7/7/10

Ta de rahsia lar...

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Aduh, lamenya bersawang blog ineyh...umah seminggu ditinggalkan udah berhabuk, inikan blog ditinggalkan dekat 2 minggu...yer dak ?? Tapi, ade ker yang membaca blog den neyh...hehehe...sangat pasan...bajet howt kekdahnya, kunun ramai followers, ke ramai silent followers yer ?? Ngee ~

Hari isnin hari tue baru sampai umah, perjalanan 3 jam tapi penatnya mengalahkan perjalanan berhari2...sungguh aku sangat ta larat... nak menampung badan kurus tapi ta buleh lapar ney, huh...agak menghinakan. Nak bercerita tentang selera makan yang ntah pape... Da lame sangat nak berstory, tapi hari neyh baru terpanggil. Buleh gtuh ?? Hehehe... Ramai yang bertanya ape rahsia aku, melantak macam kerbau tapi badan maintain keding macam siput sedut kene lenyek * suke hati aku nak buat peribahasa ape okeh...wuwuwuwu!! *.

Kalau nak dikaji selera makan aku dengan selera makan orang laen, okeh aku mengaku, aku seorang budak perempuan yang mempunyai selera makan yang sangat2 buruk. Huhuhu... sangat terbiasa dengan sindiran2 seperti

" Badan kecik, tapi makan macam bukan untuk sorang "
" Ape ko bela setan ker hape dalam pewot, makan ta agak2 "
" Adik, mak cadangkan ko makan jer peti ais tue dari ko bukak tutup pintu peti ais tue * huh, moral down kan bile kene kutuk dengan mak sendiri macam neyh...huhuhu "
" Dea neyh, harap jer kecik dari awak, tapi makan dea 2x ganda dari awak " saat diperbandingkan dengan orang yang bersaiz XXL.
" Ko neyh aku nasihat puasa jer sepanjang hidup "

Itu antara contoh2nya... Tapi yer, mungkin lar disebabkan aku neyh memang bertelinga tebal walaupun aku ta capang, aku suke buat bodoh jer ngan sindiran2 tue. Bagi yang ta melalui kehidupan bersama aku, hampir 24 jam bersama aku, yer...mungkin sangat ta taw betapa buruknya selera aku yer...

Aku sangat pelik dengan manusia di sekeliling neyh, bile aku kurus, cbuk sangat mengata dan bertanya KENAPA KURUS ??? TAK CUKUP MAKAN KER ??, dan bile aku cukup makan, gtuh jugak kekdahnya mulut manusia neyh. Huh, rase macam nak sumbat pakai kapas yang tanggalkan make up tue kat mulut. Biar tertelan sisa make up yang expired tuh.

Saya ta de rahsia ape2 yer... Malah tidak pernah tertelan hantu raya dalam perot yang menyebabkan nafsu makan saya sangat melampau.. Saya taw saya tidak semestinya sihat bile mengamalkan gaya pemakanan yang ta chat, tapi adekah saya pedulik dengan mulut kowang sume ?? Aduh... pelik betul aku.. Manusia neyh memang gtuh kan gamaknya... itu musti sebab da ta de benda len nak menyebok lar tue... Ataupun dengan erti kata len dengan ketereran aku melantak makanan tapi badan tetap maintain gtuh. Ade aku kesah ?? Huh...


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!