8/28/09

Dugaan Kali Ineyh

www.tips-fb.com

Salamualaik...

Diam ta diam, senyap ta senyap, bising yang ta berapa nak bising, upenya da seminggu da kite pOse. Sedar ta sedarkan ?? Dan dalam tak sedar, belek2 kalendar kat phone ( yer lah...ta de kalendar gantung2 seperti di umah abah saya...ia juga merangkap umah mak saya...huhuhu) upenya da hampir 2 minggu syawal bakal menjengah. Huhuhuhu...Pejam celik mata jer kan ?? Alhamdulillah... Cume ta terlepas jugak dari dugaan daripada NYA neyh...mungkin sebab terlalu manyak yang perlu disedarkan untuk insan biasa seperti kite neyh kan ??? Kali neyh, ta de lah terlalu banyak kesenangan macam belajar diploma dulu, bazar ramadhan depan mata jer, boleyh lah ade pilihan jugak waktu berbuka puasa. Kali neyh, kalau nak makan over sedap, terpaksa lah tunggu sesiapa memberi invitation untuk berbuka pose same2, kalau tak, terpaksa lah menelan makanan yang agak sedap, dan agak ta sedap kat kafe tuh.


Kesihatan pulak ??? Ermmmm... Lately neyh amat lah teruk. Seminggu berpuasa diserang demam panas yang agak menyenakkan. Ta penah2 demam teruk macam tuh. Time kaseh banget pada Yang dan Dhira sebab bawak aku ke Klinik di Gombak petang tuh. Mulenye hanyalah tonsil problem, like last year. Ta taw pulak sejak bile ler aku kena penyakit cenggini. So, terime jer lah dengan redha. Check suhu pulak, tetibe doc kate aku kene high fever. Huh ??? Memang pown, agak fenin gak lah kan. Macam siot jer. 2 malam gak menyusahkan adik2 kesayangan tuh. Kesiannya mereka sebab aku totally weak masa tuh, sampai mangOn pown kena berpapah, nak pgi bilik air kena berpegang bagai. Tapi memang aku ucapkan 101 % time kasih lah pada mereka yang menjaga. Kalau ta de mereka, ta taw lah ape jadi pada aku that tyme.


Kalau nak bercerita pasal dugaan, itu lah antara dugaan yang amat teruk aku lalui sepanjang Ramadhan neyh. Yang lain, confirm lah pasal angen yang berleluasa dalam badan neyh. Ntah ape masalahnya, sebab makanan ta proper atau ape, makin teruk lak aku masuk angen dalam badan sekarang. Sekali lagi menyusahkan adik2 gewmoq yang aku sayang tuh, ape tak nye sekali urut, sekali tue jugak lah angen tuh masuk dalam badan deowang. Ta ke haru, lagi2 Lye yang memang expert bab mengurut aku tuh.

Sesungguhnya, memang kesihatan lah yang selalunya jadi masalah aku bulan ramadhan neyh. Ketahanan hancur gilew. Tapi alhamdulillah, didikan mak abah, even aku ta larat gilew2 pown...maseh mampu jugak aku abeskan pose neyh. Cuma masalah keperempuanan tuh, hehehehe... ta dapat lah den nak elak. Ramadhan yang benar2 menguji minda dan fizikal, totally hard like last year. Berdepan dengan masalah2 yang agak memenatkan. Tapi sekurangnya keadaan banyak berpihak pada aku... Itu yang bestnya..

Sebelum aku terlupa sesuatu dan mengakhiri post kali neyh, kepada semua pelatih CIAST 05/08, 05/09/09 dikejutkan berita tentang pemergian Mohd. Izzudin Bin Ab. Razak dari kelas Elektronik. Arwah yang meninggal dunia semasa dalam perjalanan pulang dari tempat kerja ke rumahnya, meninggal dunia pada waktu itu juga kerana motornye merempuh seekor lembu. Pemergian arwah nyata memeranjatkan ramai owang even yang ta rapat pown dengan beliau. Aku sendiri menggigil saat terima sedeyh tuh, arwah dikenali dengan perangai yang baik. Suke sangat tolong owang tapi sayangnya semuanya ketentuan Allah, akhirnya arwah pergi dahulu meninggalkan kawan2 menghadap illahi. Kepada kawan2 yang mengenalinya, marilah kita panjatkan Al - fatihah, semoga rohnya dicucuri rahmat Allah S.W.T.


ENJOY READING MY STORY !! :)

0 typewriter yang prihatin:

 
HAK CIPTA MILIK TERPELIHARA HANYA UNTUK BLOG INI SAHAJA!!