7/21/09

Mudahnye... Kan ???

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Mudahnya seorang manusia menutur kata kan ???
Mudahnya seorang manusia berjanji setia ???
Dan mudahnya seorang manusia berdiri atas kata sebuah kemaafan ???

Mudahnya juga seorang manusia menuding jari pada orang lain atas kesilapan yang dea sendiri lakukan ???
Mudahnya juga seorang manusia cuba berselindung atas segala perbuatan yang dea lakukan ???

Pelikkan manusia neyh, aku sendiri ta taw macam mane nak describe manusia yang jenis macam neyh. Xctually sebenarnya, aku bukan jenis manusia yang suka mengungkit tentang masa lalu. Tapi andai kata, masa lalu kembali, aku sendiri berharap yang segalanya berjalan mengikut keadilan takdir.Bukan mudah untuk memberi kemaafan pada kesilapan yang da menginjak2 maruah kitew. Susah kan ??? Kalau bercakap benar dan telus ta pew, mungkin aku maafkan. Tapi sedar ta sedar, nampak sangat ade kesangsiannya...

Ermmmm...biarlah... Manusia, zahirnya memang begitu...tapi hanya kite yang mampu mengubah takdir kite untuk menjadi lebih baik. Nak kata bahagia dengan kehidupan sekarang, mungkin yew. Kadang kala kite perlu rasa jatuh untuk tahu betapa sukarnya kehidupan yang kita lalui sekarang dan akan datang. Rite ??? Itu yang aku ajar tentang diri sendiri bila datang kesedihan yang aku sendiri ta sangka. Siapa kata aku ta berharap untuk bahagia selamanya. Semua manusia berharap benda yang sama. Yes, kadang2 kita rasa betapa tak adilnya Allah pada kita, tapi jangan lupa Allah melakukan sesuatu bersebab. Bersebab Allah beri aku kehidupan seperti dulu, aku ta berharap yang melakukan tue akan terima balasan, tapi biarlah... Allah memberi ujian itu untuk sedarkan aku, yang manusia ta semestinya akan ketawa sepanjang masa, kadang2 perlu menangis untuk tahu betapa berharga nya kehidupan. Untuk insan itu, kemaafan itu sudah diberi tapi untuk kembali seperti dulu, baik sperti dulu, tidak !!!! Segalanya menyedarkan aku tentang pengkhianatan. :)... Thanks sebab memberi makna kekuatan untuk aku !!!

Dan bagi aku pulak, ta kesah lah ape yang terjadi, tapi benda tue semua mengajar aku untuk tak meletakkan kesalahan 100% diatas bahu orang lain. Percayalah segala yang terjadi, ada hikmahnya. Buat pew nak letakkan kesilapan pada bahu owang len. Percayalah atas kesilapan kite kadang2 bisa meranapkan kehidupan owang len. Seriusly, aku sedar yang aku terlalu banyak kesilapan. Rasa naif dan terlalu banyak kekhilafan, tapi alhamdulillah, berjumpa dengan seseorang yang terlalu banyak menyedarkan aku makna " sedarlah mengenai kesilapan diri sendiri dan jangan letakkan kesilapan pada bahu owang len ". Dan mungkin kerana itu, aku da sedikit berubah. Tentang masa lampau, aku ta nak lagi untuk kembali seperti dulu. Biarlah....


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!