2/14/12

Gong Xi Fa Cai Punye Cite

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Rasa macam dah terlalu lama nak menulis dekat blog neyh kan. Tengok tajuk entry pown, aku rasa macam da dekat raya cina tahun depan, baru aku boleh update pasal raya cina tahun neyh. Anyway, xde la raya cina sangat pown masa aku di jemput ke event neyh. Thanks a lot kepada Abang Idris sebab sudi jemput kami 3 beradik ke Rumah Terbuka Cina Muslim dekat Restoran Shahrin Low Sri Gombak masa hari tue.

Anyway seronok jugak. Yer la, lately neyh kan kami da macam lebih ke keje - keje amal, so bila ada aktiviti macam neyh, advantage la jugak untuk kiteorang sebab banyak yang kiteorang boleh belajar. Before neyh xtaw pown yang sebenarnya ramai muallaf dekat Malaysia neyh. Itu pown hari tue dijemput hadir hanya di sekitar Hulu Klang dan kawasan sekitar KL jer. Belum 1 malaysia lagi kan ??

Dan untuk kiteorang, ini 1st time kiteorang join event macam neyh. Aku pown for surely bukan peminat tegar makanan cina. Aku xpernah makan makanan cina. Langsung xpernah. Jadi pada aku, for surely menu dea out of my taste. Bukan sebab ape, mungkin sebab, yer lar tekak melayu kan. Lagi2 yang hantu cili padi macam aku neyh, tetibe kene makan makanan macam tauhu, pas tue tawar. Hahahaha... memang tak lar. Tapi aku tak de  la langsung xmakan, try jugak. Tapi tak boleh masuk lebih macam aku selalu makan lar kan. Biasa2 jer.

Lagi satu kan, ++ best pegi situ sebab dapat Terjemahan Al - Quran and buku ceramah about Islamic. Yer la, untuk saudara baru dan kita yang islam dari lahir neyh, memang penting ada rujukan macam tue. Selain, mereka2 yang tahu bab agama kan. Sebab dari pandangan aku lar kan, aku tak de lar baik sangat, when i`m reading translation of al - quran, terlalu banyak sebenarnya dosa yang secara langsung kita tak sedar, kita dah buat. Moga ALLAH buka pintu hati kita sama - sama untuk ke arah jalannya. Ok lah, just enjoy a few pic yang sempat dapat capture masa kat sana. :)









ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!