8/15/12

Keluarga Iskandar - Family Bounding yang Hebat :)

www.tips-fb.com

Salamualaik...


Nak tanya dulu, ada sesiapa tak yang tak pernah miss tengok cerita Keluarga Iskandar ?? Sebagai anak kelahiran Johor, for sure aku berbangga bila ada yang produce cerita macam nie. Keluarga Iskandar ni dekat Astro Prima 105, setiap selasa, pukul 10pm - 11pm. Actually, sebenarnya banyak yang menarik dalam drama series nie. Aku ketinggalan 2 episod sebenarnya sebelum aku betul - betul ikut. Itu pun, masa tue kena period pain, so baring la dekat luar depan TV, aku tak rasa pun nak ubah siaran. Yang buat aku terus melekat, sebabnya perangai mak dia. Hahahaha... Totally like my mum !!






Inilah barisan pelakon drama nie, cuma xde gambar Om dan Sal anak abang Ngah dan Kay jer. Serius cakap, banyak benda menarik yang buat korang tertarik dengan drama nie. Pada sesiapa, yang ikatan family dia memang antara each other close gila. Tak boleh kalau adik beradik tak berkumpul seminggu sekali, Keluarga Iskandar memang highly recommendation from me. Selain tue, perangai dan karakter mak dia yang kalau tak 100 % sama, may be ada sikit dengan perangai mak korang. Eh #, ini betul. Kalau tengok cerita nie, bila part mak dia membebel / caring / nasihat, memang sebijik la mak korang. Mak dia neyh brutal gile, ( may be nak menampakkan kejohoran dia ). Tapi dalam brutal tue, mak dia tetap comel.

Lagi satu, ini 1st drama yang aku tengok like pelakon berinteraksi dengan penonton. Macam ada 1 isu tue, tentang mak dia mengigau, kamera akan fokus pada 1 1 anak dia even dekat tempat lain untuk cerita tentang perangai mak dia. Hahahahahahaha... Macam tue jugak dengan episod yang lepas, tentang siapa yang boleh handle mak dia merajuk. So cute.

Bagi aku, pemilihan pelakon dan skrip adalah yang paling terbaik untuk drama kekeluargaan macam nie. Semua pelakon memang bersahaja. Keluarga Iskandar bukan macam drama biasa, tapi macam ada 1 kamera yang letak dekat uma untuk monitoring kehidupan diorang dan kalau tak puas hati, cakap depan kamera. Hahahaha. And lagi satu, thanks sebab berjaya membuatkan Susan Lancaster berlakon semula. :)

ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!