8/16/10

Masa Berharga...Bersama Family kan ?

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Salam pagi ramadhan... Lewat ke tak lagi yer aku nak ucapkan Salam Ramadhan pada semua bloggers dan kawan2 ? Aduh, lamenya SIB tidak bersiaran kan ? Da ta de idea kah ? Hilang minat berblogging kah ? Hilang rasa nak berkongsi cerita kah ? Aduh, tidak lah... masih bernafas... masih ade... Tapi kita tinggalkan dulu sebab bersebab yang tak munasabah kemana aku menghilang smpai belog cha budak gilew neyh da lama tergendala siarannya...

Jam pukul 6.30 pagi...on the way ke Kuala Lumpur. Melalui hujung minggu yang indah bersama keluarga. Sampai ta terasa nak lik ke KL balik. Ohhh... KL sangat menyesakkan kepala... bukan mudah nak puaskan aty sume orang * tetibe * kecuali puaskan aty mak n abah aku. Rase seronok tengok mereka gumbire, yer lar berposa berdua, berbuka berdua, bersahur dua... Ohh my, kalau aku sumpah bosan...huhuhuh....

Hari Jumaat ary tuh pulang ke JB, menu berbuka sangat lar mengecurkan air liur...Abah oh abah, boleh tak nak rembat mak bawak balik KL sepanjang bulan pose neyh. Ta payah nak gadoh2 n tensyen2 pk nak kene makan ape time waktu buka / sahur. Sedih oh... Nasib bek, pose kali neyh aku sambut dengan kehadiran family baru. Wah, saya sudah ade keluarga angkat. Hepy meh... Kata orang, buat baik dengan orang, nanti orang buat baik dengan kita. Hehehehe... Asalnya tolong persiapan akak angkat aku nak kawen jer, last2 terus rapat dengan family dea. Puasa yang sangat bermakna, kurang2 kalau rindu kat mak, boleh lepaskan rindu kat mak lagi satu.

Hari Sabtu ke Pasir Gudang, tuan puteri2 yang baek nakal, telah mengkoling2 untuk balik. Rindu katenya. Hurmmmm... Kalau sape yang tahu, mereka lah kelemahan aku. Maaf yer kakak, ta sempat nak menjenguk Fiqah, mase terhad... Tengok lar, sampai balik pown lepas sahur. Aku rindu kat mak lebih seyh. Susahnya kan ? Aduh... menemani kak ipar berbuka dan bersahur. Wah, kalau aku kawen, aku ta nak kene tinggal macam dea... Tolong lah bakal suami, sila jangan outstation jauh2...saya ta larat nak menanggung seksa anak2 demam + bertambah nakal sebab rindukan papa dea. Huhuhuhuhu... Kakak yaya sudah dapat pose 3 hari penuh, wah... tetiba pkran aku mencongak duit raya yang nak kene bagi... Tue lar sape soh kau berjanji dengan dea... padan muke ko... Hahahaha...

Tapi still rase ade kekurangan pose kali neyh. Kekurangan pule si gewmoq tue ta de. Mak pulak asek sebut2. Si adik pula sampai demam2 panas rindukan papa dea. Wuwuwu ! Aty jadi sesentap lak bile kene peluk kat leher dengan nangis2 ta bagi balik. Adeh... Aku akui, anak2 sedara aku yang 3 orang neyh memang kelemahan aku. Sangat lemah bile kene pujuk, sangat lemah bila kene gewdiq2 santai...Kesian seyh !! Aduh...begitu jugak same kasihan dengan itu gewmoq di bumi perancis...hades... pagi lagi panjang waktunya dari malam, bayangkan kene buka pose pukul 10 malam. Ta sanggup...bab laen, ok...mak kuat kalau jauh dengan family, tapi bab pose neyh...hades...menguji ketahanan minda....manakan jauhari kenal manikam * tetibe *

Family memang harta paling berharga dalam hidup aku. Biar berjuta tekanan yang aku dapat, aku tetap cari umah+mak+abah+anak2 sedara+family len untuk elangkan stress. Memang kene sangat " Rumahku Syurgaku...Rumah Dea, Neraka Mu...wah...tetiba kan...huhuhuhu ". Lately neyh, badan sangat letih + otak sangat tenat...Terikat janji dengan orang... Ta bek mungkir janji lagi2 bile orang tue da mengharap...Adoyai...Susahkan ? Kak Cma kata ta kisah korbankan kepentingan kita, asalkan orang senang dengan kita...Tapi macam mane nak senangkan sume orang... susahkan ?? Haish...ta per...insyaallah, lepas raya nanti insyaallah sumenya akan baik seperti sediakala. Belajar tetap belajar...Result sem lepas menjadi pemangkin untuk terus maju dan hasilnya... yeeeeihhhaaa....aku jadi minat mate dowh !! Takjub tak, sile takjub dengan saya !!

Okeh lar....sebenarnya aku update blog neyh dari subuh tadi, on the way ke KL...tapi baru dapat publish malam disebabkan line yang sangat ta ok akibat bencana alam ringan yang melanda...biase lar mesin kan ?? Bile ujan, jadi lembap sungguh...huhuhu...Ade berita gumbira dan sedih hari neyh, mak cik kesayangan aku, Cik Jah telah selamat melahirkan seorang baby girl...Tapi yang sedihnya, baby yang lahir ta cukup minggu dan masih ta decide nama tue, mengalami jangkitan kuman pada paru2 nya. Kita sama2 doakan ibu dan anak berada dalam keadaan chat hendaknya.

Nota kaki :
>> Salam Ramadhan kepada semua...Moga semua amalan yang kita lakukan diberkati pada ramadhan kali neyh... ;)


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!