8/24/10

Salam Pagi 15 Ramadhan

www.tips-fb.com

Salamualaik....

Suda menjangkau pagi 15 Ramadhan rupenya...
Wah, awal sunggO m`hupdate blog kan ??
Aku sebenarnya lost...huhuhuhu...
Terfikir banyak benda pagi2 rabu neyh...
Quiz Mate again ary neyh...hades...mencapai tahap kepiawaian ISO ker untuk target sem neyh ?
Terasa lame sangat nak abes belajau...
Aku pown ta taw ape kaitan dengan Mate... =D
Tapi 1 perubahan yang sangat2 aku rasakan adalah sem neyh aku sangat minat Mate...
Semangat matematik, bangun pagi2, stay up tengah malam semata2 berkobar2 jawab Mate...Apekah ??
Dulu, aku pernah kene tegOr...
" Ellow, awak budak engineering, kenapa ta minat mate ? "
Dan akan aku jawab...
" Ta taw, saya benci mate dari sekolah menengah lagi... huhuhuhu " dan semenjak itu lar, aku diterapkan dengan nilai2 untuk meminati mate... Peringkat awal, aku kene paksa mencongak...oh ! benci !
Ape kaitan matematik dengan entry ? Kan, aku kate da kan, mate merubah hidup aku...ta pernah2 ade entry yang berkaitan dengan matematik semata2...huhuhuh... sigh...mengarut lagi...

Perkara kedua yang buat aku lost adalah minggu phase test next week...
Kan da dekat cuti raya,
kenapa bijak pandai sangat buat test ? Ta suke taw !
Leh ta nak dapat degree ta payah kene ade assignment, quiz, test n belajar matematik * again *
Huh, daripada diploma gneyh... Bila dekat jer minggu nak balik,
letak lar seberapa ribu juta million trillion benda penting pown,
umah tetap yang utama...home sweet home kekdahnya...
padahal balik umah samenye...musti kene layan mak membebel...huhuhuhu...

Entry salam pagi ramadhan yang ta de kaitan dengan banyak benda pulak...
Pagi2 da mengarut, ta elok untuk kesihatan...
2 sebab jadi mental...hahahaha...
Tensi tetibe bile tengok umate tdo dengan enak selepas sahur * walaupun dea buat assignment jap tadik *
tapi aku ta leyh tdo sebab kene study matematik...
Haish, jangan mengeluh... Kata nak jadi cendekiawan bijak pandai mate...
Ellow, ta de kate gtuh ae...aku cume nak matematik aku lebih baik daripada biasa...Sebab aku sangat benci matematik sebelum neyh ?
Harus ke ade pengamiran, pembezaan, arithmetic series, laplace transform n bla bla bla bla....

K la...
nak undur diri sebab rasenya kalau terlebih cakap,
lagi ta jumpe point yang same dengan tajuk entry,
Ta salah jugak kalau aku cakap,
tajuk entry neyh patut tukar dari salam pagi 15 ramadhan kepada
BAGAIMANA MATEMATIK MENGUBAH KEHIDUPAN SAYA ?
atau
MATEMATIKA DALAM KEHIDUPAN CHA...
atau
PENANGAN MATEMATIK
atau
CHA dan MATEMATIK
atau...
okeh2...aku stop...

Nota kaki :
>> Ini lah masalahnya bile minda berpk ikut hati...hati berpk ikut perasaan...selalu jadi emo ta suda bile berkaitan matematik...kenapa budak engineering kene belajar matematik lebih ? huhuhu
>> Punca asal aku jadi lost macam neyh sebenarnya, dari malam semalam aku ta dapat harvest tanaman kat farmville...wireless macam vavi gela...tue lar, owang len pakai bokben aku nak pakai bokben, last2 line kene sekat lagi sebab ta bayar bil...ade kaitan okeh ? pk sejenak...dan renung2 kan ? Bayangkan betapa banyak tanaman aku busOk...huhuhuhuhu... da 2 sem taw, idup ta de arah tuju bile farmville ta leyh bukak...melampau sunggO kehidupan seorang aku...kalau aku boleh harvest tanaman kat farmville musti aku study matematik dengan penuh ketenangan...lalalala ~


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!