9/10/12

Majlis Cukur Jambul Fawwaz Iskandar

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Dua minggu berturut - turut ni memang full house punye invitation open house. Gembira, gembira jugak tapi bila fikir jalan yang super duper jammed, berfikir 2 3 kali jugak nak keluar. Tapi, untuk invitation Majlis Cukur Jambul my bambam Fawwaz Iskandar nie sebenarnya dari naik cuti hari tue, aku dapat. Biasa la, dah kalau mak pergi takkan la anak - anak dia tak ikut kan ?? Hahaha... Lagi satu, kalau dari rumah aicik, susah sikit aku nak menolak sebab ada 2 orang kesayangan termasuk Fawwaz yang terbaru ni. :)

Kenapa aku sayang sangat dekat kesayangan aku ni, sebabnya si kakak, Na O Mei tue sangat petah bercakap. Dalm 3 tahun rasanya umur dia. Dia nie bajet sikit orangnya, kalau dia xnak salam orang tue, beria sangat, " kakak, xnak...kakak xnak salam " sambil geleng kepala sungguh - sungguh. Ina geram sangat dekat dia. Hahaha... Adik dia pulak, si Aiman. Macam biaselah our handsome hero. Dala comel, hensem lak tue. Tapi masalah dak Aiman nie, dia memilih orang sikit. Mama dia kata, kecik2 da ade ciri playboy sebab kalau perempuan cantik hamik dia, dia xtolak pun. >.<...kena bendung proses pembesaran budak kenit nie. Anyway, sebulan sekali memang akan ada benda kebetulan yang akan buat kami jumpe derang. Kalau tak mak nak datang tengok Aicik, Aicik akan datang rumah mak.

Mak dengan kakak dah turun KL hari sabtu tue lagi, walaupun lewat biasalah mak nak pegi melawat pak cik dia. Mule - mule, aku blur gile. Sejak bile pulak mak ada pak cik dekat KL, rupenya maksud along, mak nak g MYDIN Jalan TAR. Hahaha....Oyeah, itu yang benar. Kiteorang tak tahu apa yang mak addicted sangat dengan MYDIN. Sebab kalau bawak g Kuantan pun, MYDIN memang antara list tempat yang mak nak pergi, cuma kalau tak jadi pergi, mesti ada jer yang driver2 mak tue kelentong. Penat la, ape la. :). Anyway disebabkan mak sampai malam sabtu tue, kebetulan Jalan TAR cbuk dengan pasar malam dan confirm la aku malas nak meredah jammed, aku ajak la mak pegi MYDIN Kepong. Memang la kena memusing jauh sikit, tapi same jer timingnye antara redah jammed atau ke Kepong terus. Balik dari MYDIN bawak mak dan kakak makan burger bakar dengan Wangsa Maju. Nanti aku update pasal burger bakar. :)

So, esoknya, kiteorang gerak g umah aicik dalam pukul 11 lebih. Angah and husband gerak dari Temerloh, so memang dah deal along akan amik derang dekat Petronas Kepong kalau derang dah sampai. Lama jugak kiteorang dekat umah aicik, sampai kul 3 kiteorang blah and pergi open house rumah saudara mak dekat Taman Melawati. Hari tue, memang full tank gila der. Aku ngan along dah tak boleh nak cakap ape da, cakap dah kenyang, dah kenyang, tapi isi lagi. Nasib baik hari sabtu, masing - masing rehatkan perut dari dipenuhi apa2. Makan memang serupa 2 hari kelaparan. Hahahaha... Nasib baik raya sebulan jer, kalau raya setahun, xtaw la deme nak kabo mende. Ngeahaha... Okeh la, just enjoy all the pictures... Memang sumpah banyak dari kenduri Fawwaz sampai la ke open house. :)

Camwhore dulu dalam kereta >.<

Goodies bags and puding, makanan lain dekat luar xsempat snap sebab dah tersangkut dekat dalam.

Tadaaaa... Budak bambam nie la punye majlis :) 

Mak sungguh risaukan si Fawwaz yang kena bedung dengan mummy dia. Hahahaha... Last2, mak bukak balutan tue 

Ucu tue pelok beg aku sebab dia kata tak elok amik gambar bertiga. Motif pelok handbag aku ?? >.< 

:"), this is my feveret girl. Raya hari tue, dia sibuk mencari aku dekat kampung, last2 along callkan aku, baru dia ok. Hari yang sama dengan majlis, malam tue, orang dah balik, tiba2 ucu call. Ingatkan kenapa ? Rupenya ucu kata, cik adik yang pelat nie nak berbual dengan aku. Haish. :") 

Mummy si Dedek Aidil & Mummy si bambam Fawwaz :) 

1st time datang umah Aicik, tak de gambar dengan Aiman. Sib bek along tolong amekkan dekat luar. Itu angah ain, mama si comel dua orang nie. Sebaya aku ok. Anak da dua. Aku ?? Hahaha... Banyak jugak apa, anak angkat 4 orang, anak kesayangan 3 orang. See, lebih baik tak payah kahwin. Alalalalala ~

Budak oren tue anak aku jugak. Hahah... Tue lagi la kesayangan yang sangat2, semenjak dari merah, walaupun tak full time, tapi aku antara orang yang berjaga menjaga dia. My Dedek !! 

Rambut botak jadik lagi gangster budak Dedek nie. >.< 

Half dari kesayangan aku. :") 

Fawwaz nampak lagi bambam dengan mak long dan cik eiqa nye yang bambam jugak >.< 

 Dari start majlis sampai habis majlis, dak kenit nie tdo jer keje. Mummy dia kata, malam sebelum tue, dia tdo kul 5.30 temankan mummy buat puding. Tue yang keje tdo jer tue. :))

Motif gambar angah dekat tetengah ?? Hahaha... " Nape la budak fawwaz nie semangat sangat ? " - Kata angah di dalam hati. Gambar kiri kanan tue sila abaikan, tue namenye gila kamera.. >.< 

Sepanjang majlis, si baju putih itu babah Fawwaz :) 

I <3 this pic tooooo much. Kalau korang jumpe si bambam nie, confirm korang pun tak berhenti cium dia, sebab dia sangat sangat TEMBAM yang tahap melampau punye tembam.  

Mak :") 

Last pic, ciuman kasih sayang dari Auntie Lely. Semoga besar nanti menjadi anak yang baik & soleh dan berbakti kepada mummy n babah yer sayang. I <3 U so much.

P/S : Oh, gambar open house akan diupdate di next entry. Nak compilekan all pictures. :) Eh, lagi satu. Kecintaan saya pada anak - anak kecil bukan dibuat untuk menarik perhatian / menarik jiwa / hati sesiapa yer. This is the real me. Siapa yang follow blog nie dari zaman dedulu dan kenal saya in personally, orang tue mesti sangat tahu yang saya sangat - sangat addicted budak kecik. Bukan addicted saje yer, jaga makan pakai, basuh berak pun saya buat. Jahat taw mulut2 jahat nie. Coi !! :)

ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!