6/20/10

Bila LBS diadaptasi ke filem... =(

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hampir 2 minggu sude Lagenda Budak Setan ( LBS ) bersiaran di pawagam. Huhuhu...Pada yang ikut blog aku, musti taw betapa aku taksub pada novel kegilaan remaja satu ketika dulu ineyh * ayat klasik...aku kah ineyh...huhuhu *. Ta kan taksub, ta tengok2 lagi kowt kan ? =). Okeh, sebenarnya aku da pown tengok masa minggu kedua tayangan dea. Cume malas nak update sebab ta de mood + aku rase sakit hati dengan jalan cite dea sebenarnya. Huhuhu...


Review :
Mahap ku kate jika yang ada mengatakan filem ineyh hebat. Bagi aku, filem ineyh hanya gah pada nama. Pada yang menjadi pengikut kipas mati novel ineyh, mesti taw yang cite neyh terlalu - lalu - lalu diringkaskan. Okeh, pada yang ta taw, diingatkan yer, Lagenda Budak Setan ineyh ade triloginye... Katerina dan Kasyah. Tapi even hanya LBS, dictuh lah datang segala permulaan sehingga klimaks * itu pown kalau betul2 dea nak mengangkat keagungan cinta Kasyah dan Ayu lar kan *,

So,

Kowang bayangkan,
Banyak gela part penting yang hilang,
Jalan cerita yang sedikit diubah + tak logik,
* Sapi ker Kasyah lagi jahat ?? Patutnye Kasyah adalah leader kejahatan *
* Katerina patutnya datang membawa bunga bukan hadiah baby, dan datang selepas Ayu meninggal *
* Azmi dikantoikan kejalangannya oleh Kasyah dan Sapi di rumah Mak Cik Leha langsung ta de *
* Tibe2 Kasyah kene pukul sebab Katerina, kowang taw kenapa ? *

Watak dan perwatakan yang banyak sangat tak sama dalam novel 
* Ayu tidak pernah membahasakan dirinya aku okeh !!! *
* Azmi bukan seorang yang kuat nanges *
* Bf Katerina kantoi as gay bukan dalam LBS tapi dalam KATERINA *
* Abang Kasyah adalah salah satu pemangkin penting dalam hidup Kasyah. Yer Kasyah sebatang kara, tapi bukan dalam LBS tapi dalam KASYAH.*
n
banyak lagi yang tak sama =(

Ohh, my Prada,
wadehel lar kan ??
Seriyes, sangat2 mengecewakan...
malas nak cakap sal pelakon,
sebab nanti lagi meleret2 kemarahannya...

1st impression bile dapat tahu novel kesayangan aku neyh bakal diadaptasi ke filem,
Aku da bajet ke gah an nya...
Sape yang ta taw pasal LBS ?
Orang mungkin agak kurang familiar dengan Katerina dan Kasyah,
tapi orang musti tahu tentang
Lagenda Cinta Terhebat neyh...
Macam mane kenakalan dan kesetanan Kasyah and the geng,
berubah serta merta selepas berjumpa Ayu,
Penderitaan Ayu hidup bersama Azmi yang panas baran, kaki botol, dan kaki perempuan sehingga mukanya diubah akibat kemalangan hanya semata2 derita dengan wajah Ayu yang lama,
Kesengsaraan Kasyah bila dapat tahu Ayu yang dicintai berkahwin dengan orang laen,
dan paling penting,
Kesetiaan cinta Kasyah dan Ayu
walaupun pernah terusik dengan kehadiran Katerina.
So,
Aku bajet akan tengok filem neyh semaksimum yang mungkin sebab aku memang adore gela ngan LBS
Tapi,
Sangat2 mengecewakan,
Aku ta rase nak tengok lagi pown,
=(
Cuma
1. Sedikit terubat bila dapat tahu LBS bakal diadaptasi ke drama pula. Hope LEBIH BAIK dari filem. Tapi sayangnya, hanya Farid Kamil dikekalkan, yang lain diubah. Nantikan kemunculannya di Astro Prima nanti.
2. Soundtrack filem yang sangat menyengat sanubari.
3. Sinematografi yang sangat2 menyenangkan mata.
4. Masih ade lagi sebahagian dialog2 yang meruntun perasaan yang betul2 diambil dari novel.

Nota kaki :
>>Sungguh, aku kecewa. Tapi kekecewaan aku takkan ubah kecintaan aku terhadap Trilogi LBS yang aku ade sekarang dan selamanya. =). LBS tetap tersimpan dalam hati. 


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!