1/19/10

..bile nak kawen??...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hehehe...agak besh gak ar tajOk entry ary neyh...b4 that, nak tumpang lalu sat...untuk pengetahuan anda, yang followers berdaftar ataupun followers tidak berdaftar, hik3...post yang tiada title entry itu bukan ditulis oleh saya. Saya agak mengOng+sawan bile tetibe bukak blog ade post itu. Post itu hanya lah post propa dari insan yang mungkin bakal didaftarkan dalam kehidupan saya. Eceh...insyaallah, biarlah allah yang menentukan !! tOk kamO, maceh...Owang pOwn ta taw nape kamO cerObOh privacy Owang ( marah neyh taw ta ? kuaq api kat kepala...hish...seb bek lah....huhuhuhu ), tapi melihat kesungguhkan kamO, bagi Owang ruang yewk. Yewk, akan Owang tOtOp buku lama itu, n buke buku baru...hehehehehe

Okesh2...balik pada pOst entry terbaru aku, tadi dalam keadaan biOl mungkin bab terlebeyh2 tdO tadi, tetibe aku terengat nak m`kOl beshfwen lama di bangku sekOla teknik dulu. Huhuhu...Windu sebenarnya kat dea...tapi 2 lah, masa banyak memisahkan kami. Cuma dea sOwang jer yang still cOntact. Yang len tuh, hanya bersua muke di FB, takat salam2 perkenalan, tegur2 biase tuh ade lah...Tapi ta lah seperti dea yang akan dicari bile2 masa perlu dicari...huk3 !!

Dalam perbualan tuh, kami banyak ketawa, tapi agak sesentap gak bile dea bertanya, " Kawan kite da ramai kawen, ko bile lae ? " Muahahahaha...sOklan menjerat leher tuh...perlu ker aku berkata, eh...da kawen tapi baru kene cerai...wah !!! lagi menggantung leher tuh...tetibe terengat perbualan mak n mak ngah ujung minggu lepas. One of my cousin bakal dipinang oleh pakwenye pertengahan tahun neyh, mungkin jugak diawalkan pada raya cina nanti...n yang menjadi isu sesentapnye, cousin kuh itu melangkah bendul mendahului aku. Actually for me, diz is nOt a big deal. Jodoh masing2, kamO pown da umO 23 tahun, da elOk sangat kalO berkawen. But, it became a big deal when mak cik da stat2 tanya aku bile lae ?? Kenapa nak kene cOusin yang tuh kawen dulu ??

Ehem2...( tersedak sat...minOm air masak )...hmmmm...camne yer bile ade yang bertanya ?? Ade gak kengkawan yang bertanya, bile lae ?? Rupe bukan ta ade, masak pandai, sistem pengurusan umah tangga pown, boleh dikite tip top ( bukan memuji diri sendiri yewk...ineyh berdasarkan pengalaman n kata2 mereka...huhuhuhu) tapi kenapa masih tak ke arah tuh ?? Jawapan yang ada pada diri aku actually simple ( takat neyh lah...after 3 or 4 years, kalau aku ditanya, may b akan memikirkan jwapan yang boleh ditangkis sehebatnya ), now i`m student !! ta kan nak kawen lae...tunggu lah sat2 nanti...umur pown buleyh dikire muda lae...hehehehehe...so, kalau da sampai jodohnye, kawen lah saya neyh mak ngah. Syukur lah, mak n abah ta pernah jadikan neyh isu...Ta taw lah, mereka taw ke tidak anak mereka neyh bagaimana, tapi dalam hal kawen, dari abang n akak dulu, memang ta de paksaan. Ko nak kawen, ko kawen. Ko ta nak kawen, sudah !!

Nota kaki :
>> Abesh, kalO sOklan neyh berlanjutan sampai 5 or 6 tahun akan datang cmnO ?? perlu ker mak kata yang mak...huk3 !!! hanya yang betul2 meneliti, akan memahami...ade jawapan tersirat n tersurat disebalik penelitian ituh. Bukan mudah nak menukar sesuatu yang sebati ngan kehidupan kite bertahOn dulu, untuk kembali menjadi seperti mereka. Sampai bile diri nak dihambat dOsa ta de penghujung, itu tidak tahu !!! Tibe2 pale terengat si dia itu, hmmmmm...chat kah dea ?? Sempurnakah kehidupan dea tanpa saya ?? Terjagakah kehidupan dea tanpa saya ?? Sebati n serasikah dea bersama teman baru ?? Adakah saya salah menilai teman barunya ituh...hmmmm...ntahlah...mungkin disebabkan saya terlalu memanjakan dea 110%, saya jadi ta betah sebenarnya merelakan dea bersama owang len...dalam pkiran tertanya2, adakah teman barunya ituh akan menjaga kehidupan dea, memanjakan dea lebih dari percentage yang saya penah berikan pada dea ?? Memberi 1001 komitmen seperti yang pernah saya beri untuk kehidupan dea ?? Mampukah teman barunye itu mengabdikan diri 201% untuk kehidupan dea ?? Awak, tunjukkan yang saya salah yer....semoga awak bahagia hendaknya...hmmmmmmmmmmm... Saya windu pada kenangan LAGENDA BUDAK SETAN, KASYAH N KATERINA.

P/S : T`emO lak entry nota kaki tuh...cheer up cik cheeya...kata nak bakar buku lame...huk3...leh ker kalau ta bakar, letak tepi dulu...nanti2 bukak lik...huhuhhuhuhuhuhuhuhu...kene bOm karang !! Time kaseh teman yang menemani disaat saya kehilangan separuh nyawa...huhuhuhuhuu.


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!