2/5/10

| when pride became game again |

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Mungkin agak canggung bile aku terpaksa membuka separuh daripada kisah dahulu diatas kanvas kisah cahaya neyh. Bukan untuk membuka pekung di dada yang kian lama aku simpan rapi, tapi entah kenapa, dalam mendiamkan diri beberapa hari selepas benda tue jadi, aku rase aku patut ke depan bila masing2 sekarang da sibuk sangat nak menunjukkan kebebasan bersuara. Sekali lagi diengatkan b4 aku terOs bercerita, TA DE SAPE BETOL, & TA DE SAPE YANG SALAH.

Kisah maruah, bukan sekali dua sebenarnya dimainkan...sebenarnya penghujung tahun 2008, maruah aku pertama kalinya di canang, di maenkan oleh orang yang sama. Hurmmmm...perjumpaan 4 mata awal minggu lepas sebenarnya, memang aku yang inginkan. Atas satu sebab sebenarnya, aku nak blah dari kekalutan yang aku hadapi hampir setahun neyh...Jadi pening + biOl + buhsan sebab asyik stuck pada lingkungan yang same jer... sampai satu tahap, aku sendiri da ta taw da ape yang aku buat ?? Betul ker salah ??

Dan akhirnya, saat tangan bertaut, dijanjikan dengan peluang, hurmmmm...aku angguk kepala untuk berjumpa...Mungkin salah satu sebabnya, aku nak tengok sape yang memberi kesungguhan dalam kehidupan aku. Siapa yang aku pilih ?? NO, mase tue ta de sape2 pown dalam senarai aku. Yang aku nak, settle n blah...that`s all...aku ta nak lagi ade tindakan susulan dari pihak A atau dari pihak B jika aku sendiri yang ta stop sume benda. BetOl ta ?? Lagi2 bile aku da mule dengar macam2...yang peliknya yang aku dengar tue bukan tyme on da spot. Sumenye lepas seminggu...hmmmmm... camne...

Ok....let find da true story...


Citew neyh membabitkan 2 pasangan sebenarnya...okeh...sebelum terus, aku ngaku, kesilapan ineyh adalah KESILAPAN AKU... Kesilapan aku membiarkan "kesilapan" masa lampau tu kembali dan mendominasi kehidupan peribadi aku disaat aku dan kasyah menghadapi masalah yang sangat2 kritikal tahun lepas...Ditambah lagi dengan kestressan aku, tekanan yang melampau2 dan A tue pulak datang dengan janji setia bagai. Akhirnya, aku tersungkur. Tapi ntah kenapa, dalam ketersungkuran aku, aku ta punye rase ape2... Yer, itu kesilapan PALING DAN SANGAT TERBESAR dalam life aku. Sebabnya mudah, sebab aku da taw, terang lagi bersuluh, yang A tue ade owang len !!!


Aku yang terlalu simpati kat owang neyh pown, membuka ruang sekali lae pada A. Padahal kawan2 sekeliling da kate, jangan...jangan...jangan...Tapi tak, mungkin disebabkan sakit hati dan memang nak puaskan hati atas semua benda yang kasyah da buat, aku balas dengan membina hubungan ngan A. Dari A lak, macam2 aku dengar dea bercerita tentang awek dea. Awek dea, keras kepala, ta nak dengar kata, suke sangat melawan, suke buat hal, itu ineyh ++ sampailah satu tahap dea menangis :

" Allah tue bayar cash awak, dengan ape yang saya pernah buat kat awak dulu, akhirnya Allah bagi bayaran dengan beri dea "
So, dengan air mata yang...hurmmmm...ntah lah...umpan atau ape untuk aku yang memang sangat mudah simpati neyh, akhirnya aku maafkan. Yer lah, bagi aku, manusia BUKAN SEMPURNA...ta de manusia yang ta melakukan kesilapan. Walaupun kalau nak dihitung dengan kenormalan akal fikiran, silap yang A lakukan sepatutnya memang ta patut disalahkan... Erghhhhhhh... then, nape aku buat silap macam neyh ???
Dan kerana sakit hati + blur + rase kosong...aku mengkhianati kasyah. Aku pown ta taw dalam kes aku ngan dea neyh, sape yang khianati sape ?? pening...tapi bile di post mortem balik, yer...kami berdua bukan nabi yang sempurna, punye kekurangan dan kesilapan dari segala segi. Malam itu, masing2 menembak...Hurmmmm... Kasyah mengamuk sakan disebabkan rase tercabar, haknya diganggu. Lebih2 lagi, A mati2 an tak mengaku ape yang aku n dia buat. Aku lak ??? Hurmmmmm... Jadi manusia bodoh...aku ta taw nape aku ade kat ctuh... Yang aku dengar sore lengkingan...sore tangisan dan pukul memukul. Yang peliknya aku ta rase pape. Sape2 yang membaca mungkin anggap aku pompuan jahat yang ta de pasaan...Up to you...tapi sesungguhnya, sape yang taw kisah hidup aku 100%, mungkin tahu kenapa keadaan aku jadi SANGAT2 BANGANG ary tuh...
Dan sekali lagi, selepas kes malam tuh, maruah aku dipermainkan oleh A sekali lagi. Yer, dea menyelamatkan diri sendiri dengan mengkalis ape sajew yang boleyh di hadapan L. Dan malam tue jugak, aku dengar sebenarnya L langsung ta de pape salah kat dea. Jadi ape jenis citew dan pujuk rayu yang dea cakap kat aku sebelum neyh ?? Okeh, to make it clear, sebenarnya, aku da lame try kuar dari skandal jahanam aku ngan A neyh. Bukan sebab kasyah, tapi sebab aku da penat sangat bermain dengan kelompok owang yang same. Seriyesly, otak aku sangat mengong. Tapi dalam mase aku nak try keluar dari skandal jahanam tue, A pujuk rayu aku dan sebagai manusia yang memang pantang kene pujuk, aku biarkan. Lagi satu, aku pown da mule confius dengan rase aty kasyah kat aku. KELIRU gilew !!! Yer, daripada kes pertama sampailah kes latest neyh, satu kelemahan aku yang paling ketara adalah, aku suke sangat mendiamkan diri. Aku membiarkan ape sajew yang owang cakap tentang aku padahal salah satu kebenaran tue sebenarnya tersembunyi dalam suara aku !!! Arggggggghhhhhhhhhhh
So, for now on...selepas kes itu, aku sendiri masih confius dengan hubungan yang ada. Cume yer, kasyah menjanjikan sesuatu dan aku...hurmmmmm...membiarkan... Tapi ntah kenapa, untuk ade rase macam dulu, aku ta pasti. Betul ker tindakan aku ?? Yang pasti dea cube melakukan yang terbaik...Bagi aku sekarang, let bygone be bygone, memang betul kami melakukan kesilapan dulu, tapi ta salah kalau kami memberi peluang untuk menjadi yang lebih terbaik...hurmmmm...dan aku harap, aku ta lakukan kesilapan lagi...Dan kasyah, dea berjanji untuk ta kan membiarkan sesiapa pun sekali lagi memainkan maruah aku...dan aku harap, kali neyh...janjinya SATU !!!

ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!