1/4/11

Pendamangan Atau Pemandangan ?

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Situasi 1 : Nak tengok abah dekat hospital, ade kereta tersadai dekat tepi jalan

Ucu yang Hot : Lor, tue kenapa lak keta tue tersadai tepi jalan tue ? ( Dialog untuk mak yang duduk disebelah )
Mak : Senyap
Yaya : Tetibe menyampuk... Ohhhhh...ade lah tue, sebab KEMPERATURE dia naik tue.
Ucu yang Hot dan Mak : Saling berpandangan dan gelak bagai nak gila... Hahahahahaha....

Motif : Aku se terpengaruh dengan abah 100 % sebab kalau keta abah rosak, itu lah yang dibising2kan sebab masalah fan lar ape lar...hahaha...see terpengaruh dengan cucu...

Situasi 2 : Ucu sedang menelefon anak sedara yang dirinduinya.

Ucu : Kakak da nak sekolah darjah 1 da esok !!! yeay !! ( aku yang macam kanak2 riang )
Yaya : emmm...aah...
Ucu : Kakak, ko jangan nangis taw nanti...
Yaya : Tak arh, yaya da biasa da lar... ( wah...dengar da sore kerek dea )
Ucu : Kakak nak pegi mana tue ? Tengah buat ape ?
Yaya : Tak lar nak pegi kenduri jer... kakak ta buat ape2 pown...tengah tengok PENDAMANGAN neyh... ( konfiden level sangat tinggi hokeh )
Ucu : Blur...jap2..ape kakak ?
Yaya : PENDAMANGAN lar...

Tetibe mama menyampuk... " bukan pendamangan tapi pemandangan "

Otomatik gelak ta nak berenti...Bahahahahahahahaha...

Yaya : okeh2...jangan gelak...yaya da tanak cakap neyh, bye...terus letak tepon...

Perghhhhh...sumpah bengang...tapi dalam masa yang sama lawak gela.... Yaya neyh dea memang 100% ikut perangai mama dea, rileks, blur, bengong, lambat pick up pown kadang2 yer gak... Tapi sebab2 macam neyh lar, aku selalu rindu nak cakap dengan dea... Adik dea ta payah cakap, sebab adik dea pantas lagi dari dea... Cuma yaya neyh, mak kata dea banyak ikut perangai aku sebab masa mama dea ngandungkan dea, papa dea memang anti gela dengan aku. Kata orang, jangan benci sangat kat owang, kang anak ikut pangai owang tue... So, memang betul lar. Aku dengan dea pown, kalau jauh rindu, tapi kalau dekat, memang kerja bertekak jer... Ape pown situasi, aku tetap sayangkan dea sangat2...hahahah


Nota kaki :
>> Dea juga seorang kakak yang sangat2 baik pada adik yang betul2 pembuli. Penah sekali, lepas dea konvo pra sekolah, dapat set stationery, tengah dea tunjuk2 dekat aku, adik dea rampas dan ngaku itu adik punya. Dea rileks jer. Lagi satu, memang dea sayang sangat adik dea, kadang2 adik dea neyh suke memfitnah dea buat hal, yaya akan merungut tapi bile aku cakap, " da la kakak, biar lar adik tue..." Dea terus relaks...kan ?? kan ??


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!