANG SUKE DITIPU ?? Sile jawab soklan mak cik kiah neyh ?? Bodoh lah kalau ade yang jawab, yer saya suke ditipu !!! Bongok an ?? Macam tue lah jugak dengan aku ++ manusia2 yang lain. Abes 2 mcam mane lak manusia yang suke menipu neyh... Bagi aku lak, menipu & ditipu neyh bukan benda asing dalam hidup manusia... Ta de yang asingnye pown... Sebabnye benda neyh 2 benda yang terlalu sebati lam hidup manusia kat muke bumi Allah neyh.

Menipu secara rela ngan menipu secara terpaksa...2 dua benda berbeza..ade yang menipu untuk selamatkan diri dea...ade yang menipu, memang haruslah hobi dea menipu...ade pulak yang menipu disebabkan yer, ade owang suh menipu... tapi perasan tak, yang menipu neyh lah selalunye manusia2 yang ta suke ditipu !!!! WTF !!!

Manusia neyh, Allah lahirkan bukannye sesempurna nabi...semuanya ade kekurangan & kelebihan...kite ta boleyh kata, aku sempurna dan ko tidak. Aku sendiri, aku taw terlalu banyak kekurangan dalam diri aku. Dan setiap hari, manusia disekeliling mengajar bagaimana untuk menjadi lebih telus sebagai manusia. Kenkadang kite sendiri perlu menipu untuk kesenangan diri kita dan dalam masa yang sama, dalam kita menipu, jangan engat yang kite sebenarnya ta menipu. Hukum dunia neyh mudah sebenarnya, what u give u get back. Manusia dilahirkan bukan untuk menjadi 100% mulia. Kalau dilahirkan macam tuh, bosanlah idOp kat dOnia neyh, sume jadi bek jer an...am i rite ???

Dan ade pulak manusia yang ta suke ditipu tue lah sebenarnya manusia yang paling sangat2 suke menipu !!! ape2 back to basic lah, ape kekurangan kita sampai ditipu ?? N ape pulak masalah kita sampai menipu...jangan nak pusing2 atau balikkan ayat2 sesama sendiri. Hidup kite hanya kite yang tahu, macam mane... Tue sebab ade istilah benci, sayang, cinta, dendam, kasih, pura2...rite ?? Berlakunye sesuatu itu adalah disebabkan sesuatu itu telah tertulis untuk terjadi. Tapi hanya diri kita yang melalui situasi tue, taw ape kene benda tue jadi.. Ape2 pown, balik pada asal, sedarlah kesilapan diri sendiri sehingga benda tue jadi daripada menjadikan diri kita terlalu mulia pada pandangan mata owang len padahal dalamannya........................... HANCUR ................................ betul tak ??? Jangan pandai2 nak menjudge owang itu mulia atau tak, hina atau tak, suci atau tak, kalau sedar yang manusia dilahirkan di dunia neyh, sebenarnya terlalu banyak kekurangan dari kelebihan...wink ~

Nota kaki:
>> aku bukan pompuan mulia yang perlu dijulang & diangkat setinggi mungkin. terlalu banyak kekurangan n kekhilafan. Oleh sebab itu, aku mencari seseorang yang punya kelebihan lebih dari aku, dan kekhilafan yang kurang dari aku, untuk kami sama2 melengkapi kehidupan yang Allah beri. Yang sudah tue sudahlah, mungkin jodoh aku bukan dengan dea. Untuk kasyah, tiada lagi dendam pada kamO, hanya mendOakan semoga allah merahmati kehidupan kamO...eceh !!! woit, mari isi borang...saya suda sedia !!! Gambathe !!


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!