6/10/12

Masterchef Selebriti Malaysia...Pilihan saya Karl Shafek & Dr. Fazley !!

www.tips-fb.com

Salamualaik...

:-)... weee~ sebenarnya cite pasal Cameron Highlands tak habes lagi. Pown ade cite pasal Family Day. Tapi tak tahu nape, lebih tertarik nak menaip pasal 2 orang lelaki ini. Mungkin sebab aku dah gile dengan Masterchef Selebriti Malaysia nie kowt. Bahahaha... Okeh2, terus ke titik itu ( straight to the point ), dalam ramai yang masuk Masterchef neyh, Azwan Ali, Louisa Chong & Raja Azmi memang out of my favourite list. Sebab derang neyh banyak sangat drama. Huhu... Tapi kalau tanpa derang pong, x meriah pulak kan Masterchef neyh. Hehehe... 

Okeh2, back to story. Mesti korang ade hot spot sendirik kan ? So, my hot spot dalam Masterchef neyh ade 2 jer. 


1) Karl Shafek Ibrahim.

Nape minat Karl ? 
- Anyway dari dulu lagi memang minat gela dekat dia, sebabnya ...... hahaha...sebab dia orang Pekan !! Saya memang peminat setia orang2 Pekan setakat neyh, ini orang Pekan kedua aku minat selepas Fazura. Orang Pekan memang good looking kan ??
- Dalam dapur masterchef, walaupun dia so so...tapi dia selalu deliver ape yang chef nak. Anyway, aku kagum mase dia masak ayam ungkep rituh, wau....terernye dia ubah ayam tue. Sebabnya, ayam ungkep tue masakan jawa sebenarnya.
- Suara dia sedap !! Hahaha...apekah ?? Yes, dari dulu tengok dia mengacara dengan muka yang xde la berapa nak encem, tapi dia sangat sweet. Dia jugak ade suara yang best, may b sebab tue dia jadik pengacara kowt. Ehehehe...

( Alasan tak munasabah kan ? Lantak.... )


2) Dato` Dr. Fazley.

Nape minat Dr. Fazley ?
- Sesiapa yang kata, Dr. Fazley nie tak pandai masak memang buta la kan ? ( wah,kasar sangat kan kau... ) Sebabnya mudah, sepanjang Masterchef neyh berlangsung, rase2 nya Dr. Fazley yang satu - satunya jarang gagal dalam deliver ape yang chef nak.
- Kalau yer pown, dia pernah masuk elimination masa last week, itu bukan sebab dia gagal masak, tapi sebab cabaran kumpulan, kan ?? Kalau abah aku pown, mustahil dia boleh teka rempah macam mane Dr. Fazley teka hari tue. Betul tak ? Betul tak ?
- Dr. Fazley sangat la +ve, sesuai la dengan gelaran pakar motivasi. Itu sebab mungkin, aku minat kat dia. Dia tak pernah kata tidak, apa yang orang kata tak boleh, dia still kata boleh. Kata dia, kalau ada rezeki, mesti boleh menang. Hoyeah !!


Nota kaki :
Mengharapkan Dr. Fazley menang, sebab mak kata, kalau ikut tengok kehebatan dekat dapur, Dr. Fazley nampak tak kekok, sama macam Juliza Adzlizan. Tapi aku tak minat jugak Juliza Adzlizan, jadi bagi support dekat Dr. Fazley.. Hoyeah !!... Karl Shafek pulak, sudikah dikau jadi pakwe saya dalam mimpi...bahahahaha...

ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!