7/9/06

My Favourite Team Won The Match!!!!

www.tips-fb.com

Nak kate sebelum nie minat Italy xde lah sgt..tapi pernah tgk diorang main, ok lah jugak..tue sebab bile Italy dan Perancis masuk final, aku choose Italy. Sebenarnya, mula - mula dulu aku bukan minat sangat arena bola sepak...aku pun xtau, pe menda penalty, off side, sepakan sudut & etc..Tapi abang sulung pny keje lah nie, tiap - tiap kali nak tgk bola sepak, muka aku nie lah yang dia kejut...Masa 1st match dulu, teruja gak..mase tue Jerman lawan per erk? Aku pun lupa, tapi mase tue, aku jatuh cinta pandang pertama ngan bola sepak nie. Bukan sebab pemain bola sepak yang macho dan hensem..tapi corak serangan, permainan dan perlawanan diorg tue yang buat aku tertarik. Lepas tue, memang aku tak tinggal langsung favourite team aku main. Antara pasukan kegemaran aku, Ghana, Brazil, Jepun, Korea Selatan, Portugal, Perancis, Argentina & Jerman.

Tapi bile masuk ker semi final, xboleh nak pilih mane2 pulak dah...sebabnye pasukan yang masuk ke semi final memang hebat2 gile. 1st match, Argentina lawan Jerman...aku choose Argentina, tensionnye mase tue sebab Argentina kalah...Tgk dengan mak pulak tue, mula2 dia choose argentina, dah tue Jerman menang, dia berpaling tadah. Punyelah aku menangis...Hahahaha...Then Perancis VS Brazil, dari awal aku xkonfiden pun Brazil leh menang, tgk lah mase lawan Ghana mase peringkat kalah mati, Ghana yang banyak menyerang, cume Ghana xde rezeki. Memang aku choose Perancis. Brazil bukan aku xsuke, tapi diorg over konfiden sgt...Mak punyelah menjerit, akhirnya aku dapat kalahkan mak aku...Hahahahaha...Pas tue, Italy VS Ukraine, yang nie aku tgk biasa jer sebab dua2 bukan fav. team aku, disebabkan abang aku ajk teman, aku tgkla. 1st tgk, wah menarik Italy main...Adenye pemain2 seperti Francesso Totti, Luca Toni, Fabio Grosso, Alessandro Del Piero, Alessandro Nesta& Filippo Inzaghi, aku boleh kerat jari kalau kata Italy xmenang...Sebenarnya, dlm banyak2 pasukan aku paling suka Portugal...corak permainan diorg best. Serangan...sumenye lah...kebetulan plak lawan dengan pasukan yang aku xsuke langsung..England...akhirnye aku menang lagi dengan mak..Abang ngan abah ade ker pilih England, ntah per yang best ade kat England ntah..Bukan lah aku xsuke langsung England, dalam kepala aku pun sebenarnya lebih banyak simpan nama pemain England, mungkin sebab diorng nie banyak menyertai kelab EPL ( English Premiere League ). Steven Gerrard, Wayne Rooney, David Beckam, Wayne Rooney, Frank Lampard, Michael Owen, John Terry, Ashley Cole..Tapi ntah kenapa aku xletak pasukan nie sebagai pasukan fav. Corak permainan dan serangan..memang tahap poyo gile...tak sesuai dengan taraf diorg. Ecewah....hahahahaha...


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!