10/5/10

Lagenda Budak Setan The Series

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Malam tadi da masuk episod 8...yer...sangat kecewa sebab ta boleyh nak mengikuti macam cite drama laen sebelum neyh. Nak tunggu episod ulangan, uh...sangat tidak tahu bile...so, gigih mencari website downloading untuk drama ini. Eh2, kenapa baru nak bercerita pasal neyh yer, sebab katanya peminat kipas mati sangat Trilogi Budak Setan > Filem Lagenda Budak Setan. Ohoh...mahap yer... lately neyh, disamping kebizian yang melanda + juga dengan kemalasan menghupdate blog. Aku sangat tidak taw nak menghudpate ape tentang blog. Sedangkan FB pown, lihat sekadar lihat. Ade rase nak explore, explore lar...Jika tidak...hanya on9... =)

Okeh2...berbalik pada cite asal neyh...alhamdulillah setelah kekecewaan akibat Filem Lagenda Budak Setan baru neyh, drama series neyh mengubati kekecewaan tue. Aku memang kejar 1st episod sebab 1st episod jer yang akan buat aku taw cite neyh ikut novel ke tidak. So, tengok...suda 8 episod.

So, conclusion untuk kelapan - lapan episod setakat ini,

i ) pemilihan watak yang okeh...ta de lagi watak2 kayu macam dulu... Farid Kamil memang superb, Mislina memang owang yang sesuai bawak watak Ayu ( even mule2 ramai yang meragui lakonan dea.), Jue Aziz memang comel, Nas T yang sangat2 membantu. Kombinasi Ayu dan Emilia sangat sesuai. Ta macam dalam filem.
ii) Sebab ape aku kata Mislina sesuai bawak watak Ayu. Okeh, Ayu di dalam novel memang bukan seorang yang sangat cantik macam yang digmbrkan dalam filem. Haruslah dalam filem, pengarah pilih Lisa Surihani yang super duper cute tue, sebab nak lakukan filem dan sebab lain, sebab Lisa memang primadona filem melayu sekarang. Kalau pilih Mislina, bagi aku, ta de la filem tue meletup. Agree ?? Ayu dalam novel adalah Siddaratul Dursina yang biasa2 jer tapi sangat Ayu, tue sebab panggil Ayu. Okeh. =). So, bagi aku dis girl brought the character very well. Permainan emosi dea pown nampak
iii) Jue Aziz, ta payah cakap. Dan aku rase pemilihan watak yang bagus jugak sangat membantu dalam melancarkan drama neyh. Memang menampal segala kelemahan dalam filem. Dulu, aku ta rase sesuai pown watak Emilia tue, Syikin Kamal pegang. Sebab Emilia dalam filem, adalah Ayu yang telah dioperate muka dan menjadi lebih cantik dan lebih elegan. Tapi, apekah dari Lisa Surihani yang da`bomb berubah kepada anak mami yang so - so. Sekali lagi, Agree ?? Dan untuk kesekian kali, aku rase emosi Emilia dan Ayu dalam drama adalah satu emosi yang memang sama walaupun pelakonnya berlainan.
iv) Skrip dan dialog MEMANG SUPERB sebab memang ikut 100 % dalam novel !! Setakat neyh keseluruhan cerita memang aku puas hati !!

Setakat ini, itu sajew conclusion yang aku boleh bagi sebab baru 8 episod, tapi aku rase conclusion sampai final episod pown tetap sama. Ta nak cakap pasal Katerina atau watak lain yang penting selepas episod 8, sebab macam aku cakap rata2 pemilihan watak memang bagus. Katerina dalam novel adalah seorang wanita yang pada mulanya agak dingin dan berdarah Irish - Swiss. So, kowang pk lar... layak atau tak Melissa Maureen Rizal yang bawak watak tue ? =)



Nota kaki :
>> Lagenda Budak Setan tetap lagenda yang hebat dalam hidup aku =)



ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!