12/28/11

JJCM ( JB )

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Hoyeah !! Akhirnya dapat mempublish entry ini... Sebenarnya saya da lame sangat buat segmen Jalan - Jalan Cari Makan dekat JB neyh... Yola, mungkin disebabkan perkara2 biasa, saya jadi malas nak gila buat editing gambar. Rasa sangat2 merimaskan bila kena edit more than 10 pictures to publish in one entry. Ahahah... Mak tak larat noks !!

Then, akhirnya setelah 2 hari neyh. Saya buat conclusion untuk masukkan all the pictures ke video. So, saya tak de lar nak kene buat ape2 kan ?? Sape yang rajin sangat mencopy paste tue, malah tak elok lar kekdahnya kehidupan dia. Sekian. Ehehehe...


Okeh, untuk suggestion...pada anda2 yang ingin ke bahagian Johor Bharu, sememangnya banyak tempat makan best yang buat korang takkan menyesal langsung datang sini. Niat saya sebenarnya nak diteruskan ke Muar masa perjalanan balik ke KL, tapi memang dah letih sangat2 & masa yang sangat singkat. Jadi, JJCM version saya kali neyh, hanya sampai dari JB bawak ke Kluang.

Ohh ya, hampir terlupa, pada sesiapa yang nak makan Kacang Pool even di Larkin Bomba ataupun dekat Pejabat MARA Larkin, boleh lar contact dengan saya, sebab owner Kacang Pool yang fofuler di JB ini, adalah atuk saudara saya, =).. *Agak vangga disituh*... Dan lagi satu, kepada yang ragu tentang status halal KLUANG RAILWAY STATION KOPITIAM, sekarang kopitiam itu sudah bersih dari sebarang gelatin ba aliff ba ya... :), tapi saya lebih sajes korang makan dekat 1st kopitiam dekat stesyen keretapi kluang. Sebab dekat ctuh memang da lame gela dari zaman arwah tok saya dating dgn nenek saya lagi. ehehe... Harga pown tak de lar mahal sangat macam dekat Kopitiam depan Parkson Kluang. Nasi Lemak & Bihun Goreng pown, sape yang suke bungkus2 kecik tue... Memang saya sajes terbaik dari ladang dekat stesen keretapi 2. Tengok lar video tue, bape lapis saya surat khabar nasi lemak tue saya makan dengan Along ??

Ekspedisi JJCM neyh sebenarnya da lame rancang dengan along, cume awal disember baru neyh jer dapat realisasikan sebab along nak sangat bawak mak abah pegi jalan2. Dan alhamdulillah, kami berjaya menamatkan satu hari perjalanan dengan tempat makanan yang sodap ++ saya dapat lar explore JB ( hoh...saya hanyala budak kelahiran Johor yang buta jalan dekat JB.. KL expert, JB tak....loser nye sebagai Johorian ).

Okeh... Itu saje...


Jumpe lagi =)...di JJCM seterusnya nanti...


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!